GP Malajzie: zmŕtvychvstanie Ferrari

Sobota, 22 marec 2008

Veľká cena Malajzie, druhé preteky tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta formuly 1, boli zmŕtvychvstaním monopostov Ferrari i jeho jazdcov Kimiho Räikkönena a Felipe Massu.

GP Malajzie GP Malajzie

Tím Ferrari odčinil v Malajzii svoj neúspech z predošlých pretekov v austrálskom Melbourne, keď víťazom sa stal s náskokom takmer dvadsať sekúnd Kimi Räikkonen, ktorý v Sepangu dominoval. Druhý skončil a svoj najlepší výsledok v kariére dosiahol Poliak Robert Kubica BMW-Sauber, ktorý tak zopakoval úspech svojho tímového kolegu z Austrálie Nicka Heidfelda, ktorý v Austrálii pred týždňom skončil rovnako druhý. Na tretí stupienok v Malajzii vystúpil nováčik v tíme McLaren Heikki Kovalainen.

Obaja jazdci Ferrari potvrdili dobrú pripravenosť už v tréningoch a postavením na štarte, keď Massa si vyjazdil pole position a hneď vedľa neho do prvého radu sa postavil Räikkönen. Podľa výsledkov kvalifikácie mali byť v druhom rade ich najväčší súperi z McLarenu Kovalainen i Hamilton, ktorí však po proteste Heidfelda a následnému trestu klesli na štarte o päť miest.

Napriek zlým predpovediam počasia prebehol štart na suchej trati bez vážnejších problémov. Obaja jazdci Ferrari si udržali vedúce postavenie až do prvých zastávok v boxoch. Už v prvom kole uviazol v štrkovej zóne S. Bourdais z Toro Rosso, neskôr vypadli po poruchách aj T. Glock z Toyoty a A. Sutil z Force India. V 41. kole pre poruchu motora odstúpil z pretekov aj Sebastian Vettel z tímu Toro Rosso.

GP Malajzie GP Malajzie

Kimi Räikkönen sa dostal do čela pretekárskeho pola po prvej zastávke v boxoch, práve pred svojho tímového kolegu Massu, ktorý mal pole position a od štartu až do prvých zastávok viedol. Nebyť jazdeckej chyby, ktorej sa neskôr Massa dopustil a urobil si "výlet" do štrkovej zóny, po ktorom už v pretekoch nepokračoval, mohol byť výsledok pre Ferrari dvojnásobný, pretože v Malajzii na Ferrari ostatní nestačili.

Po vypadnutí Massu postúpil na druhé miesto Kubica, tretí jazdil Kovalainen, štvrtý Weber a na piate miesto postúpil Hamilton. Hamiltona stála prvá zastávka v boxoch takmer dvadsať sekúnd a vidina lepšieho umiestnenia sa mu strácala. Pri ďalších zastávkach v boxoch sa poradie ešte viac zamiešalo. Za vedúcou trojicou jazdili Trulli, Hamilton, Heidfeld, Webber a Alonso. Čakalo sa na dramatické chvíle v súbojoch o štvrté miesto medzi Trullim a Hamiltonom a o siedme medzi Weberom a Alonsom. K žiadnemu predbiehaniu však nedošlo a poradie až do cieľa sa nezmenilo.

Najbližšie pokračuje seriál majstrovstiev sveta formule 1 Veľkou cenou Bahrajnu 5. apríla.

Výsledky Veľkej ceny Malajzie

1. K. Räikkönen Ferrari 1:31:18,55 hod
2. R. Kubica BMW-Sauber +0:19,57
3. H. Kovalainen McLaren +0:38,45
4. J. Trulli Toyota +0:45,83
5. L. Hamilton McLaren +0:46,55
6. N. Heidfeld BMW-Sauber +0:49,83
7. M. Webber Red Bull +1:08,13 min
8. F. Alonso Renault +1:10,04
9. D. Coulthard Red Bull +1:16,22
10. J. Button Honda +1:26,21
11. N. Piquet Renault +1:32,20
12. G. Fisichella Force India +1 kolo
13. R. Barrichello Honda +1 kolo
14. N. Rosberg Williams +1 kolo
15. A. Davidson Super Aguri +1 kolo
16. T. Sato Super Aguri +2 kolá
17. K. Nakajima Williams +2 kolá
  • Najrýchlejšie kolo: Heidfeld, BMW, 1:35:366

Poradie v MS (po 2 z 18 pretekov)

1. Hamilton 14 b
2. Räikkönen 11
3. Heidfeld 11
4. Kovalainen 10
5. Kubica 8
6. Rosberg 6
7. Alonso 6
8. Trulli 5
9. Nakadžima 3
10. Bourdais 2

Pohár konštruktérov:

1. McLaren-Mercedes 24 b
2. BMW-Sauber 19
3. Ferrari 11
4. Williams 9
5. Renault 6
6. Toyota 5

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.