F1: Nürburgring pre Hamiltona

Pondelok, 25 júl 2011

Brit Hamilton na McLarene rozhodol napínavý trojboj medzi ním, Alonsom a Weberom vo svoj prospech a v tohtoročnom seriáli majstrovstiev sveta formuly 1 získal už druhý triumf. Za ním skončil Španiel Alonso na Ferrari a tretí bol Austrálčan Webber na monoposte Red Bull.

Alonso Hamilton
Šťastný víťaz Brit Hamilton a relatívne spokojný s druhým miestom Španiel Alonso

Čo by dal Mark Webber za víťazstvo, ktoré sa mu tento rok zázračne vyhýba! Aj v Nemecku na okruhu Nürburgring vyhral kvalifikáciu, zlým štartom však prišiel o prvé miesto už na štarte a jeho veľký boj najmä s Alonsom dokázal korunovať len tretím miestom na stupni víťazov. Čo však Webberovi vyšlo a môže ho tešiť je fakt, že po prvý raz v sezóne porazil svojho kolegu z tímu Red Bull Sebastiana Vettela. Aj keď nezopakoval svoje víťazstvo z Nürburgringu z roku 2009, kedy sa tu naposledy jazdila formula 1, nakoniec ho aj tretie miesto celkom potešilo.

Sebastian Vettel, líder priebežného poradia seriálu a minuloročný majster sveta skončil až štvrtý pred Massom na Ferrari, keď v poslednom kole pretekov zvládli jeho mechanici lepšie povinnú výmenu pneumatík a predstihol tak dovtedy pred ním idúceho Brazílčana. Vettelovi podobne ako Webberovi nevyšiel štart a z tretej priečky sa prepadol na piatu, na ktorej jazdil s malými výnimkami až do posledného kola. Tá nakoniec vinou pomalšej výmeny kolies pri poslednej zastávke v boxoch pripadla Massovi. Pre Vettela je štvrté miesto na domácej veľkej cene najhorším tohtoročným umiestnením, keďže v doterajších deviatich VC buď zvíťazil alebo skončil druhý.

Nemeckí jazdci zabodovali na domácej pôde veľmi dobre, keď v prvej desiatke mali v cieli hneď štyroch jazdcov. Za štvrtým Vettelom skončil na šiestej priečke Sutil na monoposte Force India, siedmy bol Rosberg a ôsmy Schumacher, obaja na Mercedesoch. A mohli mať aj piateho, nebyť Buemiho "bodyčeka" na Heidfelda, ktorý po tejto kolízii musel z bodovaného miesta odstúpiť z pretekov. Na bodovaných miestach ešte skončili Japonec Kobayashi a Rus Petrov, ktorí boli v cieli na deviatom a desiatom mieste.

Nespokojný v Nemecku bol určite Brit Button, ktorému vypovedala hydraulika a preteky nedokončil. Po Veľkej Británii je Nemecko pre Buttona druhou VC, kde pre poruchu nevidel cieľ.

Seriál formuly 1 pokračuje už najbližší víkend, 31. júla. Na programe je Veľká cena Maďarska na Hungaroringu.

VC Nemecka (60 kôl, 308,863 km)

1. Lewis Hamilton V. Brit./McLaren 1:37:30,334 hod
2. Fernando Alonso Špan./Ferrari +3,980 s
3. Mark Webber Aus./Red Bull +9,788
4. Sebastian Vettel Nem./Red Bull +47,921
5. Felipe Massa Braz./Ferrari +52,252
6. Adrian Sutil Nem./Force India +1:26,208 min
7. Nico Rosberg Nem./Mercedes - 1 kolo
8. Michael Schumacher Nem./Mercedes- 1 kolo
9. Kamui Kobayashi Jap./Suber- 1 kolo
10. Vitalij Petrov Rus./Renault- 1 kolo
11. Sergio Pérez Mex./Sauber- 1 kolo
12. Jaime Alguersuari Špan./Toro Rosso- 1 kolo
13. Paulo di Resta V. Brit./Force India- 1 kolo
14. Pastor Maldonado Ven./Williams- 1 kolo
15. Sebastien Buemi Švaj./Toro Rosso - 1 kolo
16. Heikki Kovalainen Fín./Lotus - 2 kolá
17. Timo Glock Nem./Virgin- 2 kolá
18. Jerome D'Ambrosio Belg./Virgin- 2 kolá
19. Daniel Ricciardo Aus./HRT- 3 kolá
20. Karun Chandhok Ind./Lotus - 4 kolá

Preteky nedokončili

  • Rubens Barrichello - Braz./Williams
  • Nick Heidfeld - Nem./Renault
  • Jenson Button - V. Brit./McLaren
  • Vitantonio Liuzzi - Tal./HRT

Najrýchlejšie kolo

  • Lewis Hamilton - 1:34,302 min

Priebežné poradie jazdcov (po 10 z 19 pretekov)

1. Sebastian Vettel 216 bodov
2. Mark Webber 139
3. Lewis Hamilton 134
4. Fernando Alonso 130
5. Jenson Button 109
6. Felipe Massa 62
7. Nico Rosberg 46
8. Nick Heidfeld 34
9. Vitalij Petrov 32
10.Michael Schumacher 32
11. Kamui Kobayashi 27
12. Adrian Sutil 18
13. Jaime Alguersuari 9
14. Sergio Pérez 8
15. Sébastien Buemi 8
16. Rubens Barrichello 4
17. Paul Di Resta 2

Pohár konštruktérov

1. Red Bull 355 bodov
2. McLaren 243
3. Ferrari 192
4. Mercedes 78
5. Renault 66
6. Sauber 35
7. Force India 20
8. Toro Rosso 17
9. Williams 4

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.