GP Malajzie: zmŕtvychvstanie Ferrari

Sobota, 22 marec 2008

Veľká cena Malajzie, druhé preteky tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta formuly 1, boli zmŕtvychvstaním monopostov Ferrari i jeho jazdcov Kimiho Räikkönena a Felipe Massu.

GP Malajzie GP Malajzie

Tím Ferrari odčinil v Malajzii svoj neúspech z predošlých pretekov v austrálskom Melbourne, keď víťazom sa stal s náskokom takmer dvadsať sekúnd Kimi Räikkonen, ktorý v Sepangu dominoval. Druhý skončil a svoj najlepší výsledok v kariére dosiahol Poliak Robert Kubica BMW-Sauber, ktorý tak zopakoval úspech svojho tímového kolegu z Austrálie Nicka Heidfelda, ktorý v Austrálii pred týždňom skončil rovnako druhý. Na tretí stupienok v Malajzii vystúpil nováčik v tíme McLaren Heikki Kovalainen.

Obaja jazdci Ferrari potvrdili dobrú pripravenosť už v tréningoch a postavením na štarte, keď Massa si vyjazdil pole position a hneď vedľa neho do prvého radu sa postavil Räikkönen. Podľa výsledkov kvalifikácie mali byť v druhom rade ich najväčší súperi z McLarenu Kovalainen i Hamilton, ktorí však po proteste Heidfelda a následnému trestu klesli na štarte o päť miest.

Napriek zlým predpovediam počasia prebehol štart na suchej trati bez vážnejších problémov. Obaja jazdci Ferrari si udržali vedúce postavenie až do prvých zastávok v boxoch. Už v prvom kole uviazol v štrkovej zóne S. Bourdais z Toro Rosso, neskôr vypadli po poruchách aj T. Glock z Toyoty a A. Sutil z Force India. V 41. kole pre poruchu motora odstúpil z pretekov aj Sebastian Vettel z tímu Toro Rosso.

GP Malajzie GP Malajzie

Kimi Räikkönen sa dostal do čela pretekárskeho pola po prvej zastávke v boxoch, práve pred svojho tímového kolegu Massu, ktorý mal pole position a od štartu až do prvých zastávok viedol. Nebyť jazdeckej chyby, ktorej sa neskôr Massa dopustil a urobil si "výlet" do štrkovej zóny, po ktorom už v pretekoch nepokračoval, mohol byť výsledok pre Ferrari dvojnásobný, pretože v Malajzii na Ferrari ostatní nestačili.

Po vypadnutí Massu postúpil na druhé miesto Kubica, tretí jazdil Kovalainen, štvrtý Weber a na piate miesto postúpil Hamilton. Hamiltona stála prvá zastávka v boxoch takmer dvadsať sekúnd a vidina lepšieho umiestnenia sa mu strácala. Pri ďalších zastávkach v boxoch sa poradie ešte viac zamiešalo. Za vedúcou trojicou jazdili Trulli, Hamilton, Heidfeld, Webber a Alonso. Čakalo sa na dramatické chvíle v súbojoch o štvrté miesto medzi Trullim a Hamiltonom a o siedme medzi Weberom a Alonsom. K žiadnemu predbiehaniu však nedošlo a poradie až do cieľa sa nezmenilo.

Najbližšie pokračuje seriál majstrovstiev sveta formule 1 Veľkou cenou Bahrajnu 5. apríla.

Výsledky Veľkej ceny Malajzie

1. K. Räikkönen Ferrari 1:31:18,55 hod
2. R. Kubica BMW-Sauber +0:19,57
3. H. Kovalainen McLaren +0:38,45
4. J. Trulli Toyota +0:45,83
5. L. Hamilton McLaren +0:46,55
6. N. Heidfeld BMW-Sauber +0:49,83
7. M. Webber Red Bull +1:08,13 min
8. F. Alonso Renault +1:10,04
9. D. Coulthard Red Bull +1:16,22
10. J. Button Honda +1:26,21
11. N. Piquet Renault +1:32,20
12. G. Fisichella Force India +1 kolo
13. R. Barrichello Honda +1 kolo
14. N. Rosberg Williams +1 kolo
15. A. Davidson Super Aguri +1 kolo
16. T. Sato Super Aguri +2 kolá
17. K. Nakajima Williams +2 kolá
  • Najrýchlejšie kolo: Heidfeld, BMW, 1:35:366

Poradie v MS (po 2 z 18 pretekov)

1. Hamilton 14 b
2. Räikkönen 11
3. Heidfeld 11
4. Kovalainen 10
5. Kubica 8
6. Rosberg 6
7. Alonso 6
8. Trulli 5
9. Nakadžima 3
10. Bourdais 2

Pohár konštruktérov:

1. McLaren-Mercedes 24 b
2. BMW-Sauber 19
3. Ferrari 11
4. Williams 9
5. Renault 6
6. Toyota 5

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.