F1: Silverstone patril Alonsovi a Ferrari

Pondelok, 11 júl 2011

Fernando Alonso a Ferrari pokorili Vettela a Red Bull. Pilotovi červeného monopostu vyšla lepšie posledná zastávka v boxoch a to rozhodlo, že Alonso si na okruhu v Silverstone vo Veľkej Británii pripísal prvé tohtoročné víťazstvo v seriáli formuly 1. Druhý skončil Sebastian Vettel a tretí Mark Webber, keď obaja jazdci Red Bullu tentoraz nestačili na Ferrari.

Alonso Vettel Webber
Víťazstvo si treba odtrpieť i užiť. V tomto prípade si Webber i Vettel podali Alonsa.

Aj vo Veľkej Británii to vyzeralo pre tím Red Bull veľmi dobre. Webber vyhral kvalifikáciu a Vettel bol tentoraz "len" druhý. Alonso stál na štarte na tretej pozícii a Massa na štvrtej. Piaty bol Button, šiesty ďalší Brit Paul di Resta. Na ďalších pozíciách stáli Pastor Maldonado, Kamui Kobayashi, Nico Rosberg a až na desiatej Lewis Hamilton, ktorý prekalkuloval kvalifikáciu. Tá nevyšla ani Michaelovi Schumacherovi, keď bol až trinásty.

"Neúspech" z kvalifikácie odčinil Vettel hneď po štarte, keď aj tentoraz ho mal z celého 24členného pola najlepší, priam brilantný. Webber, naopak, povesť zlých štartov ani na okruhu, kde pred rokom zvíťazil, nevyvrátil a len s veľkou námahou odrazil aj útok Alonsa. Vettel si za krátky čas vybudoval sľubný vyše štvorsekundový náskok pre Webberom. Za ním krúžili Alonso a Massa, z desiatej na piatu priečku sa prebojoval Hamilton, keď sa pomerne ľahko dostal aj pred svojho tímového kolegu Buttona, ktorému patrila šiesta priečka.

Zabojoval aj Schumacher, ktorý sa z 13. miesta prebojoval na deviate, ale nepochopiteľná chyba ho stála 10sekundovú nútenú zastávku v boxoch za kolíziu s Kobayashim. Rošády na prvých šiestich miestach pokračovali v ďalšom priebehu pretekov, Vettel si však držal vedúcu pozíciu až do tretích zastávok v boxoch. Na poslednú výmenu išli naraz Vettel i Alonso. Minuloročný nemecký majster sveta, resp. jeden z mechanikov mal problém so zdvihákom a Vettel odchádzal z boxov až po Alonsovi.

Alonso novú situáciu dokonale využil a získal vyše 17sekundový náskok. Cieľom potom prešiel neohrozene ako víťaz pred Vettelom a Webberom. Veľký boj až po cieľovú čiaru zvádzali Massa s Hamiltonom, Angličan si však štvrtú priečku obhájil a Brazílčan skončil piaty. Veľkú smolu mal Button, keď mu pri výmene kolies nenasadili maticu pravého predného kolesa a z pretekov musel odstúpiť.

Alonso už raz na Silverstone vyhral, z opakovaného víťazstva, celkovo dvadsiateho siedmeho v kariére, mal však obrovskú radosť on i tím Ferrari. Už na predchádzajúcich pretekoch sa červené monoposty ukázali ako nebezpečné pre Red Bully, čo teraz na Veľkej cene Veľkej Británie aj potvrdili. Ak Ferrari zopakuje úspech aj v ďalšom priebehu seriálu, môže zdramatizovať boj o titul majstra sveta, kde má Vettel už po deviatich pretekoch náskok 80 bodov pred Webberom a 92 pred Alonsom. V hre o majstra sveta sú aj Hamilton i Button.

Pokračovanie seriálu majstrovstiev sveta formuly 1 je na programe 24. júla v Nemecku na okruhu Nürburgring.

Výsledky VC Veľkej Británie (52 kôl, 306,227 km)

1. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari1:28:41,196 h
2. Sebastian VettelNem./Red Bull+ 16,511 s
3. Mark WebberAus./Red Bull+ 16,947
4. Lewis HamiltonV. Brit./McLaren+ 28,986
5. Felipe MassaBraz./Ferrari+ 29,010
6. Nico RosbergNem./Mercedes+ 1:00,655 min
7. Sergio PerezMex./Sauber+ 1:05,590
8. Nick HeidfeldNem./Renault+ 1:15.542
9. Michael SchumacherNem./Mercedes+ 1:17,912
10. Jaime AlguersuariŠpan./Toro Rosso+ 1:19,108
11. Adrian SutilNem./Force India+ 1:19,712
12. Vitalij PetrovRus./Renault+ 1:20,681
13. Rubens BarrichelloBraz./Williams- 1 kolo
14. Pastor MaldonadoVen./Williams- 1 kolo
15. Paulo di RestaV. Brit./ForceIndia- 1 kolo
16. Timo GlockNem./Virgin- 2 kolá
17. Jerome D'AmbrosioBelg./Virgin- 2 kolá
18. Vitantonio LiuzziTal./HRT- 2 kolá
19. Daniel RicciardoAus./HRT- 3 kolá

Preteky nedokončili

  • Heikki Kovalainen - Fín./Lotus
  • Jarno Trulli - Tal./Lotus
  • Kamui Kobayashi - Jap./Sauber
  • Sebastien Buemi - Švaj./Toro Rosso
  • Jenson Button - V. Brit./McLaren

Najrýchlejšie kolo

  • Fernando Alonso - 1:34,8908 min

Priebežné poradie jazdcov (po 9 z 19 pretekov)

1. Sebastian Vettel204 bodov
2. Mark Webber124
3. Fernando Alonso112
4. Jenson Button109
5. Lewis Hamilton109
6. Felipe Massa52
7. Nico Rosberg40
8. Nick Heidfeld34
9. Vitalij Petrov31
10. Michael Schumacher28
11. Kamui Kobayashi25
12. Adrian Sutil10
13. Jaime Alguersuari9
14. Sergio Perez8
15. Sébastien Buemi8
16. Rubens Barrichello4
17. Paul Di Resta2

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Red Bull328 bodov
2. McLaren218
3. Ferrari164
4. Mercedes68
5. Renault65
6. Sauber33
7. Toro Rosso17
8. Force India12
9. Williams4

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.