GP Singapuru: návrat Alonsa

Utorok, 30 september 2008

Priam fantastický výsledok pre Renault a Fernanda Alonsa. Prvé pódium a prvé víťazstvo po roku. Po skvelých tréningových výsledkoch, ale po zbabranej kvalifikácii. Aj taká bola veľká cena Singapuru formuly 1, prvá v histórii pri umelom osvetlení.

GP Singapuru GP Singapuru

Boli to historické preteky, prvé pri umelom osvetlení. Už to sľubovalo zaujímavé boje i dramatické situácie. Tie aj prišli a boli korením pretekov. V týchto končinách sveta je totiž aj večer, kedy sa preteky išli (štart bol o ôsmej večer miestneho času, nášho času o štrnástej), stále teplota okolo 30 °C, ale aj vysoká vlhkosť vzduchu. Takéto klimatické podmienky kladú zvýšené nároky na ľudský organizmus, zvlášť na ten, ktorý na toto podnebie nie je zvyknutý. Nečakaná chvíľa potom môže prísť ako blesk z jasného neba. A takých bleskov bolo v pretekoch hneď niekoľko.

Ani nie blesky, ale priam katastrofálne výbuchy postihli tím Ferrari. Najprv Massa pri tankovaní vinou zlej signalizácie odišiel z boxov aj s benzínovou hadicou. Potom zostal stáť na konci uličky a čakal, kým ho dobehnú mechanici a hadicu aj s tankovacím uzáverom mu neodpoja. A to trvalo poriadne dlho! Pre Massu, ale vlastne pre oba Ferrari, teda aj pre Räikkönena, to bola obrovská smola, pretože pred zachádzkou do boxov bol Massa na prvom a Räikkönen na treťom mieste. Tankovacia nehoda Massu zapríčinila tiež dlhé zdržanie Räikkönena v boxoch (keďže stál za ním) a pre úradujúceho majstra sveta aj značnú časovú stratu.

GP Singapuru

Druhá pohroma Ferrari prišla po jazdeckej chybe Räikkönena, keď tlačil na Glocka, aby Nemec chyboval a on sa tak dostal pred neho. Sám však tú chybu urobil a bol z toho veľký tresk, keď vyletel z trate a s poškodeným monopostom už nemohol pokračovať v pretekoch. Chyboval aj Massa, keď vyšiel z pit lane nebezpečne, za čo ho penalizovali prejazdom boxovou uličkou. A tak z črtajúcej sa nádeje na dvojité víťazstvo červených zostala len spľasnutá bublina, žiadny bod, zato dosť času na premýšľanie, prečo sa to všetko stalo.

Opakom bol Renault, vlastne len polovica jeho tímu, keďže Piquet havaroval a totálne rozbil svoj stroj. Alonso sa dobre predviedol v oboch tréningoch pred pretekmi, keď bol najrýchlejší. V druhej časti kvalifikácie však mal technický problém na monoposte s palivovým čerpadlom a obsadil v kvalifikácii až 15. miesto. Z neho aj vyštartoval na trať pretekov. Jazdil rýchlo, agresívne a poslúchal ho aj monopost. A navyše, jeho tím aj správne naplánoval zastávky v boxoch. Po neprehľadných boxových rošádach sa po 33. kole dostal Alonso do čela pretekov. Na druhom mieste so šesťsekundovou stratou jazdil Rosberg a na treťom Coulthard. Neskôr Alonso zvýšil náskok na 16 sekúnd, čo mu stačilo na to, aby si vedenie udržal aj po návrate z boxov.

Dráma však mala pokračovanie, keď Sutil narazil do zvodidiel a znovu vyšlo na trať spomaľovacie vozidlo. Monoposty sa znovu zoradili pekne za seba a zastávky v boxoch mali prakticky všetci už za sebou. Na čele bol Alonso, druhý jazdil Rosberg, tretí Hamilton, štvrtý Glock, piaty Räikkönen, šiesty Vettel, ďalej Heidfeld a Coulthard. O útoku Räikkönena na Glocka s nešťastnou haváriou minuloročného majstra sveta sme si už povedali. Hamilton očakávaný útok na prvých dvoch neriskoval – veď jeho najväčší konkurent Massa jazdil v tej chvíli až na štrnástom mieste a Räikkönen bol mimo hru. Takže poradie sa do cieľa nemenilo a Alonso a jeho tímový šéf Briatore slávili veľké víťazstvo.

Výsledky GP Singapuru

1. Fernando AlonsoRenault1:57:16,304 h
2. Nico RosbergWilliams+2,957 s
3. Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes+5,917
4. Timo GlockToyota+8,155
5. SebastianVettel Toro Rosso+10,268
6. Nick HeldfeldBMW Sauber+11,101
7. David CoulthardRed Bull+16,387
8. Kazuki NakajimaWilliams+18,489
9. Jenson ButtonHonda+19,885
10. Heikki KovaleinenMcLaren-Mercedes+26,902
11. Robert KubicaBMW Sauber+27,975
12. Sebastien BourdaisToro Rosso+29,432
13. Felipe MassaFerrari+35,170
14. Giancarlo FosichellaForce India+43,571
15. Kimi RäikkönenFerrari+4 kolá

Najrýchlejšie kolo

  • Kimi Räikkönen - Ferrari - 1:45,599

Priebežné poradie jazdcov

1. L. Hamilton84
2. F. Massa77
3. R. Kubica64
4. K. Räikkönen57
5. N. Heidfeld56
6. H. Kovalainen51
7. F. Alonso38
8. S. Vettel27
9. J. Trulli26
10. T. Glock20
11. M. Webber20
12. N. Rosberg17
13. N. Piquet jr.13
14. R. Barrichello11
15. K. Nakajima9
16. D. Coulthard8
17. S. Bourdais4
18. J. Button3
19. G. Fisichella0
20. T. Sató0
21. A. Sutil0
22. A. Davidson0

Priebežné poradie tímov

1. McLaren-Mercedes135
2. Ferrari134
3. BMW Sauber120
4. Renault51
5. Toyota46
6. Toro Rosso31
7. Red Bull28
8. Williams26
9. Honda14
10. Force India0
11. Super Aguri0

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
lexus-lbx-venezia
Lexus sa už po siedmy raz vracia ako oficiálne vozidlo medzinárodného filmového festivalu v Benátkach a potvrdzuje, že je patrí k svetu svetovej kinematografie. Nový kompaktný crossover LBX bude súčasťou flotily elektrifikovaných vozidiel Lexus pre luxusnú prepravu VIP účastníkov festivalu. Medzi hercami, ktorí sa objavia na červenom koberci, budú okrem iných Zendaya (Spider Man: Bez domova), Mike Faist (West Side Story), Josh O’Connor (Koruna) či Caroline Murino (Casino Royale). V poradí 80. ročník festivalu sa bude konať na benátskom Lide od 30. augusta do 9. septembra.
mini-cooper-s-countryman
Britský výrobca automobilov prichádza v edícii Uncharted so zaujímavou ponukou, modelom Mini Cooper S Countryman ALL 4. V exkluzívnom laku ponúka edičný Countryman so štvorvalcovým motorom s výkonom 131 kW/178k a technológiou s dvojitým preplňovaním. Výsledkom je zaručená športová zábava a možnosti všestranného využitia. Model s pohonom všetkých kolies je zábavou na asfaltovej ceste i v teréne, a svojou trakciou dokáže presvedčiť aj na piesku. Mini Countryman v edícii Uncharted je vďaka silnému motoru a pohonu všetkých kolies doma tak na asfaltových cestách, ako aj v teréne.
merc-S63-E
Nový Mercedes-AMG S 63 E Performance, špičkový model zo segmentu luxusných sedanov, si odteraz môže zákazník objednať u predajcov značky Mercedes-Benz na celom Slovensku. Objednať sa dá aj editovaná verzia AMG S 63 E Performance Edition 1 ako exkluzívny model. Výkonný hybrid využíva technológie formuly 1. Nový mercedes spája najlepší výkon vo svojej triede s výnimočným komfortným zážitkom a takmer bezhlučným jazdením na elektrický pohon. Model E Performance kombinuje 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo s hybridným hnacím ústrojenstvom špecifickým pre AMG a novou konštrukčnou úrovňou vysokovýkonného akumulátora AMG (HPB). Čisto elektrický dojazd sa tým zvyšuje na 33 km. Cena najvýkonnejšieho modelu S v histórii začína na čiastke 223 554 eur.