Alonso sa vracia do boja o titul

Utorok, 14 september 2010

Taliansko sa tešilo na Monzu. Domáca Veľká cena mohla napovedať, či Alonso a Ferrari môžu ešte v tejto sezóne zasiahnuť do boja o titul majstra sveta. Jazdec i monopost víťazstvom presvedčili fanúšikov spínajúceho sa koníka a oživili nádej pre slávnu značku. Alonso vyhral kvalifikáciu a druhý pilot Ferrari bol v nej tretí. Alonso si potom v pretekoch zopakoval rolu víťaza z Bahrainu a Nemecka a zvíťazil na Monze pred Buttonom a Massom.

Alonso v sedle monopostu Ferrari
Skvelou jazdou a trpezlivou vyčkávacou taktikou v prvej časti pretekov zvíťazil Alonso v sedle monopostu Ferrari na domácej Veľkej cene Talianska na okruhu v Monze

Aj keď po štarte si Alonso neudržal vedúcu priečku, na ktorú sa dostal jazdec McLarenu Button. Druhý jazdec tohto tímu, Hamilton, mal v druhej "šikane" po štarte kontakt s jazdcom Ferrari Massom, ktorému narazil svojim pravým predným kolesom do ľavého zadného. Následok pre Hamiltona bol fatálny: vedúci jazdec priebežného poradia seriálu majstrovstiev sveta F1 pre poškodený záves pravého predného kolesa v nasledujúcej zákrute vyletel do štrkovej zóny a z pretekov musel odstúpiť.

Ani druhý jazdec priebežného poradia, Mark Webber z Red Bullu, nebol príliš šťastný po štarte, keďže sa zo štvrtého miesta prepadol až ôsme. Podobne bol na tom aj Vettel, druhý pilot Red Bullu, ktorý si v kvalifikácii vybojoval až pre neho netradičné šieste miesto a na štarte stál v treťom rade vedľa Hamiltona, ktorý bol v kvalifikácii piaty. Čelo pretekov tvorili až do prvých zastávok v boxoch Button, Alonso, Massa, Rosberg, Kubica, Hülkenberg, Schumacher, Webber, a až deviaty jazdil Vettel.

Zvláštna taktika či zhoda náhod však priala obom jazdcom Red Bullu. Prezúvanie pneumatík miešalo poradie aj tentoraz. Vettel, ktorý ešte nebol v boxoch, jazdil piaty a Webber šiesty. Keď sa Webber doťahoval na Vettela, mladý Nemec cez rádio nahlásil svojmu tímu v depe, že motor jeho monopostu stráca výkon. Vzápätí sa tak Webber ľahko dostal pred svojho tímového spolujazdca.

Vedúci Button zamieril do boxov, zatiaľ čo oba Ferrari zostali na trati. V nasledujúcom kole však na prezutie do boxov zamieril aj Alonso a na trať sa vrátil po veľkom súboji s Buttonom v prvej "šikane" už ako vedúci pretekár. Massa si tretie miesto udržal a toto poradie vydržalo až do cieľa.

Vettel, ktorý jazdil na pneumatikách s mäkkou zmesou nezašiel na povinnú výmenu do boxov ani neskôr. To ho vynieslo na štvrtú priečku priebežného poradia. Na Rosberga, ktorý jazdil za ním, získaval desatiny sekúnd v každom kole, až jeho náskok pred posledným záverečným kolom narástol na takmer 22 sekúnd, čo mu potom stačilo na to, aby sa na trať vrátil ako štvrtý.

Vettel bol v cieli štvrtý a tak zvláštna taktika Vettla a Red Bullu slávila úspech. Piaty skončil Rosberg a šiesty Webber. Desiatku najlepších uzatvárali siedmy Hülkenberg, ôsmy Kubica, deviaty Schumacher a desiaty Barrichello.

Alonso po pretekoch
Je úžasné zvíťaziť na Ferrari na domácej Veľkej cene – povedal Alonso po pretekoch

Radosť z víťazstva Alonsa a Ferrari na domácej veľkej cene bola medzi divákmi obrovská. Od roku 2006 je to prvé víťazstvo, keď ešte v sedle s Michaelom Schumacherom zvíťazil na domácej trati monopost Ferrari. Nesmierne sa tešil aj samotný Alonso, ktorý je teraz v priebežnom poradí tretí a stráca na vedúceho Webbera len 21 bodov a na druhého Hamiltona len 16 bodov. Nádej získať titul majstra sveta majú aj Button (- 22) a Vettel (- 24), kým Massa so stratou 63 bodov nemá už prakticky žiadnu šancu.

Najbližšie pokračuje seriál formuly 1 Veľkou cenou Singapuru, ktorá sa bude jazdiť 26. septembra.

Výsledky Veľkej ceny Talianska

1. Fernando AlonsoFerrari1:16:24,572 h.
2. Jenson ButtonMcLaren+ 2,9 s
3. Felipe MassaFerrari4,2
4. Sebastian VettelRedBull28,1
5. Nico RosbergMercedes29,9
6. Mark WebberRedBull31,2
7. Nico HulkenbergWilliams32,8
8. Robert KubicaRenault34
9. Michael SchumacherMercedes44,9
10. Rubens BarrichelloWilliams+ 1:04,2 min
11. Sebastien BuemiToro Rosso+ 1:05,0
12. Vitantonio LiuzziForce India+ 1:06,1
13. Vitaly PetrovRenault+ 1:18,9
14. Pedro de la RosaSauber- 1 kolo
15. Jaime AlguersuariSTR-Ferrari-1
16. Adrian SutilForce India-1
17. Timo GlockVirgin- 2 kolá
18. Heikki KovalainenLotus-2
19. Sakon YamamotoHRT-2
20. Lucas di GrassiVirgin-3

Preteky nedokončili

  • Jarno Trulli - Lotus
  • Bruno Senna - HRT
  • Lewis Hamilton - McLaren
  • Kamui Kobayashi - Sauber

Priebežné poradie jazdcov (po 14 z 19 podujatí)

1. Mark Webber187 bodov
2. Lewis Hamilton182
3. Fernando Alonso166
4. Jenson Button165
5. Sebastian Vettel163
6. Felipe Massa124
7. Nico Rosberg112
8. Robert Kubica108
9. Michael Schumacher46
10. Adrian Sutil45
11. Rubens Barrichello31
12. Kamui Kobayashi21
13. Vitaly Petrov19
14. Nico Hulkenberg16
15. Vitantonio Liuzzi13
16. Sebastien Buemi7
17. Pedro de la Rosa6
18. Jaime Alguersuari3
19. Heikki Kovalainen0
20. Karun Chandhok0
21. Lucas di Grassi0
22. Jarno Trulli0
23. Bruno Senna0
24. Timo Glock0
25. Sakon Yamamoto0

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Red Bull350 bodov
2. McLaren347
3. Ferrari290
4. Mercedes158
5. Renault127
6. Force India58
7. Williams47
8. Sauber27
9. Toro Rosso10
10. Lotus0
11. HRT0
12. Virgin0

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.