Renault: Nový 1,6 dCi má 160 koní

Pondelok, 24 február 2014

Ak Renaultu chýbal v triede 1,6 litra výkonný turbodiesel, dnes to už pravda nie je, pretože v týchto dňoch uvádza francúzsky výrobca nový 160 koňový vznetový motor Energy 1,6 dCi 160 Twin Turbo – prvý diesel Renaultu s dvojitým turbom.

1 Renault 1,6 dCi 160 Energy
Nový turbodiesel Renaultu má výkon 160 koní a krútiaci moment 380 Nm

Úspešný dodávateľ motorov pre formuly 1 sa usiluje preniesť svoje skúsenosti do sériovej produkcie a prostredníctvom motorov radu Energy ponúka bežným užívateľom skvelé výkonové parametre. Takým je aj nový vznetový agregát Energy dCi 160 Twin Turbo, prvý turbodiesel s výhodami dvojitého turba.

Zo zdvihového objemu 1598 cm³ vydolovali konštruktéri Renaultu výkon 118 kW/160k a skvelý najvyšší krútiaci moment 380 Nm. Môže sa tak chváliť parametrami, ktoré sú vlastné skôr pre 2litrové motory. Navyše prináša nová motorizácia aj úspory paliva a menej emisií CO2 až o 25 %.

Systém sa skladá z dvoch sekvenčných turbodúchadiel, z ktorých prvé zabezpečí vysoký krútiaci moment pri nízkych otáčkach a prináša tak 90 % maxima krútiaceho momentu už od 1500 otáčok. Je to o lepšom zrýchlení pri nízkych a stredných otáčkach. Druhé turbo zaberá pri vyšších otáčkach a motor produkuje výkon až 100 koní na liter a umožní tak hladké zrýchlenie až do najvyšších otáčok.

2 Renault 1,6 dCi 160 Energy - graf
Grafické znázornenie priebehu výkonu a krútiaceho momentu motora 1,6 dCi

Novinka v motorizácii Renaultu využíva technológie, ktoré vznikli vďaka know-how spoločnosti Renault v seriáli F1, a to najmä spôsobu chladenia a znižovania trenia. Napríklad vďaka priečnemu systému prúdenia chladiacej kvapaliny sa dosahuje rýchlejšie a účinnejšie chladenie spaľovacej komory, ale aj iným technológiám, ako je prispôsobenie sa piestov zmenám na stenách valcov, čím sa získa optimálny kompromis medzi účinnosťou a trením. Ďalšou technologickou výhodou motorov Energy je aj úprava zdvihátok ventilov DLC (Diamond Like Carbon), ktorá tiež znižuje trenie.

Pre funkčnosť dvojitého turba musí systém vstrekovania paliva pracovať pod tlakom 1800 barov. To je v súlade s predpismi Euro 6 o emisiách. Motor je vybavený filtrom častíc Nox Trap.

Nový motor vďaka svojim parametrom bude poháňať väčšie vozidlá a bude predovšetkým k dispozícii pre budúce modely Renault v segmentoch D a E.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-EcoTank
Ak ste doteraz napĺňali nádržku ostrekovača svojho auta z plastových fľaší či bandasiek, odteraz sa to môže zmeniť. Zmenu prináša slovenský ekologický vynález EcoTank. Stáva sa v Európe čoraz viac dostupným riešením tankovania kvapaliny do ostrekovačov. Vďaka jeho používaniu na sieťach čerpacích staníc v Európe sa odľahčilo životné prostredie o viac ako 80 ton plastového odpadu. Praktickú a zároveň ekologickú službu môžu využívať vodiči na viac ako 400 inštalovaných stojanoch až v desiatich krajinách Európy a v priebehu najbližších mesiacov pribudnú tri ďalšie trhy. Víziou spoločnosti EcoTank pre tento rok je počet nainštalovaných zariadení viac ako zdvojnásobiť.
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.