GP Francúzska: Räikkönen a double Ferrari

Streda, 04 júl 2007

Po pole position Massu a tretej pozícii Räikkönena na štarte Veľkej ceny Francúzska v Magny Cours sa síce čakal úspech Ferrari, ale že to bude až tak presvedčivé, to po nepresvedčivých výkonoch červených monopostov z Maranella len málokto čakal.

Svoju silu ukázali vozy Ferrari už v tréningoch i samotnej kvalifikácii, kým McLaren-Mercedes s Hamiltonom a Alonsom ťahali tentoraz za kratší koniec. Hamilton si síce vybojoval druhú priečku na štartovom rošte, ale Alonso vyrážal do pretekov až z 10. miesta. S napätím očakávaný štart vyšiel k plnej spokojnosti tímu Ferrari. Räikkönen v tvrdom súboji lepšie odštartoval, a ako ukázal ďalší priebeh, bolo prakticky rozhodnuté. Felipe Massa viedol, Räikkönen jazdil za ním s malým odstupom a Hamilton sa mohol spoliehať len na zázrak, ktorý sa nekonal. Zaujímavý súboj sa však odohrával v strede jazdeckého pola, kde Alonso zvádzal tvrdý súboj s Fisichellom. Z viacerých atakov mu jeden vyšiel, ale stále sa lepšiaci Talian i Renault, predsa prišli do cieľa pred dvojnásobným majstrom sveta a Flavio Briattore mohol byť po dlhom pôste aspoň čiastočne spokojný. Zlú tohtoročnú pozíciu si vylepšuje aj Honda, ktorá zásluhou Buttona získala za ôsme miesto prvý bod.

Pomerne stojaté vody inak pokojných pretekov rozvlnil po druhých stoppitoch Räikkönen, keď mu zastávka v boxoch a následný výjazd na trať dopriali voľnejšiu trať, zatiaľ čo jeho tímový kolega Massa mal pred sebou pomalších pretekárov, ktorí boli o kolo späť. Predbiehaním stratil pár drahocenných sekúnd, čo stačilo Räikkönenovi na to, aby sa dostal do čela pretekov a svoj malý náskok si udržal pred druhým Massom až do cieľa. Tretí s pomerne vysokou stratou prešiel cieľom Hamilton po tom, čo vedenie jeho tímu sa rozhodlo pre tri zástavky v depe. Nič to však nemení na tom, že dvadsaťjedenročný nováčik v kolotoči F1 sa už po ôsmy raz postavil na stupne víťazov a ani raz tu nechýbal, a tak namiesto učňovských rokov tento mladík z britských ostrovov útočí na titul majstra sveta.

Ferrari znížilo náskok mcLarenov, ale aj Massa a Räikkönen sa priblížili k vedúcemu Hamiltovi, a to je dobré. Jeho náskok mohol byť ešte menší, ale keďže celkovo tretí Brazílčan Massa bol v cieli až druhý za Räikkönenom, náskok mladého Angličana sa zmenšil minimálne. Alonsovi sa ušlo v cieli až siedme miesto, predposledné bodované, a len dva body do celkového hodnotenia. Jeho najväčší súper v boji o titul, tímový kolega Hamilton, sa mu tak stále viac vzďaľuje a má už 14-bodový náskok. Hamiltonovi sa doteraz vyhýbajú technické problémy, Alonsa, naopak, prenasledujú. Z toho môže byť vlaňajší a predminuloročný majster sveta stále nervóznejší. Nielen zo svojho tímového kolegu, ale aj z Ferrari a Massu a Räikkönena. Koniec sezóny je však ďaleko, a tak môžeme v ďalších pretekoch očakávať zaujímavý boj o titul majstra sveta v kategórii najrýchlejších automobilov.

Výsledky Veľkej ceny Francúzska

1. Kimi Räikkönen, Ferrari1:30:54,2
2. Felipe Massa, obava Ferrari+2,4 s
3. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes+32,1
4. Robert Kubica, BMW+41,7
5. Nick Heidfeld, BMW+48,8
6. Giancarlo Fisichella, Renault+52,2
7. Fernando Alfonso, McLaren-Mercedes+56,5
8. Jenson Buton, Honda+58,8
9. Nico Rosberg, Williams-Toyota1:08,5 min
10. Ralf Schumacher, Toyota- 1 kolo
11. Rubens Barrichello, Honda- 1 kolo
12. Mark Weber, Red Bull-Renault- 1 kolo
13. David Coulthard, Red Bull-Renault- 1 kolo
14. Alexander Wurz (Williams-Toyota)+1
15. Heikki Kovalainen, Renault- 1 kolo
16. Takuma Sato, Super Aguri-Honda- 2 kolá
17. Adrian Sutil, Spyker-Ferrari- 2 kolá

Preteky nedokončili

  • Scott Speed, Toro Rosso – Ferrari, - 15 kôl
  • Christian Albert, Spyker – Ferrari, - 42 kôl
  • Anthony Davidson, Super Aguri-Honda, 69 kôl
  • Jarno Trulli, Toyota, - 69 kôl
  • Vitantonio Liuzzi, Toro Rosso-Ferrari, - 70 kôl

Priebežné poradie jazdcov

L. Hamilton64
F. Alonso50
F. Massa47
K. Räikkönen 42
N. Heidfeld29
R. Kubica17
G. Fisichella 16
H. Kovalainen 12
A. Wurz 8
J. Trulli 7
N. Rosberg 5
T. Sató 4
D. Coulthard4
M. Webber 2
R. Schumacher 2
J. Button 1
S. Vettel1
S. Speed0
R. Barrichello0
A. Sutil0
A. Davidson0
C. Alberts0
V. Liuzzi0

Priebežné poradie tímov

McLaren Mercedes114
Ferrari89
BMW-Sauber48
Renault28
Williams13
Toyota9
Red Bull6
Super Aguri4
Honda1
Spyker0
Toro Rosso0
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.