Toyota Plug-in HV - "natankujeme" doma

Piatok, 27 júl 2007

Toyota Motor Corporation vyvinula automobil s hybridným pohonom, ktorý umožňuje dobíjanie batérií priamo z elektrickej siete, teda prostredníctvom zástrčky, a stáva sa tak prvým výrobcom, ktorý má osvedčenie na používanie takéhoto automobilu na verejných komunikáciách v Japonsku.

Automobil Toyota Plug-in HV používa benzínový spaľovací motor v kombinácii s elektromotorom. Vďaka vyššej kapacite akumulátorov má však automobil dlhší dojazd pri jazde len s elektromotorom a dobíjanie akumulátorov je navyše upravené tak, aby užívateľ mohol automobil dobíjať priamo z elektrického zdroja v domácnosti. Takto vylepšený automobil môže efektívnejšie fungovať v čisto elektrickom režime (bez použitia spaľovacieho motora), napríklad pri krátkych jazdách po meste. Zlepšenie účinnosti znamená menej emisií CO2 a nižšiu spotrebu fosílnych palív, a tak i nižšiu mieru znečistenia ovzdušia. Dobíjanie akumulátorov na nočný elektrický prúd znamená tiež nižšie prevádzkové náklady, teda finančnú úsporu.

Viaceré otázky z oblasti vývoja automobilov s čisto elektrickým pohonom však zostávajú ešte nedoriešené, napríklad obmedzený dojazd a vysoké náklady. Toyota vidí hybridné automobily s možnosťou dobíjania priamo z elektrickej siete ako sľubnú technológiu, kedy elektrina môže automobilom slúžiť ako životaschopný zdroj energie. Japonská automobilka bude pokračovať vo vývoji týchto automobilov aj preto, že predstavujú kľúčovú technológiu v oblasti ochrany životného prostredia.

Toyota pripravuje testy ôsmich automobilov Toyota Plug-in HV na verejných komunikáciách v Japonsku, kde overí ich akčný rádius s čisto elektrickým pohonom a optimálnou kapacitou akumulátorov pre tieto automobily. Poskytne tiež vládnym organizáciám údaje pre nadefinovanie metodológie testovania emisií a spotreby paliva. Spoločnosť plánuje testovať tieto automobily aj na verejných komunikáciách v Spojených štátoch a Európe.

Parametre automobilu Toyota Plug-in HV

  • Dĺžka/šírka/výška: 4445/1725/1490 mm
  • Hmotnosť: 1360 kg
  • Počet miest: 5 osôb

Parametre pre režim elektrického pohonu

  • Dojazd: 13 km
  • Najvyššia rýchlosť: 100 km/h

Spaľovací motor

  • Zdvihový objem: 1496 cm3
  • Najvyšší výkon: 56 kW (76 k)/5000 ot/min.
  • Najvyšší krútiaci moment: 110 Nm pri 4000 ot/min.

Elektromotor

  • Typ: synchronný motor AC
  • Najvyšší výkon: 50 kW (68 k)/1200 až 1540 ot/min
  • Najvyšší krútiaci moment: 400 Nm/0 až 1200 ot/min

Sekundárny akumulátor

  • Typ: nikel-metal-hydrid
  • Kapacita: 13 Ah (6,5 Ah x 2)
  • Napätie: 202 V

Systém celkom

  • Najvyšší výkon*: 100 kW (136 k)
  • Napätie: 202 až 500 V

Dobíjanie akumulátorov

  • Zdroj: elektrická sieť v domácnosti
  • Nabíjacia doba: 1 až 1,5 h (200 V), 3 až 4 h (100 V)

* výkon s využitím spaľovacieho motora a elektromotora

Autor: J. Goldberger
Foto: Toyota
Pridať komentár
Bleskovky
Benzina-Slovensko
Od polovice roku 2019 je na Slovensku v prevádzke prvá čerpacia stanica, ktorá nesie značku Benzina a patrí do koncernu Orlen. V dohľadnom čase plánuje Benzina otvoriť ešte ďalších sedem staníc. Nové čerpacie stanice budú v priestoroch prevzatých od súkromného prevádzkovateľa a renovované tak, aby poskytovali najlepší zákaznícky servis a tiež široký výber nepalivových produktov. Nové čerpacie stanice Benzina by mali začať na Slovensku svoju prevádzku v najbližších týždňoch. Celú transakciu podmieňuje schválenie Protimonopolného úradu SR. Na Slovensku je v súčasnosti v prevádzke približne 900 čerpacích staníc a takmer polovicu z nich prevádzkujú tri najväčšie spoločnosti.
Cvrček
Majstrovstvá Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu majú staronového absolútneho víťaza, keď druhýkrát po sebe sa ním stal Věroslav Cvrček ml. z tímu L Racing na vozidle Škoda Fabia RS 2000. Sériou jasných víťazstiev v tejto sezóne zabezpečil titul pre seba a tím L. Racing. Titul majstra Slovenska spečatil počas uplynulého víkendu na Pezinskej Babe v pretekoch Todos Cena Slovenska 2019. Do konca sezóny ostáva odjazdiť ešte preteky na Ostrej Lúke.
Škoda-Kamiq-Monte-Carlo
Mladoboleslavská automobilka nadväzuje na úspešnú súťažnú históriu značky, tentoraz s novým mestským SUV Škoda Kamiq a pokračuje v tradícii športovo-lifestylovo výbavových variantov Monte Carlo. Mladoboleslavská automobilka nadväzuje na úspešnú súťažnú históriu značky, tentoraz s novým mestským SUV Škoda Kamiq a pokračuje v tradícii športovo-lifestylovo výbavových variantov Monte Carlo.Nový športový variant Monte Carlo vystrojila česká automobilka dynamickými čiernymi dizajnovými prvkami. Vrcholový výbavový stupeň modelu Kamiq bude k dispozícii so všetkými motormi tohto modelového radu. K zákazníkom sa prvé vozidlá dostanú koncom roka 2019. Debutovať bude už o dva dni na medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.Nový športový variant Monte Carlo vystrojila česká automobilka dynamickými čiernymi dizajnovými prvkami. Vrcholový výbavový stupeň modelu Kamiq bude k dispozícii so všetkými motormi tohto modelového radu. K zákazníkom sa prvé vozidlá dostanú koncom roka 2019. Debutovať bude už o dva dni na medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.