F1: McLaren a Honda končia spoluprácu

Piatok, 22 september 2017

Honda a McLaren vo formule 1 končia. Partneri oznámili, že končia partnerský zväzok v majstrovstvách sveta F1 po skončení sezóny 2017.

McLaren Honda
Monopost McLaren Honda v sedle so španielskym pilotom Fernandom Alonsom. Dvojica sa po rozpačitých výsledkoch rozlúči koncom novembra v Abu Dhabí.

Partnerstvo sa začalo v roku 2015, kedy sa tím vrátil do seriálu majstrovstiev sveta F1. V stanovisku Hondy stojí: S McLarenom sa rozchádzame skôr, ako sa nám podarilo naplniť naše ambície, avšak toto rozhodnutie sme urobili s presvedčením, že je to najlepší krok pre budúcnosť každého z nás.

"Vyjadrujem najúprimnejšiu vďaku fanúšikom ako aj jazdcom, členom tímu a všetkým zainteresovaným, ktorí sa s nami delili o radosti aj sklamania od roku 2015, keď sme sa začali pripravovať na návrat do F1," sú slová výkonného riaditeľa spoločnosti Honda Motor Takahiro Hačiga.

"Honda i McLaren sú v seriáli formuly 1 preto, aby vyhrávali. Hoci naše partnerstvo neprinieslo želaný úspech, nezmenšuje sa tým skvelá história, ktorú sme mali. V tejto chvíli je v záujme oboch spoločností, aby sme sa usilovali o svoje pretekárske ambície každý zvlášť," zhodnotil ukončenie partnerstva Šajch Muhammad bin Essa al-Chalífa, predseda predstavenstva a riaditeľ výkonného výboru skupiny McLaren.

"Honda je osvedčený víťaz a novátor. Z viacerých dôvodov naše partnerstvo neprinieslo ovocie, ktoré si každý z nás želal. Rozhodne to nie je z nedostatku úsilia na strane spoločnosti Honda ani tímu McLaren, avšak dozrel čas, aby sme sa posunuli ďalej každý iným smerom. Veríme, že Hondu opäť uvidíme na vrchole," uzatvára Zak Brown, výkonný riaditeľ spoločnosti McLaren Technology.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.