GP Singapuru: návrat Alonsa

Utorok, 30 september 2008

Priam fantastický výsledok pre Renault a Fernanda Alonsa. Prvé pódium a prvé víťazstvo po roku. Po skvelých tréningových výsledkoch, ale po zbabranej kvalifikácii. Aj taká bola veľká cena Singapuru formuly 1, prvá v histórii pri umelom osvetlení.

GP Singapuru GP Singapuru

Boli to historické preteky, prvé pri umelom osvetlení. Už to sľubovalo zaujímavé boje i dramatické situácie. Tie aj prišli a boli korením pretekov. V týchto končinách sveta je totiž aj večer, kedy sa preteky išli (štart bol o ôsmej večer miestneho času, nášho času o štrnástej), stále teplota okolo 30 °C, ale aj vysoká vlhkosť vzduchu. Takéto klimatické podmienky kladú zvýšené nároky na ľudský organizmus, zvlášť na ten, ktorý na toto podnebie nie je zvyknutý. Nečakaná chvíľa potom môže prísť ako blesk z jasného neba. A takých bleskov bolo v pretekoch hneď niekoľko.

Ani nie blesky, ale priam katastrofálne výbuchy postihli tím Ferrari. Najprv Massa pri tankovaní vinou zlej signalizácie odišiel z boxov aj s benzínovou hadicou. Potom zostal stáť na konci uličky a čakal, kým ho dobehnú mechanici a hadicu aj s tankovacím uzáverom mu neodpoja. A to trvalo poriadne dlho! Pre Massu, ale vlastne pre oba Ferrari, teda aj pre Räikkönena, to bola obrovská smola, pretože pred zachádzkou do boxov bol Massa na prvom a Räikkönen na treťom mieste. Tankovacia nehoda Massu zapríčinila tiež dlhé zdržanie Räikkönena v boxoch (keďže stál za ním) a pre úradujúceho majstra sveta aj značnú časovú stratu.

GP Singapuru

Druhá pohroma Ferrari prišla po jazdeckej chybe Räikkönena, keď tlačil na Glocka, aby Nemec chyboval a on sa tak dostal pred neho. Sám však tú chybu urobil a bol z toho veľký tresk, keď vyletel z trate a s poškodeným monopostom už nemohol pokračovať v pretekoch. Chyboval aj Massa, keď vyšiel z pit lane nebezpečne, za čo ho penalizovali prejazdom boxovou uličkou. A tak z črtajúcej sa nádeje na dvojité víťazstvo červených zostala len spľasnutá bublina, žiadny bod, zato dosť času na premýšľanie, prečo sa to všetko stalo.

Opakom bol Renault, vlastne len polovica jeho tímu, keďže Piquet havaroval a totálne rozbil svoj stroj. Alonso sa dobre predviedol v oboch tréningoch pred pretekmi, keď bol najrýchlejší. V druhej časti kvalifikácie však mal technický problém na monoposte s palivovým čerpadlom a obsadil v kvalifikácii až 15. miesto. Z neho aj vyštartoval na trať pretekov. Jazdil rýchlo, agresívne a poslúchal ho aj monopost. A navyše, jeho tím aj správne naplánoval zastávky v boxoch. Po neprehľadných boxových rošádach sa po 33. kole dostal Alonso do čela pretekov. Na druhom mieste so šesťsekundovou stratou jazdil Rosberg a na treťom Coulthard. Neskôr Alonso zvýšil náskok na 16 sekúnd, čo mu stačilo na to, aby si vedenie udržal aj po návrate z boxov.

Dráma však mala pokračovanie, keď Sutil narazil do zvodidiel a znovu vyšlo na trať spomaľovacie vozidlo. Monoposty sa znovu zoradili pekne za seba a zastávky v boxoch mali prakticky všetci už za sebou. Na čele bol Alonso, druhý jazdil Rosberg, tretí Hamilton, štvrtý Glock, piaty Räikkönen, šiesty Vettel, ďalej Heidfeld a Coulthard. O útoku Räikkönena na Glocka s nešťastnou haváriou minuloročného majstra sveta sme si už povedali. Hamilton očakávaný útok na prvých dvoch neriskoval – veď jeho najväčší konkurent Massa jazdil v tej chvíli až na štrnástom mieste a Räikkönen bol mimo hru. Takže poradie sa do cieľa nemenilo a Alonso a jeho tímový šéf Briatore slávili veľké víťazstvo.

Výsledky GP Singapuru

1. Fernando AlonsoRenault1:57:16,304 h
2. Nico RosbergWilliams+2,957 s
3. Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes+5,917
4. Timo GlockToyota+8,155
5. SebastianVettel Toro Rosso+10,268
6. Nick HeldfeldBMW Sauber+11,101
7. David CoulthardRed Bull+16,387
8. Kazuki NakajimaWilliams+18,489
9. Jenson ButtonHonda+19,885
10. Heikki KovaleinenMcLaren-Mercedes+26,902
11. Robert KubicaBMW Sauber+27,975
12. Sebastien BourdaisToro Rosso+29,432
13. Felipe MassaFerrari+35,170
14. Giancarlo FosichellaForce India+43,571
15. Kimi RäikkönenFerrari+4 kolá

Najrýchlejšie kolo

  • Kimi Räikkönen - Ferrari - 1:45,599

Priebežné poradie jazdcov

1. L. Hamilton84
2. F. Massa77
3. R. Kubica64
4. K. Räikkönen57
5. N. Heidfeld56
6. H. Kovalainen51
7. F. Alonso38
8. S. Vettel27
9. J. Trulli26
10. T. Glock20
11. M. Webber20
12. N. Rosberg17
13. N. Piquet jr.13
14. R. Barrichello11
15. K. Nakajima9
16. D. Coulthard8
17. S. Bourdais4
18. J. Button3
19. G. Fisichella0
20. T. Sató0
21. A. Sutil0
22. A. Davidson0

Priebežné poradie tímov

1. McLaren-Mercedes135
2. Ferrari134
3. BMW Sauber120
4. Renault51
5. Toyota46
6. Toro Rosso31
7. Red Bull28
8. Williams26
9. Honda14
10. Force India0
11. Super Aguri0

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."