Ferrari v Belgicku vstalo z mŕtvych

Utorok, 18 september 2007

Po neúspechu Ferrari a triumfe McLarenu na Veľkej cene Talianska vstal tím Scuderia Ferrari z mŕtvych a vrátil anglickému tímu požičané. Dvojnásobné víťazstvo Ferrari na Veľkej cene Belgicka na okruhu Spa dostalo Ferrari späť do boja o takmer stratený titul majstra sveta. Váhy možného úspechu sa naklonili viac na stranu Kimiho Räikkönena, ktorý víťazstvom a ziskom desiatich belgických bodov znížil bodový náskok Hamiltona i Alonsa a na troch zostávajúcich pretekoch seriálu majstrovstiev sveta môže siahnuť na titul.

Veľká cena Belgicka Veľká cena Belgicka

Kimi Räikkönen zvíťazil v Belgicku už tretí raz za sebou a potvrdil, že ťažká trať Spa mu sedí. Naznačil to už v kvalifikácii, ktorú vyhral pred tímovým kolegom Massom a jazdcami McLarenu Alonsom a Hamiltonom. V takomto poradí aj jazdili takmer počas celých pretekov. Piloti McLarenu sa tak iba pozerali na chrbát svojich najväčších konkurentov. V kvalifikácii pokračovali v dobrých výkonoch obaja jazdci BMW Heidfeld i Kubica, Poliakovi však menili motor, čo ho odsunulo na štarte o desať miest dozadu. Motor menil aj Fisichella z Renaultu, ale až po kvalifikácii a štartoval až z posledného miesta. Ambície rýchleho a zrejúceho jazdca znovu potvrdil Nico Rosberg piatym miestom na štarte pred Heidfeldom. Vo štvrtom a piatom rade stáli Webber a Trulli, v piatom Kovalainen a Ralf Schumacher.

Veľká cena Belgicka Veľká cena Belgicka

Pozície z kvalifikácie si piloti Ferrari i McLarenu držali takmer počas celých pretekov: prvý Räikkönen. druhý Massa, za nimi potom Alonso a Hamilton. Vzruch priniesla prvá zákruta po štarte, kde sa jazdci McLarenu, najmä Hamilton, tvrdo tlačili najmä na Massu. Obaja jazdci červených monopostov si však po štarte udržali svoje pozície a ani v ďalšom priebehu nedali McLarenom žiadne šance. Zaujímavý súboj Webber s Kovalainenom vyhral Austrálčan, Rakúšan Wurz po jazdeckej chybe urobil "hodiny", Heidfeld sa dostal pred Rosberga a Kubica sa zo 14. miesta na štarte predieral dopredu. V takomto poradí a v pomerne pokojnom duchu prešli aj cieľom. Už v úvode však odstúpil Fisichella pre technické problémy a pre podobné problémy neskôr aj Coulthard.

Boj o majstra sveta sa teraz presunie z Európy do Ázie, konkrétne do Japonska, kde sa 30. septembra pôjdu na okruhu Suzuka prvé z troch posledných veľkých cien. Predposledné preteky budú 7. októbra v Číne a posledné 21. októbra na okruhu Interlagos v Brazílii. Záver seriálu by mohol byť ešte dramatický. Závisí to od toho, či Ferrari vydržia v nastúpenej ofenzíve, najmä však, či Räikkönenovi, ktorý má stratu 13 bodov na Hamiltona a 11 na Alonsa, nezvlhne pušný prach. V pohári konštruktérov je prakticky už rozhodnuté, víťazom je Ferrari. Pravda, pokiaľ sa McLaren neodvolá proti trestu odňatia všetkých bodov zo súťaže tímov za špionážnu aféru.

Výsledky Veľkej ceny Belgicka

1. K.RAIKKONEN Ferrari 1:20:39,056
2. F.MASSA Ferrari +4,69
3. F.ALONSO McLaren-Mercedes +14,34
4. L.HAMILTON McLaren-Mercedes +23,61
5. N.HEIDFELD BMW Sauber +51,88
6. N.ROSBERG Williams-Toyota +1:16,88
7. M.WEBBER Red Bull +1:20,639
8. H.KOVALAINEN Renault +1:25,106
9. R.KUBICA BMW Sauber +1:25,661
10. R.SCHUMACHER Toyota +1:28,558
11. J.TRULLI Toyota +1:43,633
12. V.LIUZZI Toro Rosso +1 kolo
13. R.BARICHELLO Honda +1 kolo
14. A.SUTIL Spyker-Ferrari +1 kolo
15. T.SATO Super Aguri +1 kolo
16. A.DAVIDSON Super Aguri +1 kolo
17. S.YAMAMOTO Spyker +1 kolo

Preteky nedokončili

  • J. BUTTON - Honda
  • A. WURZ - Williams
  • D. COULTHARD - Red Bull
  • S. VETTEL -Toro Rosso
  • J.-C. FISICHELLA - Renault

Najrýchlejšie kolo

F. Massa 1:48,036

Priebežné poradie jazdcov

L. Hamilton McLaren-Mercedes 97
F. Alonso McLaren-Mercedes 95
K. Raikkonen Ferrari 84
F. Massa Ferrari 77
N. Heidfeld BMW Sauber 56
R. Kubica BMW Sauber 33
H. Kovalainen Renault 22
G. Fisichella Renault 17
N. Rosberg Williams 15
A. Wurz Williams 13
M. Webber Red Bull 10
D. Coulthard Red Bull 8
J. Trulli Toyota 7
R. Schumacher Toyota 5
T. Sato Super Aguri 4
J. Button Honda Racing 2
S. Vettel Toro Rosso 1

Pohár konštruktérov

1. Ferrari 161
2. BMW Sauber 90
3. Renault 39
4. Williams 28
5. Red Bull 18
6. Toyota 12
7. Super Aguri 4
8. Honda 2
9. McLaren-Mercedes 0
10. Spyker 0
11. Toro Rosso 0

Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.