GP Európy: na Nürburgringu vyvádzalo počasie

Streda, 25 júl 2007

Tesne pred štartom Veľkej ceny Európy na nemeckom Nürburgringu bola predpoveď počasia podľa televízneho komentátora takáto: približne o tri minúty sa na trať Nürburgringu spustí silný lejak. Aj za tejto situácie jazdci odštartovali na "suchých" pneumatikách.

V prvom rade na štartovom rošte stáli najrýchlejší z tréningu Kimi Räikkönen a Fernando Alfonso, Ferrari a McLaren. Za nimi Felipe Massa na Ferrari a Nick Heidfeld na BMW. Nasledovali Kubica (BMW), Webber (Red Bull), Kovalainen (Renault), Trulli, Ralf Schumacher (obaja Toyota) a až na desiatom mieste vedúci pretekár priebežného poradia Lewis Hamilton (McLaren), ktorý v tretej záverečnej fáze meraného tréningu po defekte pneumatiky vrazil v pomerne vysokej rýchlosti do ochrannej bariéry. Previezli do nemocnice a po vyšetrení však dostal zelenú a v nedeľu sa mohol postaviť na štart.

Ten skvele vyšiel obom jazdcom Ferrari. Räikkönen sa dostal do čela, a Massa sa šikovne pretlačil pred Alonsa. Už v prvej zákrute mali vzájomnú kolíziu monoposty BMW, po ktorej sa Hamiltom dostal už na štvrtú priečku. Silný dážď ešte v prvom kole však značne skomplikoval preteky. Do boxov na výmenu pneumatík sa vydali aj oba Ferrari, Räikkönen však svoj zámer náhle zmenil, absolvoval ešte jedno kolo a prepadol sa dozadu. Došlo k zaujímavej situácii, keď nováčik v tíme Spyker-Ferrari Markus Winkelhock, ktorý mal premiéru v F1 za vyhodeného Holanďana Albersa, sa už krátko po štarte ocitol na vedúcej pozícii pretekárskeho pola najrýchlejších áut na svete. To mu vydržalo však len do štvrtého kola, kedy aj on zamieril do boxov. Medzitým viacero jazdcov "zaparkovalo" po neovládateľnom šmyku na vode v štrkovej zóne, okrem iných aj Hamilton. Kým sa aj za pomoci techniky dostal znovu na trať, mal už stratu jedného kola. Do čela sa dostal Brazílčan Massa sledovaný Alonzom, Webberom a Coulthartom, Räikkönen bol v tej chvíli šiesty. Trať bola miestami úplne pod vodou a preteky museli prerušiť.

Ako rýchle lejak prišiel, tak rýchlo prestalo aj pršať. Reštart pretekov pomohol Hamiltonovi, ktorý vďaka spomaľovaciemu vozidlu získal naspäť stratené kolo a Räikkönen sa zo šiesteho miesta zásluhou včasnej výmeny prechodných pneumatík za suché prebojoval na tretie miesto za Massu a Alonza. Nasledovali Webber, Wurz, Kovalainen, Coulthard, Kubica, Schumacher, Heidfeld a Fisichella. Massa sa odpútal od Alfonsa, na ktorého sa začal tlačiť Räikkönen. Neskôr však Räikkönena zradila technika jeho monopostu a z pretekov musel odstúpiť.

Začalo opäť pršať a jazdci museli znovu do boxov na výmenu pneumatík. Ani pit stopoch sa poradie nezmenilo: prvý Massa, druhý Alonzo. V ďalších kolách však Massa agresívnym útokom úradujúceho majstra sveta neodolal a Alonzo sa niekoľko kôl pred koncom dostal do čela. V takomto poradí prešli aj cieľom. Ostrý boj sa rozpútal o tretie miesto, ktoré nakoniec získal Webber pred Wurzom. Hamilton napriek skvelým časom na kolo v závere pretekov skončil až deviaty. Po prvý raz v tejto sezóne nestál na stupňoch víťazov a ani nebodoval. Naopak, Coulthart odjazdil veľké preteky a skončil piaty pred oboma BMW s Haidfeldom a Kubicom.

Výsledky GP Európy

1. Fernando Alonso McLaren-Mercedes 2:06:26,36
2. Felipe Massa Ferrari +8,15
3. Mark Webber Red Bull +1:05,67
4. Alex Wurz Williams +1:05,94
5. David Coulthard Red Bull +1:13,66
6. Nick Heidfeld BMW Sauber +1:20,29
7. Robert Kubica BMW Sauber +1:22,41
8. Heiki Kovalainen Renault +1 kolo
9. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes +1 kolo
10. Giancarlo Fisichella Renault +1 kolo
11. Rubens Barrichello Honda +1 kolo
12. Anthony Davidson Super Aguri +1 kolo
13. Jarno Trulli Toyota +1 kolo

Nedokončili

Kimi Räikkönen Ferrari +26 kol
Takuma Sato Super Aguri +41 kol
Ralf Schumacher Toyota +42 kol
Markus Winkelhock Spyker +47 kol
Jenson Button Honda +58 kol
Adrian Sutil Spyker +58 kol
Nico Rosberg Williams +58 kol
Scott Speed Torro Rosso +58 kol
Vitantonio Liuzzi Torro Rosso +58 kol

Priebežné poradie jazdcov

1. L. Hamilton 70
2. F. Alonso 68
3. F. Massa 59
4. K. Räikkönen 52
5. N. Heidfeld 36
6. R. Kubica 24
7. G. Fisichella 17
8. H. Kovalainen 15
9. A. Wurz 13
10. M. Webber 8
11. D. Coulthard 8
12. J. Trulli 7
13. N. Rosberg 5
14. T. Sató 4
15. R. Schumacher 2
16. J. Button 1
17. S. Vettel 1

Doteraz nebodovali

18. S. Speed 0
19. R. Barrichello 0
20. A. Sutil 0
21. A. Davidson 0
22. C. Albers 0
23. V. Liuzzi 0

Priebežné poradie tímov

McLaren Mercedes 138
Ferrari 111
BMW-Sauber 61
Renault 32
Williams 18
Red Bull 16
Toyota 9
Super Aguri 4
Honda 1
Spyker-Ferrari 0
Toro Rosso 0

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.