F1: prvý triumf Webbera

Streda, 15 júl 2009

Austrálčan Mark Webber zo stajne Red Bull si na Veľkej cene Nemecka na okruhu Nürburgring po prvý raz v kariére vychutnal víťazstvo v majstrovstvách sveta formuly 1. Úspech tímu Red Bull podčiarkol Sebastian Vettel druhým miestom v cieli. Tešili sa aj u Ferrari, keď sa Felipe Massa tretím miestom postaral o návrat slávnej talianskej značky na stupne víťazov.

Mark Webber

Radosť v cieli zo štvrtého miesta Nica Rosberga mali aj v stajni Williams, pretože je to ich najlepšie umiestnenie v tohtoročnom seriáli. Menej šťastní boli piloti Brawnu GP Jenson Button a Rubens Barrichello, ktorí skončili na piatom a šiestom mieste. Nešťastný bol najmä Barrichello, ktorý mal "zarobené" možno aj na víťazstvo, ale po zlej tímovej réžii počas zastávok v boxoch sa vidina víťazstva rýchlo rozplynula. Body za siedme a ôsme miesto si z Nemecka odniesli ešte Fernando Alonso a Heikki Kovalainen.

Mark Webber si víťazstvom v kvalifikácii pripravil pre preteky dobrú pozíciu. Štart však nemal najvydarenejší, navyše za náraz do Barrichella ešte pred prvou zákrutou po štarte dostal následne trest v podobe prejazdu boxovou uličkou. Ani to však Austrálčana nezlomilo a bojoval ďalej o svoje historické víťazstvo. Prekážkou za týmto cieľom mu neboli ani jazdci tímu Brawn GP Button a Barrichello, ktorí v úvode šampionátu ovládli formulu 1.

M. Webber - Red Bull

Webber si dokázal na Nürburgringu poradiť s oboma, napriek tomu, že na štarte stáli hneď za ním na druhej a tretej priečke. Chybami počas zastávok v boxoch a zlou tímovou réžiou prišiel najmä Barrichello o možno najväčší úspech v tohtoročnom seriáli a po dlhom čase aj v kariére. Veď ešte v polovici pretekov bol na čele s vyše trojsekundovým náskokom pred Webberon, Buttonom, Vettelom, Massom a Rosbergom.

Potom však prišla zbabraná dlhá zastávka v boxoch. Po nej sa Barrichellovi rozplynuli šance na víťazstvo a Webberovi sa otvorila cesta k jeho prvému víťazstvu v seriáli majstrovstiev sveta F1. Tretie zastávky v boxoch nádeje Barrichellu i Buttona definitívne pochovali a Webberovi otvorili cestu k jeho historickému víťazstvu, Vettelovi k druhému a Massovi k tretiemu miestu.

Veľká cena Nemecka na okruhu Nürburgring znovu potvrdila, že monoposty Red Bull definitívne zmazali náskok, ktorý mal v úvode seriálu Brawn GP a že boj o titul majstra sveta bude ešte veľmi zaujímavý. Brawny to pri súčasnej výkonnosti budú mať s Red Bullom naozaj ťažké!

Seriál majstrovstiev sveta formuly 1 bude pokračovať na okruhu Hungaroring v susednom Maďarsku 26. júla desiatym podujatím sedemnásťdielneho seriálu.

Výsledky Veľkej ceny Nemecka

1. M. WebberRed Bull36:43,3
2. S. VettelRed Bull+0:09,252
3. F. MassaFerrari+0:15,906
4. N. RosbergWilliams+0:21,099
5. J. ButtonBrawn+0:23,609
6. R. BarrichelloBrawn+0:24,468
7. F. AlonsoRenault+0:24,888
8. H. KovalainenMcLaren+0:58,692
9. T. GlockToyota+1:01,457
10. N. HeidfeldBMW+1:01,925
11. G. FisichellaForce India+1:02,327
12. K. NakajimaWilliams+1:02,876
13. N. Piquet jun.Renault+1:08.328
14. R. KubicaBMW+1:09,555
15. A. SutilForce India+1:11,941
16. S. BuemiToro Rosso+1:30,225
17. J. TrulliToyota+1:30,970
18. L. HamiltonMcLaren- 1 kolo

Preteky nedokončili

K. RäikkönenFerrari- 26 kôl
S. BourdaisToro Rosso- 42 kol

Priebežné poradie jazdcov

1. J. Button68 b.
2. S. Vettel47
3. M. Webber45,5
4. R. Barrichello44
5. F. Massa22
6. J. Trulli21,5
7. N. Rosberg20,5
8. F. Alonso13
9. T. Glock13
10. K. Räikkönen10
11. L. Hamilton9
12. N. Heidfeld6
13. H. Kovalainen5
14. S. Buemi3
15. S. Bourdais2
16. R. Kubica2

Priebežné poradie tímov

1. Brawn GP112 b.
2. Red Bull92,5
3. Toyota34,5
4. Ferrari26
5. Williams20,5
6. McLaren14
7. Renault13
8. BMW Sauber8
9. Toro Rosso5

Autor: J. Goldberger
Foto: redbull
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."