F1: Vettel ovládol aj Valenciu

Pondelok, 27 jún 2011

Sebastian Vettel po malom zaváhaní v Kanade, kde mu víťazstvo v poslednom kole uchmatol Jenson Button, vo Valencii znovu vystúpil na najvyšší stupienok, keď suverénnym spôsobom štart- cieľ zvíťazil. Je to už jeho šieste tohtoročné víťazstvo z ôsmich pretekov. Asistentov pri oceňovaní troch najrýchlejších na Veľkej cene Európy robili Vettelovi druhý v cieli Fernando Alonso a tretí Mark Webber.

F1 Valencie
Už v šiestich pretekov nenašiel Nemec Vettel premožiteľa a zvíťazil aj vo Valencii

Nemecký jazdec, ako to už býva, vyhral kvalifikáciu aj vo Valencii pred tímovým spolujazdcom Markom Webberom, Lewisom Hamiltonom, Fernandom Alonsom , Felipe Massom a Jensonom Buttonom. Už v kvalifikácii sa tak jasne ukázalo, že monoposty Red Bull, McLaren a Ferrari majú oproti ostatným navrch. A Nicovi Rosbergovi a Michaelovi Schumacherovi s monopostom Mercedes sa ušiel až štvrtý rad na štarte na siedmom a ôsmom mieste. Zaostáva aj Renault a hlavu po menej vydarenom začiatku dvíha Force India. Po zranení v Kanade sa vo Valencii do monopostu Sauber vrátil Sergio Perez.

Štart do pretekov zvládli oba Red Bully. Na čele sa usadil Vettel a za ním Webber. Prekvapením bol horší, resp. zlý štart Hamiltona, ktorý kalkuloval s tým, že ak by sa po štarte dostal z tretieho miesta na druhé, v závere pretekov by potom mohol zaútočiť na víťazstvo. Prepad dozadu za Alonsa i Massu mu plány trošku skrížili, ale – bol to len začiatok pretekov a do ich konca sa dalo všeličo zmeniť. Dobre však odštartoval Rosberg, ktorý sa dostal na šiestu priečku pred Buttona. Neskôr si však Buttonov McLaren celkom hravo poradil s Rosbergovým Mercedesom a bolo jasné, že o popredné priečky budú bojovať Red Bully, Farrari a Mc Lareny.

Vettel si v ďalšom priebehu pretekov s prehľadom kontroloval svoje vedúce postavenie a otázkou bolo len to, aké poradie bude za aktuálnym majstrom sveta, ktorý v tejto sezóne už päťkrát vyhral a z doterajších siedmich veľkých cien nezvíťazil len v Číne (víťaz Hamilton) a Kanade (Button). Šance na druhú priečku na stupni víťazov mal Webber, ktorý jazdil za Vettelom, tretie priebežné poradie patrilo Alonsovi. Posledný pit-stop však zmenil poradie, keď Alonso šiel do boxov neskôr a Webbera po prezutí pneumatík zdržalo pár pomalších jazdcov, ktorí bolo o kolo späť, a klesol na tretie miesto za Alonsa.

Zvíťazil tak Vettel s vyše dasaťsekundovým náskokom pred Alonsom. To by mohlo naznačovať, že Ferrari sa priblížili rýchlosťou svojich monopostov k Red Bullom. Webber po strate kontaktu s Alonsom zľavil z tempa a skončil tretí. Hamilton bol v cieli štvrtý, Massa piaty a Button šiesty. Rosberg skončil ako v kvalifikácii siedmy. Prekvapil ôsmim miestom Alguersuari, nad ktorým visí Damoklov meč a vypadnutie z tímu Toro Rosso. Deviate miesto patrilo v cieli Sutilovi z Force India a desiate Heidfeldovi z Renaultu. Smolu mal Schumacher, ktorému predné krídlo jeho monopostu "odstrelil" Rus Petrov a skončil až na 17. mieste. Preteky dokončilo všetkých 24 monopostov.

Výsledky Veľkej ceny Európy (57 kôl, 308,883 km)

1. Sebastian VettelNem./Red Bull1:39:36,169 hod
2. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari+ 10,8 s
3. Mark WebberAus./Red Bull+ 27,2
4. Lewis HamiltonV. Brit./McLaren+ 46,1
5. Felipe MassaBraz./Ferrari+ 51,7
6. Jenson ButtonV. Brit./McLaren+ 60,0
7. Nico RosbergNem./Mercedes+ 1:38,0 min
8. Jaime AlguersuariŠpan./Toro Rosso-1 kolo
9. Adrian SutilNem./Force India-1 kolo
10. Nick HeidfeldNem./Renault-1 kolo

11. Sergio Pérez (Mex.) Sauber, 12. Rubens Barrichello (Braz.) Williams, 13. Sebastien Buemi (Švaj.) Toro Rosso, 14. Paulo di Resta (V. Brit.) Force India, 15. Vitalij Petrov (Rus.) Renault, 16. Kamui Kobayashi (Jap.) Sauber, 17. Michael Schumacher (Nem.) Mercedes, 18. Pastor Maldonado (Ven.) Williams, 19. Heikki Kovalainen (Fín.) Lotus, 20. Jarno Trulli (Tal.) Lotus, 21. Timo Glock (Nem.) Virgin, 22. Jerome D'Ambrosio (Belg.) Virgin, 23. Vitantonio Liuzzi (Tal.) HRT, 24. Narain Karthikeyan (India) HRT

Priebežné poradie jazdcov (po 8 z 20 pretekov)

1. Sebastian Vettel186 bodov
2. Jenson Button109
3. Mark Webber109
4. Lewis Hamilton97
5. Fernando Alonso87
6. Felipe Massa42
7. Nico Rosberg32
8. Vitalij Petrov31
9. Nick Heidfeld30
10. Michael Schumacher26

11. Kamui Kobayashi 25 bodov, 12. Adrian Sutil 10, 13. Sébastien Buemi 8, 14. Jaime Alguersuari 8, 15. Rubens Barrichello 4, 16. Sergio Pérez 2, 17. Paul Di Resta 2

Priebežné poradie tímov – Pohár konštruktérov

1. Red Bull295 bodov
2. McLaren206
3. Ferrari129
4. Renault61
5. Mercedes58
6. Sauber27
7. Toro Rosso16
8. Force India12
9. Williams4

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.