F1: Vettel ovládol aj Valenciu

Pondelok, 27 jún 2011

Sebastian Vettel po malom zaváhaní v Kanade, kde mu víťazstvo v poslednom kole uchmatol Jenson Button, vo Valencii znovu vystúpil na najvyšší stupienok, keď suverénnym spôsobom štart- cieľ zvíťazil. Je to už jeho šieste tohtoročné víťazstvo z ôsmich pretekov. Asistentov pri oceňovaní troch najrýchlejších na Veľkej cene Európy robili Vettelovi druhý v cieli Fernando Alonso a tretí Mark Webber.

F1 Valencie
Už v šiestich pretekov nenašiel Nemec Vettel premožiteľa a zvíťazil aj vo Valencii

Nemecký jazdec, ako to už býva, vyhral kvalifikáciu aj vo Valencii pred tímovým spolujazdcom Markom Webberom, Lewisom Hamiltonom, Fernandom Alonsom , Felipe Massom a Jensonom Buttonom. Už v kvalifikácii sa tak jasne ukázalo, že monoposty Red Bull, McLaren a Ferrari majú oproti ostatným navrch. A Nicovi Rosbergovi a Michaelovi Schumacherovi s monopostom Mercedes sa ušiel až štvrtý rad na štarte na siedmom a ôsmom mieste. Zaostáva aj Renault a hlavu po menej vydarenom začiatku dvíha Force India. Po zranení v Kanade sa vo Valencii do monopostu Sauber vrátil Sergio Perez.

Štart do pretekov zvládli oba Red Bully. Na čele sa usadil Vettel a za ním Webber. Prekvapením bol horší, resp. zlý štart Hamiltona, ktorý kalkuloval s tým, že ak by sa po štarte dostal z tretieho miesta na druhé, v závere pretekov by potom mohol zaútočiť na víťazstvo. Prepad dozadu za Alonsa i Massu mu plány trošku skrížili, ale – bol to len začiatok pretekov a do ich konca sa dalo všeličo zmeniť. Dobre však odštartoval Rosberg, ktorý sa dostal na šiestu priečku pred Buttona. Neskôr si však Buttonov McLaren celkom hravo poradil s Rosbergovým Mercedesom a bolo jasné, že o popredné priečky budú bojovať Red Bully, Farrari a Mc Lareny.

Vettel si v ďalšom priebehu pretekov s prehľadom kontroloval svoje vedúce postavenie a otázkou bolo len to, aké poradie bude za aktuálnym majstrom sveta, ktorý v tejto sezóne už päťkrát vyhral a z doterajších siedmich veľkých cien nezvíťazil len v Číne (víťaz Hamilton) a Kanade (Button). Šance na druhú priečku na stupni víťazov mal Webber, ktorý jazdil za Vettelom, tretie priebežné poradie patrilo Alonsovi. Posledný pit-stop však zmenil poradie, keď Alonso šiel do boxov neskôr a Webbera po prezutí pneumatík zdržalo pár pomalších jazdcov, ktorí bolo o kolo späť, a klesol na tretie miesto za Alonsa.

Zvíťazil tak Vettel s vyše dasaťsekundovým náskokom pred Alonsom. To by mohlo naznačovať, že Ferrari sa priblížili rýchlosťou svojich monopostov k Red Bullom. Webber po strate kontaktu s Alonsom zľavil z tempa a skončil tretí. Hamilton bol v cieli štvrtý, Massa piaty a Button šiesty. Rosberg skončil ako v kvalifikácii siedmy. Prekvapil ôsmim miestom Alguersuari, nad ktorým visí Damoklov meč a vypadnutie z tímu Toro Rosso. Deviate miesto patrilo v cieli Sutilovi z Force India a desiate Heidfeldovi z Renaultu. Smolu mal Schumacher, ktorému predné krídlo jeho monopostu "odstrelil" Rus Petrov a skončil až na 17. mieste. Preteky dokončilo všetkých 24 monopostov.

Výsledky Veľkej ceny Európy (57 kôl, 308,883 km)

1. Sebastian VettelNem./Red Bull1:39:36,169 hod
2. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari+ 10,8 s
3. Mark WebberAus./Red Bull+ 27,2
4. Lewis HamiltonV. Brit./McLaren+ 46,1
5. Felipe MassaBraz./Ferrari+ 51,7
6. Jenson ButtonV. Brit./McLaren+ 60,0
7. Nico RosbergNem./Mercedes+ 1:38,0 min
8. Jaime AlguersuariŠpan./Toro Rosso-1 kolo
9. Adrian SutilNem./Force India-1 kolo
10. Nick HeidfeldNem./Renault-1 kolo

11. Sergio Pérez (Mex.) Sauber, 12. Rubens Barrichello (Braz.) Williams, 13. Sebastien Buemi (Švaj.) Toro Rosso, 14. Paulo di Resta (V. Brit.) Force India, 15. Vitalij Petrov (Rus.) Renault, 16. Kamui Kobayashi (Jap.) Sauber, 17. Michael Schumacher (Nem.) Mercedes, 18. Pastor Maldonado (Ven.) Williams, 19. Heikki Kovalainen (Fín.) Lotus, 20. Jarno Trulli (Tal.) Lotus, 21. Timo Glock (Nem.) Virgin, 22. Jerome D'Ambrosio (Belg.) Virgin, 23. Vitantonio Liuzzi (Tal.) HRT, 24. Narain Karthikeyan (India) HRT

Priebežné poradie jazdcov (po 8 z 20 pretekov)

1. Sebastian Vettel186 bodov
2. Jenson Button109
3. Mark Webber109
4. Lewis Hamilton97
5. Fernando Alonso87
6. Felipe Massa42
7. Nico Rosberg32
8. Vitalij Petrov31
9. Nick Heidfeld30
10. Michael Schumacher26

11. Kamui Kobayashi 25 bodov, 12. Adrian Sutil 10, 13. Sébastien Buemi 8, 14. Jaime Alguersuari 8, 15. Rubens Barrichello 4, 16. Sergio Pérez 2, 17. Paul Di Resta 2

Priebežné poradie tímov – Pohár konštruktérov

1. Red Bull295 bodov
2. McLaren206
3. Ferrari129
4. Renault61
5. Mercedes58
6. Sauber27
7. Toro Rosso16
8. Force India12
9. Williams4

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.