Brazília rozhodla: majstrom je Räikkönen

Nedeľa, 21 október 2007

Kimi Räikkönen na Ferrari napriek všetkým predpovediam sa stal majstrom sveta. Po Keke Rosbergovi a Mikka Häkkinenovi ako tretí Fín získal titul v najprestížnejších automobilových pretekoch na svete.

Veľká cena Brazílie Veľká cena Brazílie

Räikkönen vyhral Veľkú cenu Brazílie na okruhu Interlagos pred tímovým kolegom Brazílčanom Felipe Massom a minuloročným majstrom sveta Španielom Fernandom Alonsom na McLarene. Najväčší favorit na titul, druhý jazdec McLarenu, Brit Lewis Hamilton premárnil svoju obrovskú šancu už pár sto metrov po štarte, keď v nezmyselnom súboji o tretiu priečku s Alonsom vyšiel z trate a prepadol sa na ôsme miesto.

Hamiltonovi sa nedočkavosť nevyplatila. Keby bol počkal, nebol by si už v samotnom úvode pretekov skomplikoval situáciu v boji o titul. Útočiť na tretiu pozíciu Alonsa mohol aj neskôr, až by sa pretekárske pole trošku utriaslo. Nemal dôvod ponáhľať sa, pretože aj piate miesto v cieli by mu zaručovalo titul. Teraz to už vie a priznáva svoju ľudskú chybu. Plakať však nad rozliatym mliekom je už neskoro.

Veľká cena Brazílie Veľká cena Brazílie

Bolo viac momentov, ktoré rozhodovali o tom, kto bude novým majstrom sveta. V prvom rade zohratosť a dobrá taktika jazdcov Ferrari hneď po štarte, keď Massa už v prvej zákrute pribrzdil Hamiltona, a potom druhé zastávky v boxoch, keď Massa zašiel z prvého postu do boxov a druhý Räikkönen brázdil ešte štyri kolá s ľahkým monopostom po okruhu a po zastávke sa vrátil späť na trať už ako vedúci pretekár. Skvelá spolupráca bez podozrenia z tímovej réžie tak vyniesla Räikkönena na najvyšší stupeň nielen v pretekoch, ale aj v celom seriáli.

Aby to na Hamiltona nebolo málo, prestalo ho poslúchať aj radenie prevodov. Klesol až na 18. miesto, odkiaľ sa po tom, čo mu prevodovka začala opäť fungovať, musel znovu prebíjať dopredu. Žiaľ, pre neho to stačilo už len na siedme miesto a to na zisk titulu nestačilo.

Situáciu po pretekoch zdramatizovalo zistenie technických komisárov, že v Rosbergovom Williamse a Kubicovom a Heidfeldovom BMW mali chladnejšie palivo, ktoré má menší objem a lepšie vlastnosti oproti nechladenému. FIA však protest McLarenu hneď po pretekoch zamietla a nový protest bude riešiť až odvolací súd. Ak by týchto troch jazdcov dodatočne diskvalifikovali, čo sa však pravdepodobne nestane, Hamilton by poskočil na piate miesto a stal by majstrom sveta.

Veľká cena Brazílie

Tohtoročný seriál formuly 1 bol zaujímavý a dramatický do poslednej zákruty, pokým prvých šesť pretekárov neprešlo cieľom. Siedme, na ktorom Hamilton skončil, nestačilo mladému nováčikovi v kolotoči F1 na získanie titulu. Prakticky sa pripravil oň sám, keď na pretekoch v Číne pri zachádzaní do boxov zakotvil s defektom na zadnej pneumatike v štrkovej zóne a preteky nedokončil, a neskôr chybou v úvode posledných pretekov v Brazílii. Britský pilot však už teraz vyhlásil: o dvadsaťdva týždňov som tu opäť! Takže – už teraz sa máme na čo tešiť.

Výsledky Veľkej ceny Brazílie

1. K. Räikkönen Ferrari
2. F. Massa Ferrari +1, s
3. F. Alonso McLaren-Mercedes +57,0
4. N. Rosberg Williams +1:02,8 min
5. R. Kubica BMW +1:10,0
6. N. Heidfeld BMW +1:11,3
7. L. Hamilton McLaren-Mercedes - 1 kolo
8. J. Trulli Toyota - 1 kolo
9. D. Coulthard Red Bull - 1 kolo
10. K. Nakajima Williams - 1 kolo
11. R. Schumacher Toyota - 1 kolo
12. T. Sato Super Aguri - 2 kolá
13. V. Liuzzi Toro Rosso - 2 kolá
14. A. Davidson Super Aguri - 2 kolá

Nedokončili

A. Sutil Spyker
R. Barrichello Honda
H. Kovalainen Renault
S. Vettel Toro Rosso
J. Button Honda
M. Webber Red Bull
S. Yamamoto Spyker
G. Fisichella Renault

Konečné poradie seriálu MS 2007

1. K. Räikkönen 110
2. L. Hamilton 109
3. F. Alonso 109
4. F. Massa 94
5. N. Heidfeld 61
6. R. Kubica 39
7. H. Kovalainen 30
8. G. Fisichella 21
9. N. Rosberg 20
10. D. Coulthard 14
11. A. Wurz 13
12. M. Webber 10
13. J. Trulli 8
14. J. Button 6
15. S. Vettel 6
16. R. Schumacher 5
17. T. Sató 4
18. V. Liuzzi 3
19. A. Sutil 1
20. R. Barrichello 0
21. S. Yamamoto 0
22. A. Davidson 0

Konečné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Ferrari 204
2. BMW-Sauber 101
3. Renault 51
4. Williams 33
5. Red Bull 24
6. Toyota 13
7. Toro Rosso 8
8. Honda 6
9. Super Aguri 4
10. Spyker 1
11. McLaren-Mercedes 0
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.