Utorok, 18 september 2007
Po neúspechu Ferrari a triumfe McLarenu na Veľkej cene Talianska vstal tím Scuderia Ferrari z mŕtvych a vrátil anglickému tímu požičané. Dvojnásobné víťazstvo Ferrari na Veľkej cene Belgicka na okruhu Spa dostalo Ferrari späť do boja o takmer stratený titul majstra sveta. Váhy možného úspechu sa naklonili viac na stranu Kimiho Räikkönena, ktorý víťazstvom a ziskom desiatich belgických bodov znížil bodový náskok Hamiltona i Alonsa a na troch zostávajúcich pretekoch seriálu majstrovstiev sveta môže siahnuť na titul.
Kimi Räikkönen zvíťazil v Belgicku už tretí raz za sebou a potvrdil, že ťažká trať Spa mu sedí. Naznačil to už v kvalifikácii, ktorú vyhral pred tímovým kolegom Massom a jazdcami McLarenu Alonsom a Hamiltonom. V takomto poradí aj jazdili takmer počas celých pretekov. Piloti McLarenu sa tak iba pozerali na chrbát svojich najväčších konkurentov. V kvalifikácii pokračovali v dobrých výkonoch obaja jazdci BMW Heidfeld i Kubica, Poliakovi však menili motor, čo ho odsunulo na štarte o desať miest dozadu. Motor menil aj Fisichella z Renaultu, ale až po kvalifikácii a štartoval až z posledného miesta. Ambície rýchleho a zrejúceho jazdca znovu potvrdil Nico Rosberg piatym miestom na štarte pred Heidfeldom. Vo štvrtom a piatom rade stáli Webber a Trulli, v piatom Kovalainen a Ralf Schumacher.
Pozície z kvalifikácie si piloti Ferrari i McLarenu držali takmer počas celých pretekov: prvý Räikkönen. druhý Massa, za nimi potom Alonso a Hamilton. Vzruch priniesla prvá zákruta po štarte, kde sa jazdci McLarenu, najmä Hamilton, tvrdo tlačili najmä na Massu. Obaja jazdci červených monopostov si však po štarte udržali svoje pozície a ani v ďalšom priebehu nedali McLarenom žiadne šance. Zaujímavý súboj Webber s Kovalainenom vyhral Austrálčan, Rakúšan Wurz po jazdeckej chybe urobil "hodiny", Heidfeld sa dostal pred Rosberga a Kubica sa zo 14. miesta na štarte predieral dopredu. V takomto poradí a v pomerne pokojnom duchu prešli aj cieľom. Už v úvode však odstúpil Fisichella pre technické problémy a pre podobné problémy neskôr aj Coulthard.
Boj o majstra sveta sa teraz presunie z Európy do Ázie, konkrétne do Japonska, kde sa 30. septembra pôjdu na okruhu Suzuka prvé z troch posledných veľkých cien. Predposledné preteky budú 7. októbra v Číne a posledné 21. októbra na okruhu Interlagos v Brazílii. Záver seriálu by mohol byť ešte dramatický. Závisí to od toho, či Ferrari vydržia v nastúpenej ofenzíve, najmä však, či Räikkönenovi, ktorý má stratu 13 bodov na Hamiltona a 11 na Alonsa, nezvlhne pušný prach. V pohári konštruktérov je prakticky už rozhodnuté, víťazom je Ferrari. Pravda, pokiaľ sa McLaren neodvolá proti trestu odňatia všetkých bodov zo súťaže tímov za špionážnu aféru.
Výsledky Veľkej ceny Belgicka
| 1. K.RAIKKONEN | Ferrari | 1:20:39,056 | 
| 2. F.MASSA | Ferrari | +4,69 | 
| 3. F.ALONSO | McLaren-Mercedes | +14,34 | 
| 4. L.HAMILTON | McLaren-Mercedes | +23,61 | 
| 5. N.HEIDFELD | BMW Sauber | +51,88 | 
| 6. N.ROSBERG | Williams-Toyota | +1:16,88 | 
| 7. M.WEBBER | Red Bull | +1:20,639 | 
| 8. H.KOVALAINEN | Renault | +1:25,106 | 
| 9. R.KUBICA | BMW Sauber | +1:25,661 | 
| 10. R.SCHUMACHER | Toyota | +1:28,558 | 
| 11. J.TRULLI | Toyota | +1:43,633 | 
| 12. V.LIUZZI | Toro Rosso | +1 kolo | 
| 13. R.BARICHELLO | Honda | +1 kolo | 
| 14. A.SUTIL | Spyker-Ferrari | +1 kolo | 
| 15. T.SATO | Super Aguri | +1 kolo | 
| 16. A.DAVIDSON | Super Aguri | +1 kolo | 
| 17. S.YAMAMOTO | Spyker | +1 kolo | 
Preteky nedokončili
- J. BUTTON - Honda
 - A. WURZ - Williams
 - D. COULTHARD - Red Bull
 - S. VETTEL -Toro Rosso
 - J.-C. FISICHELLA - Renault
 
Najrýchlejšie kolo
F. Massa 1:48,036
Priebežné poradie jazdcov
| L. Hamilton | McLaren-Mercedes | 97 | 
| F. Alonso | McLaren-Mercedes | 95 | 
| K. Raikkonen | Ferrari | 84 | 
| F. Massa | Ferrari | 77 | 
| N. Heidfeld | BMW Sauber | 56 | 
| R. Kubica | BMW Sauber | 33 | 
| H. Kovalainen | Renault | 22 | 
| G. Fisichella | Renault | 17 | 
| N. Rosberg | Williams | 15 | 
| A. Wurz | Williams | 13 | 
| M. Webber | Red Bull | 10 | 
| D. Coulthard | Red Bull | 8 | 
| J. Trulli | Toyota | 7 | 
| R. Schumacher | Toyota | 5 | 
| T. Sato | Super Aguri | 4 | 
| J. Button | Honda Racing | 2 | 
| S. Vettel | Toro Rosso | 1 | 
Pohár konštruktérov
| 1. Ferrari | 161 | 
| 2. BMW Sauber | 90 | 
| 3. Renault | 39 | 
| 4. Williams | 28 | 
| 5. Red Bull | 18 | 
| 6. Toyota | 12 | 
| 7. Super Aguri | 4 | 
| 8. Honda | 2 | 
| 9. McLaren-Mercedes | 0 | 
| 10. Spyker | 0 | 
| 11. Toro Rosso | 0 | 

 










