Volvo: ocenenie za najlepší motor

Pondelok, 27 december 2010

Najnovšie Volvo S60 dostalo najvýkonnejší motor T6, ktorý bol práve ocenený časopisom Ward's ako jeden z 10 najlepších motorov pre rok 2011. Má výkon 304 koní a krútiaci moment 440 Nm už od 2100 otáčok, kombinovanú spotrebu 9,9l/100 km. Ocenenie získala spoločnosť Volvo Cars po prvýkrát spomedzi 38 hodnotených motorov.

Volvo S60
Nový motor Volva S60 má oproti staršej verzii vyšší výkon i krútiaci moment a nižšiu spotrebu

Nový motor T6 sa vyznačuje vyšším výkonom už v nízkych otáčkach a nepostrehnuteľným turboefektom. Je významným pre Volvo S60 a posiela ho do boja s väčšími, lepšie etablovanými luxusnými značkami. Motor T6 dosahuje rovnakú hodnotu krútiaceho momentu ako motor V8, ale v podstatne nižších otáčkach (2100 ot/min) v porovnaní s V8 (3950 ot/min). S výkonom 304 koní je kombinovaná spotreba paliva len 9,9 l/100 km. V skutočnosti je motor T6 o 17 % úspornejší ako motor V8.

Podľa prezidenta a výkonného riaditeľa spoločnosti Volvo Cars severná Amerika Douga Specka je T6 najlepší motor aký Volvo kedy vyrobilo - je výkonný, má hladký chod a dosahuje výborné hodnoty spotreby.

Značne modifikovaná verzia motora T6 bola pôvodne predstavená s príchodom modelu XC60 v roku 2009. Cieľom pre rok 2011 bolo perfektne vyvážiť výkon s ekonomickou prevádzkou a zachovať nízky dopad na životné prostredie. Inžinieri spoločnosti Volvo zamerali svoje snaženie na zníženie vnútorného trenia, zvýšenie výkonu a zníženie spotreby.

Volvo S60
Nový motor T6 disponuje výkonom 304 koní a najvyšším krútiacim momentom 440 Nm

T6 profituje z vylepšených zdvíhadiel ventilov, ktoré majú povlak s DLC (Diamond Like Carbon - diamant ako uhlík). Uhlíková štruktúra je extrémne pevná a má samomazacie vlastnosti. Povrch DLC znižuje odpor vačiek, čo vplýva na spotrebu paliva a predlžuje servisný interval. Navyše motor T6 má aj nový typ zapaľovacích sviečok Denso Super Ignition, čo prispieva k zvýšenému výkonu, nižšej spotrebe, lepším studeným štartom a predĺženým servisným intervalom.

Vylepšené sú aj ložiská kľukového hriadeľa, napínacia kladka má nižší odpor a čerpadlo chladiacej kvapaliny dostalo hliníkový obal – toto všetko je navrhnuté s ohľadom na vyššiu efektivitu motora.

Volvo Cars vyvinulo pre T6 aj nový softvér pre manažment motora, ktorý optimalizuje spotrebu. Šesťstupňová automatická prevodovka Geartronic dostala prepracované softvérové mapy, ktoré umožňujú nový športový mód. V móde Sport prevodovka preraďuje na vyšší prevod vo vyšších otáčkach kvôli lepšej dynamike.

Okrem modelu S60 bude nový motor T6 k dispozícii aj pre modely V60, V70, S80, XC60, XC70.

Autor: J. Goldberger
Foto: Volvo
Pridať komentár
Bleskovky
1-EcoTank
Ak ste doteraz napĺňali nádržku ostrekovača svojho auta z plastových fľaší či bandasiek, odteraz sa to môže zmeniť. Zmenu prináša slovenský ekologický vynález EcoTank. Stáva sa v Európe čoraz viac dostupným riešením tankovania kvapaliny do ostrekovačov. Vďaka jeho používaniu na sieťach čerpacích staníc v Európe sa odľahčilo životné prostredie o viac ako 80 ton plastového odpadu. Praktickú a zároveň ekologickú službu môžu využívať vodiči na viac ako 400 inštalovaných stojanoch až v desiatich krajinách Európy a v priebehu najbližších mesiacov pribudnú tri ďalšie trhy. Víziou spoločnosti EcoTank pre tento rok je počet nainštalovaných zariadení viac ako zdvojnásobiť.
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.