Volvo C30 Electric: projekt indukčného nabíjania

Štvrtok, 09 jún 2011

Spoločnosť Volvo sa spoločne s belgickými špecialistami a ďalšími spoločnosťami podieľa na projekte indukčného nabíjania. Spoločne pracujú na vývoji systémov a metód, ktoré nepotrebujú nabíjacie káble či elektrické zásuvky. Indukčným nabíjaním sa energia z nabíjacej platne zabudovanej do povrchu cesty bezdrôtovo prenáša do batérie vozidla.

Volvo C30 Electric
Volvo C30 je základom pre vyvíjaný elektrický model C30 Electric s indukčným nabíjaním

Volvo C30 Electric previezli do spoločnosti Flanders' Drive 19. mája, aby bolo prispôsobené na indukčné nabíjanie. Tento deň symbolizuje formálny začiatok realizácie projektu, ktorého názov je Continuous Electric Drive, čo v preklade znamená nepretržitý elektrický pohon. Ďalším, kto na projekte spolupracuje, je výrobca autobusov Van Hool a výrobca električiek Bombardier.

Pri indukčnom nabíjaní je nabíjacia plocha zabudovaná v zemi, napríklad na príjazdovej ceste k domu, kde auto zvyčajne parkuje. Súčasťou tejto plochy je cievka, ktorá generuje magnetické pole. V prípade, že vozidlo zaparkuje nad touto plochou, energia sa presunie bez fyzického kontaktu do indukčného snímača na vozidle. Prenesená energia je striedavý prúd, ktorý sa následne prekonvertuje na jednosmerný prostredníctvom usmerňovača napätia zabudovaného vo vozidle a následne dobíja batérie vozidla. Plné nabitie batérií s kapacitou 24kWh, aké sú v modeli C30 Electric, by nemalo trvať dlhšie ako hodinu a dvadsať minút.

Integrácia technológie do povrchu cesty a odtiaľ presun energie priamo na pohon vozidiel je podľa Johanna Konnberga jeden z aspektov projektu. Podľa neho toto inteligentné riešenie je určitou cestou do budúcnosti.

Volvo C30 Electric je súčasťou ambicióznej elektrifikačnej stratégie spoločnosti Volvo Cars. Je dobre vybavené, komfortné, športové a bezpečné ako štandardné vozidlo – popri tom však ponúka dojazd 150 km na jedno nabitie s nulovými emisiami oxidov uhlíka. Odovzdanie úvodnej flotily 250 vozidiel vybraným zákazníkom v Európe začne v druhej polovici tohto roku.

Volvo C30 Electric Volvo C30 Electric Volvo C30 Electric Volvo C30 Electric Volvo C30 Electric Volvo C30 Electric
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.