Renault: Nový 1,6 dCi má 160 koní

Pondelok, 24 február 2014

Ak Renaultu chýbal v triede 1,6 litra výkonný turbodiesel, dnes to už pravda nie je, pretože v týchto dňoch uvádza francúzsky výrobca nový 160 koňový vznetový motor Energy 1,6 dCi 160 Twin Turbo – prvý diesel Renaultu s dvojitým turbom.

1 Renault 1,6 dCi 160 Energy
Nový turbodiesel Renaultu má výkon 160 koní a krútiaci moment 380 Nm

Úspešný dodávateľ motorov pre formuly 1 sa usiluje preniesť svoje skúsenosti do sériovej produkcie a prostredníctvom motorov radu Energy ponúka bežným užívateľom skvelé výkonové parametre. Takým je aj nový vznetový agregát Energy dCi 160 Twin Turbo, prvý turbodiesel s výhodami dvojitého turba.

Zo zdvihového objemu 1598 cm³ vydolovali konštruktéri Renaultu výkon 118 kW/160k a skvelý najvyšší krútiaci moment 380 Nm. Môže sa tak chváliť parametrami, ktoré sú vlastné skôr pre 2litrové motory. Navyše prináša nová motorizácia aj úspory paliva a menej emisií CO2 až o 25 %.

Systém sa skladá z dvoch sekvenčných turbodúchadiel, z ktorých prvé zabezpečí vysoký krútiaci moment pri nízkych otáčkach a prináša tak 90 % maxima krútiaceho momentu už od 1500 otáčok. Je to o lepšom zrýchlení pri nízkych a stredných otáčkach. Druhé turbo zaberá pri vyšších otáčkach a motor produkuje výkon až 100 koní na liter a umožní tak hladké zrýchlenie až do najvyšších otáčok.

2 Renault 1,6 dCi 160 Energy - graf
Grafické znázornenie priebehu výkonu a krútiaceho momentu motora 1,6 dCi

Novinka v motorizácii Renaultu využíva technológie, ktoré vznikli vďaka know-how spoločnosti Renault v seriáli F1, a to najmä spôsobu chladenia a znižovania trenia. Napríklad vďaka priečnemu systému prúdenia chladiacej kvapaliny sa dosahuje rýchlejšie a účinnejšie chladenie spaľovacej komory, ale aj iným technológiám, ako je prispôsobenie sa piestov zmenám na stenách valcov, čím sa získa optimálny kompromis medzi účinnosťou a trením. Ďalšou technologickou výhodou motorov Energy je aj úprava zdvihátok ventilov DLC (Diamond Like Carbon), ktorá tiež znižuje trenie.

Pre funkčnosť dvojitého turba musí systém vstrekovania paliva pracovať pod tlakom 1800 barov. To je v súlade s predpismi Euro 6 o emisiách. Motor je vybavený filtrom častíc Nox Trap.

Nový motor vďaka svojim parametrom bude poháňať väčšie vozidlá a bude predovšetkým k dispozícii pre budúce modely Renault v segmentoch D a E.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.