F1: v Číne suverénny Hamilton

Streda, 22 október 2008

Ani v Číne sa nerozhodlo o novom majstrovi sveta formuly 1. V hre zostali už len Hamilton a Massa. Medzi nimi sa na poslednom podujatí v Brazílii rozhodne, kto si nasadí korunu kráľa najrýchlejšieho muža najsledovanejších automobilových pretekov na svete. Väčšie šance má Hamilton, ktorý v Číne vyhral. Jeho konkurent Massa skončil hneď za ním, ale stratil ďalšie dva body a zaostáva za Hamiltonom o sedem bodov.

Veľká cena Číny Veľká cena Číny

Massa však boj nevzdáva, rovnako ani Ferrari, ktoré síce v Číne nestačili na McLareny, ale v Brazílii to môže byť naopak. Hamilton v rodnej massovej Brazílii nemusí nutne vyhrať, aby získal titul. Jeho sedembodový náskok mu zabezpečuje, že aj keď by Massa vyhral, Hamilton môže prísť do cieľa na piatom mieste. Mal by potom o bod viac ako Massa a bol by majstrom. Ak by Hamilton skončil šiesty a Massa vyhral, o titule rozhoduje väčší počet víťazstiev v tomto ročníku seriálu. Takže počkajme si radšej na posledné preteky.

Hamilton, aby sa stal majstrom sveta, nenechal ani v Číne nič na náhodu. Vyhral kvalifikáciu, do pretekov štartoval z prvého miesta, prvý bol aj v prvej zákrute po štarte a aj v cieli. Neurobil žiadnu chybu, mal rýchlejší monopost ako boli Ferrari Massu i druhého pilota Ferrari Räikkönena, a tak bez problémov zvíťazil. Massa v kvalifikácii skončil tretí a tak štartoval z druhého radu, Räikkönen z prvého vedľa Hamiltona. Štvrtý v kvalifikácii bol Alonso, piaty Kovalainen a šiesty Webber. Prekvapením bolo, že do Veľkej ceny Číny tretí muž, ktorý mal ešte šance získať tohtoročný titul majstra sveta, Poliak Kubica, skončil v kvalifikácii až na 12. mieste a šance dobre bodovať prakticky stratil.

Veľká cena Číny

Veľmi pokojný priebeh pretekov prakticky nič nenarušilo, až na Kovalainenov defekt pneumatiky na pravom prednom kolese, čím stratil šancu na dobré umiestnenie. Ak by sa niečo podobné bolo pritrafilo aj Hamiltonovi, bolo by to vyrovnalo šance Massu a Hamiltona pred poslednými pretekmi. Hamilton však pokojne dojazdil na prvej priečke, na druhého Räikkönena sa dotiahol v závere pretekov Massa a na konci cieľovej rovinky sa bez problémov a väčšieho boja dostal na druhú pozíciu (aj keď je tímová réžia zakázaná). Tak aj prešli cieľom: Massa druhý, Räikkönen tretí. Alonsovi (a Renaultu) to ďalej šliape – skončil štvrtý. Heidfeld bol v cieli piaty a Kubica sa z dvanásteho miesta na štarte prebojoval na miesto šieste, ale to na udržanie sa v boji o titul nestačilo.

Seriál majstrovstiev sveta F1 uzavrie Veľká cena Brazílie na okruhu Autodromo Carlos Pace dňa 2. novembra.

Výsledky Veľkej ceny Číny

1. Lewis HamiltonV. Brit./McLaren-Mercedes1:31:57,403 h
2. Felipe MassaBraz./Ferrari+14,925 s
3. Kimi RäikkönenFín./Ferrari+16,445
4. Fernando AlonsoŠpan./Renault+18,370
5. Nick HeidfeldNem./BMW Sauber+28,923
6. Robert KubicaPoľ./BMW Sauber+33,219
7. Timo GlockNem./Toyota+41,722
8. Nelson PiquetBraz./Renault+56,645
9. Sebastian VettelNem./Toro Rosso+1:04,339 min
10. David CoulthardV. Brit./Red Bull+1:14,842
11. Rubens BarrichelloBraz./Honda+1:25,061
12. Kazuki NakadžimaJap./Williams+1:30,847
13. Sebastien BourdaisFranc./Toro Rosso+1:31,457
14. Mark WebberAustr./Red Bull+1:32,422
15. Nico RosbergNem./Williams-1 kolo
16. Jenson ButtonV. Brit./Honda-1 kolo
17. Giancarlo FisichellaTal./Force India-1 kolo

Preteky nedokončili:

  • Jarno Trulli - Tal./Toyota
  • Adrian Sutil - Nem./Force India
  • Heikki Kovalainen - Fín./McLaren

Priebežné poradie jazdcov

1. Lewis Hamilton94 bodov
2. Felipe Massa87
3. Robert Kubica75
4. Kimi Räikkönen69
5. Nick Heidfeld60
6. Fernando Alonso53
7. Heikki Kovalainen51
8. Sebastian Vettel30
9. Jarno Trulli30
10. Timo Glock22

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Ferrari156 bodov
2. McLaren-Mercedes145
3. BMW-Sauber135
4. Renault72
5. Toyota Racing52
6. Toro Rosso34
7. Red Bull Racing29
8. Williams26
9. Honda14

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW, internet
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."