F1: Vettel ovládol aj Valenciu

Pondelok, 27 jún 2011

Sebastian Vettel po malom zaváhaní v Kanade, kde mu víťazstvo v poslednom kole uchmatol Jenson Button, vo Valencii znovu vystúpil na najvyšší stupienok, keď suverénnym spôsobom štart- cieľ zvíťazil. Je to už jeho šieste tohtoročné víťazstvo z ôsmich pretekov. Asistentov pri oceňovaní troch najrýchlejších na Veľkej cene Európy robili Vettelovi druhý v cieli Fernando Alonso a tretí Mark Webber.

F1 Valencie
Už v šiestich pretekov nenašiel Nemec Vettel premožiteľa a zvíťazil aj vo Valencii

Nemecký jazdec, ako to už býva, vyhral kvalifikáciu aj vo Valencii pred tímovým spolujazdcom Markom Webberom, Lewisom Hamiltonom, Fernandom Alonsom , Felipe Massom a Jensonom Buttonom. Už v kvalifikácii sa tak jasne ukázalo, že monoposty Red Bull, McLaren a Ferrari majú oproti ostatným navrch. A Nicovi Rosbergovi a Michaelovi Schumacherovi s monopostom Mercedes sa ušiel až štvrtý rad na štarte na siedmom a ôsmom mieste. Zaostáva aj Renault a hlavu po menej vydarenom začiatku dvíha Force India. Po zranení v Kanade sa vo Valencii do monopostu Sauber vrátil Sergio Perez.

Štart do pretekov zvládli oba Red Bully. Na čele sa usadil Vettel a za ním Webber. Prekvapením bol horší, resp. zlý štart Hamiltona, ktorý kalkuloval s tým, že ak by sa po štarte dostal z tretieho miesta na druhé, v závere pretekov by potom mohol zaútočiť na víťazstvo. Prepad dozadu za Alonsa i Massu mu plány trošku skrížili, ale – bol to len začiatok pretekov a do ich konca sa dalo všeličo zmeniť. Dobre však odštartoval Rosberg, ktorý sa dostal na šiestu priečku pred Buttona. Neskôr si však Buttonov McLaren celkom hravo poradil s Rosbergovým Mercedesom a bolo jasné, že o popredné priečky budú bojovať Red Bully, Farrari a Mc Lareny.

Vettel si v ďalšom priebehu pretekov s prehľadom kontroloval svoje vedúce postavenie a otázkou bolo len to, aké poradie bude za aktuálnym majstrom sveta, ktorý v tejto sezóne už päťkrát vyhral a z doterajších siedmich veľkých cien nezvíťazil len v Číne (víťaz Hamilton) a Kanade (Button). Šance na druhú priečku na stupni víťazov mal Webber, ktorý jazdil za Vettelom, tretie priebežné poradie patrilo Alonsovi. Posledný pit-stop však zmenil poradie, keď Alonso šiel do boxov neskôr a Webbera po prezutí pneumatík zdržalo pár pomalších jazdcov, ktorí bolo o kolo späť, a klesol na tretie miesto za Alonsa.

Zvíťazil tak Vettel s vyše dasaťsekundovým náskokom pred Alonsom. To by mohlo naznačovať, že Ferrari sa priblížili rýchlosťou svojich monopostov k Red Bullom. Webber po strate kontaktu s Alonsom zľavil z tempa a skončil tretí. Hamilton bol v cieli štvrtý, Massa piaty a Button šiesty. Rosberg skončil ako v kvalifikácii siedmy. Prekvapil ôsmim miestom Alguersuari, nad ktorým visí Damoklov meč a vypadnutie z tímu Toro Rosso. Deviate miesto patrilo v cieli Sutilovi z Force India a desiate Heidfeldovi z Renaultu. Smolu mal Schumacher, ktorému predné krídlo jeho monopostu "odstrelil" Rus Petrov a skončil až na 17. mieste. Preteky dokončilo všetkých 24 monopostov.

Výsledky Veľkej ceny Európy (57 kôl, 308,883 km)

1. Sebastian VettelNem./Red Bull1:39:36,169 hod
2. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari+ 10,8 s
3. Mark WebberAus./Red Bull+ 27,2
4. Lewis HamiltonV. Brit./McLaren+ 46,1
5. Felipe MassaBraz./Ferrari+ 51,7
6. Jenson ButtonV. Brit./McLaren+ 60,0
7. Nico RosbergNem./Mercedes+ 1:38,0 min
8. Jaime AlguersuariŠpan./Toro Rosso-1 kolo
9. Adrian SutilNem./Force India-1 kolo
10. Nick HeidfeldNem./Renault-1 kolo

11. Sergio Pérez (Mex.) Sauber, 12. Rubens Barrichello (Braz.) Williams, 13. Sebastien Buemi (Švaj.) Toro Rosso, 14. Paulo di Resta (V. Brit.) Force India, 15. Vitalij Petrov (Rus.) Renault, 16. Kamui Kobayashi (Jap.) Sauber, 17. Michael Schumacher (Nem.) Mercedes, 18. Pastor Maldonado (Ven.) Williams, 19. Heikki Kovalainen (Fín.) Lotus, 20. Jarno Trulli (Tal.) Lotus, 21. Timo Glock (Nem.) Virgin, 22. Jerome D'Ambrosio (Belg.) Virgin, 23. Vitantonio Liuzzi (Tal.) HRT, 24. Narain Karthikeyan (India) HRT

Priebežné poradie jazdcov (po 8 z 20 pretekov)

1. Sebastian Vettel186 bodov
2. Jenson Button109
3. Mark Webber109
4. Lewis Hamilton97
5. Fernando Alonso87
6. Felipe Massa42
7. Nico Rosberg32
8. Vitalij Petrov31
9. Nick Heidfeld30
10. Michael Schumacher26

11. Kamui Kobayashi 25 bodov, 12. Adrian Sutil 10, 13. Sébastien Buemi 8, 14. Jaime Alguersuari 8, 15. Rubens Barrichello 4, 16. Sergio Pérez 2, 17. Paul Di Resta 2

Priebežné poradie tímov – Pohár konštruktérov

1. Red Bull295 bodov
2. McLaren206
3. Ferrari129
4. Renault61
5. Mercedes58
6. Sauber27
7. Toro Rosso16
8. Force India12
9. Williams4

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.