F1: Opäť Vettel. K štvrtému titulu má veľmi blízko.

Pondelok, 07 október 2013

Nemec Sebastian Vettel je po víťazstve na Veľkej cene Kórejskej republiky formuly1 opäť bližšie k titulu majstra sveta. Vyhral spôsobom štart-cieľ pred Fínom Kimim Räikkönenom a Francúzom Romainom Grosjeanom. V priebežnom poradí zvýšil svoj náskok pred druhým Španielom Fernandom Alonsom na takmer nedostižných 77 bodov a už na najbližších pretekoch o necelý týždeň v Japonsku môže oslavovať svoj štvrtý titul majstra sveta.

S. Vettel - Red Bull
Sebastian Vettel po víťazstve v Kórey má k titul majstra sveta na rok 2013 veľmi blízko

Vettel zvíťazil na kórejskom polostrove v kvalifikácii a veľmi suverénnym spôsobom aj v pretekoch. Žiadny z jazdcov ho v pretekoch neohrozoval, aj keď si počas pretekov nevytvoril výraznejší náskok, čo ovplyvnilo i bezpečnostné vozidlo, ktoré vyšlo na trať až dvakrát. Vettel však vždy keď potreboval zvýšiť svoj náskok, pridal a hneď bol náskok vyšší o dve či tri sekundy.

Niet pochýb o tom, že Vettel je jedným z najlepších jazdcov seriálu F1, ale jeho náskok pred zvyškom sveta je aj vďaka používanej techniky. Rovnaký monopost používa aj Austrálčan Webber, ale aj tentoraz sa ukázalo, že ak napríklad Alonso sa bez väčších problémov dokáže dostať na rovinke pred Webbera, na rovnaký Red Bull Vettela Alonsov Ferrari nemá.

Keď už spomíname Webbera, smola, ktorá sa mu lepí na päty ho ani tentoraz neobišla, keď do neho z boku narazil Suttil a Webberov Red Bull zachvátili plamene a zhorel takmer do tla. Sutil v pretekoch po zastávke v boxoch pokračoval, neodjazdil síce plný počet 55 okruhov, ale klasifikovaný bol podobne ako Francúz Vergne a Austrálčan Ricciardo. Preteky nedokončili Webber a Brit Paul di Resta.

Poďme však k samotným pretekom. Vettel z prvej štartovej pozície odštartoval najrýchlejšie a druhému Hamiltonovi nedal žiadnu šancu. Ani zastávky v boxoch na výmenu pneumatík ho nezdržali a tak prakticky nepretržite jazdil na čele. Jeho najväčší konkurent na titul, Alonso, bol v kvalifikácii až šiesty a na rovnaký post sa zaradil aj po štarte. Šiesta priečka mu patrila aj v cieli pretekov.

Räikönnen na Lotuse štartoval až z desiateho miesta, ale postupne sa prebojoval dopredu a v cieli bol druhý za Vettelom. Grosjean na druhom Lotuse sa dlho držal na druhej priečke, ale nakoniec neodolal tímovému partnerovi Räikönnenovi a skončil tretí. Prekvapením kvalifikácie, ale aj samotných pretekov bol Nemec Hülkenberg na Sauberi (v kvalifikácii siedmy), keď do cieľa prišiel na štvrtom mieste. Piaty skončil Hamilton na Mercedese a šiesty Alonso na Ferrari.

Druhý jazdec Ferrari po tom, čo mu tím z Maranella nepredĺžil zmluvu na ďalšiu sezónu, už ďalej nechcel podporovať Alonsa a dúfal v Kórey na dobrý výsledok. Prišiel však oň už v druhej zákrute po štarte, kde bol príliš rýchly, dostal sa do hodín a len-len že nezostretil Alonsa. Klesol na posledné miesto, postupne sa prebojovával dopredu a v cieli bol na lichotivom deviatom mieste.

Svoj deň nemali v Mercedese. Po celkom vydarenej kvalifikácii i začiatku pretekov si Hamilton ledva obhájil piate miesto pred dorážajúcim Alonsom. Rosberg, druhý pilot Mercedesu, bol po štarte štvrtý, nakoniec cieľom prešiel na siedmom mieste. Dlhodobo sa nedarí McLarenu. Nevyšla im kvalifikácia a iba o niečo lepšie preteky, keď Brit Button skončil ôsmy a Mexičan Perez desiaty.

Vettel zaznamenal v Kórey už ôsme tohtoročné víťazstvo zo štrnástich absolvovaných pretekov a tridsiate štvrté v kariére. Posledné štyri preteky vyhral v rade za sebou a už na najbližšej Veľkej cene Japonska na okruhu v Suzuke 13. októbra si môže pripísať vo svojich dvadsiatich šiestich rokoch štvrtý titul majstra sveta.

Výsledky Veľkej ceny Kórejskej republiky

1. Sebastian VettelNem./Red Bull1:43:13,701 h
2. Kimi RäikkönenFín./Lotus+4,224 s
3. Romain GrosjeanFranc./Lotus+4,927
4. Nico HülkenbergNem./Sauber+24,114
5. Lewis HamiltonV. Brit./Mercedes+25,255
6. Fernando AlonsoŠpan.Ferrari+26,189
7. Nico RosbergNem./Mercedes+26,698
8. Jenson ButtonV. Brit./McLaren+32,262
9. Felipe MassaBraz./Ferrari+34,390
10. Sergio PerezMex./McLaren+35,155

Priebežné poradie jazdcov (po 14 z 19 podujatí)

1. Sebastian Vettel272 bodov
2. Fernando Alonso195
3. Kimi Räikkönen167
4. Lewis Hamilton161
5. Mark Webber130
6. Nico Rosberg122
7. Felipe Massa89
8. Romain Grosjean72
9. Jenson Button58
10. Paul di Resta36

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Red Bull402 bodov
2. Ferrari284
3. Mercedes283
4. Lotus239
5. McLaren81
6. Force India62
7. Sauber31
8. Roro Rosso31
9. Williams1
10. Marussia0
11. Caterham0

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
1-Seat-eScooter-concept
Seat bude prvým európskym automobilovým výrobcom, ktorý rozbehne výrobu vlastného elektrického skútra s parametrami motocykla s objemom motora 125 cm3. Koncept Seat eScooter mal oficiálnu premiéru 19. novembra na veľtrhu Smart City Expo World Congress v Barcelone. Bude prvým elektrickým skútrom vyrábaným európskym automobilovým výrobcom. Jeho predaj sa rozbehne v roku 2020 zákazníkom a spoločnostiam, ktoré poskytujú zdieľanie dopravných prostriedkov. Seat už dávnejšie oznámil, že preberá rolu lídra stratégie mikromobility v rámci koncernu Volkswagen. Tá zahŕňa štúdiu mestského vozidla Minimó, čo je štvorkolesové dvojmiestne vozidlo kombinujúce najvýhodnejšie prvky automobilu a motocykla. Súčasťou stratégie je aj elektrická kolobežka eXS Kickscooter powered by Segway, ktorú Seat predstavil v roku 2018 a ktorá sa už bežne predáva.
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.