Brazília rozhodla: majstrom je Räikkönen

Nedeľa, 21 október 2007

Kimi Räikkönen na Ferrari napriek všetkým predpovediam sa stal majstrom sveta. Po Keke Rosbergovi a Mikka Häkkinenovi ako tretí Fín získal titul v najprestížnejších automobilových pretekoch na svete.

Veľká cena Brazílie Veľká cena Brazílie

Räikkönen vyhral Veľkú cenu Brazílie na okruhu Interlagos pred tímovým kolegom Brazílčanom Felipe Massom a minuloročným majstrom sveta Španielom Fernandom Alonsom na McLarene. Najväčší favorit na titul, druhý jazdec McLarenu, Brit Lewis Hamilton premárnil svoju obrovskú šancu už pár sto metrov po štarte, keď v nezmyselnom súboji o tretiu priečku s Alonsom vyšiel z trate a prepadol sa na ôsme miesto.

Hamiltonovi sa nedočkavosť nevyplatila. Keby bol počkal, nebol by si už v samotnom úvode pretekov skomplikoval situáciu v boji o titul. Útočiť na tretiu pozíciu Alonsa mohol aj neskôr, až by sa pretekárske pole trošku utriaslo. Nemal dôvod ponáhľať sa, pretože aj piate miesto v cieli by mu zaručovalo titul. Teraz to už vie a priznáva svoju ľudskú chybu. Plakať však nad rozliatym mliekom je už neskoro.

Veľká cena Brazílie Veľká cena Brazílie

Bolo viac momentov, ktoré rozhodovali o tom, kto bude novým majstrom sveta. V prvom rade zohratosť a dobrá taktika jazdcov Ferrari hneď po štarte, keď Massa už v prvej zákrute pribrzdil Hamiltona, a potom druhé zastávky v boxoch, keď Massa zašiel z prvého postu do boxov a druhý Räikkönen brázdil ešte štyri kolá s ľahkým monopostom po okruhu a po zastávke sa vrátil späť na trať už ako vedúci pretekár. Skvelá spolupráca bez podozrenia z tímovej réžie tak vyniesla Räikkönena na najvyšší stupeň nielen v pretekoch, ale aj v celom seriáli.

Aby to na Hamiltona nebolo málo, prestalo ho poslúchať aj radenie prevodov. Klesol až na 18. miesto, odkiaľ sa po tom, čo mu prevodovka začala opäť fungovať, musel znovu prebíjať dopredu. Žiaľ, pre neho to stačilo už len na siedme miesto a to na zisk titulu nestačilo.

Situáciu po pretekoch zdramatizovalo zistenie technických komisárov, že v Rosbergovom Williamse a Kubicovom a Heidfeldovom BMW mali chladnejšie palivo, ktoré má menší objem a lepšie vlastnosti oproti nechladenému. FIA však protest McLarenu hneď po pretekoch zamietla a nový protest bude riešiť až odvolací súd. Ak by týchto troch jazdcov dodatočne diskvalifikovali, čo sa však pravdepodobne nestane, Hamilton by poskočil na piate miesto a stal by majstrom sveta.

Veľká cena Brazílie

Tohtoročný seriál formuly 1 bol zaujímavý a dramatický do poslednej zákruty, pokým prvých šesť pretekárov neprešlo cieľom. Siedme, na ktorom Hamilton skončil, nestačilo mladému nováčikovi v kolotoči F1 na získanie titulu. Prakticky sa pripravil oň sám, keď na pretekoch v Číne pri zachádzaní do boxov zakotvil s defektom na zadnej pneumatike v štrkovej zóne a preteky nedokončil, a neskôr chybou v úvode posledných pretekov v Brazílii. Britský pilot však už teraz vyhlásil: o dvadsaťdva týždňov som tu opäť! Takže – už teraz sa máme na čo tešiť.

Výsledky Veľkej ceny Brazílie

1. K. Räikkönen Ferrari
2. F. Massa Ferrari +1, s
3. F. Alonso McLaren-Mercedes +57,0
4. N. Rosberg Williams +1:02,8 min
5. R. Kubica BMW +1:10,0
6. N. Heidfeld BMW +1:11,3
7. L. Hamilton McLaren-Mercedes - 1 kolo
8. J. Trulli Toyota - 1 kolo
9. D. Coulthard Red Bull - 1 kolo
10. K. Nakajima Williams - 1 kolo
11. R. Schumacher Toyota - 1 kolo
12. T. Sato Super Aguri - 2 kolá
13. V. Liuzzi Toro Rosso - 2 kolá
14. A. Davidson Super Aguri - 2 kolá

Nedokončili

A. Sutil Spyker
R. Barrichello Honda
H. Kovalainen Renault
S. Vettel Toro Rosso
J. Button Honda
M. Webber Red Bull
S. Yamamoto Spyker
G. Fisichella Renault

Konečné poradie seriálu MS 2007

1. K. Räikkönen 110
2. L. Hamilton 109
3. F. Alonso 109
4. F. Massa 94
5. N. Heidfeld 61
6. R. Kubica 39
7. H. Kovalainen 30
8. G. Fisichella 21
9. N. Rosberg 20
10. D. Coulthard 14
11. A. Wurz 13
12. M. Webber 10
13. J. Trulli 8
14. J. Button 6
15. S. Vettel 6
16. R. Schumacher 5
17. T. Sató 4
18. V. Liuzzi 3
19. A. Sutil 1
20. R. Barrichello 0
21. S. Yamamoto 0
22. A. Davidson 0

Konečné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Ferrari 204
2. BMW-Sauber 101
3. Renault 51
4. Williams 33
5. Red Bull 24
6. Toyota 13
7. Toro Rosso 8
8. Honda 6
9. Super Aguri 4
10. Spyker 1
11. McLaren-Mercedes 0
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5