Hamilton v Číne vypadol, rozhodne sa až v Brazílii

Pondelok, 08 október 2007

Hamiltom mohol už v Číne získať vytúžený titul majstra sveta. Pneumatika zodratá až na kostru a jazdecká chyba pri zachádzaní do boxov mu v tom zabránili.

VC Číny

Všetko sa vyvíjalo podľa prognóz mnohých odborníkov. Verili, že mladý talentovaný Angličan Hamilton bude už po týchto pretekoch dekorovaný ako nový majster sveta formuly 1. Stalo by sa tak po prvý raz v histórii, že nováčik vyhrá seriál najrýchlejších automobilov. Už výsledky kvalifikácie boli blízko k naplneniu tejto predpovede, keď si Hamilton ako líder seriálu najrýchlejším časom v tréningu vybojoval už po šiesty raz v tomto roku pole position.

Predpovede sa nenaplnili a bojovať sa bude ďalej. Je to dobré, pretože šampionát bude mať skutočné finále a vyvrcholenie až v Brazílii na posledných pretekoch seriálu. V Číne vyhral predposledné preteky tretí z celkového priebežného poradia Fín Kimi Räikkönen na Ferrari pred Španielom Fernandom Alonsom na McLarene a druhým jazdcom Ferrari Brazílčanom Felipe Massom. Alonso i Räikkönen sa tak priblížili lídrovi predbežného poradia a najväčšiemu kandidátovi na titul na rozdiel štyroch, resp. siedmich bodov. Ak však Hamilton v Brazílii vyhrá, je o všetkom rozhodnuté a získa titul. Majstrom sveta môže byť aj Alonso i Räikkönen, tu je však veľa možných kombinácií a preto si radšej počkajme na samotné preteky na okruhu Interlagos v Brazílii už 21. októbra.

VC Číny VC Číny

Priebeh pretekov v Číne naznačoval, že svoju šancu Hamilton aj premení. Najlepšie odštartoval a svoj náskok pred Räikkönenom, Massom a Alonsom postupne zväčšoval. V ôsmom kole mal už na druhého Räikkönena náskok sedem sekúnd, na Alonsa dokonca jedenásť sekúnd. Hamilton odjazdil poslednú fázu kvalifikácie s malým množstvom paliva v nádrži, bol teda "najľahší" a možno aj preto dokázal ostatných poraziť. A možno práve to sa mu mohlo vypomstiť. V pretekoch musel ako prvý do boxov natankovať palivo. A keďže sa jazdilo ešte na mokrej, ale už vysýchajúcej trati, neprezul pneumatiky a ďalej jazdil na mäkších "prechodných". Ostatní jazdci išli do boxov neskôr, prezúvali na pneumatiky s tvrdšou zmesou. Hamiltonove mäkké pneumatiky sa však opotrebovali rýchlejšie ako predpokladal. Zamieril do boxov, až keď sa mu pravá zadná pneumatika začala rozpadávať. Pred nájazdom do boxovej uličky jeho McLaren vyšiel z trate do štrkovej zóny, odkiaľ sa už ani pomocou traťových komisárov nedokázal vrátiť späť na trať a z pretekov musel odstúpiť.

VC Číny

Takto sa otvorila cesta k víťazstvu Räikkönenovi. Navyše dúfal, že mu pomôže tímový kolega Massa, ktorý ak by skončil druhý, zoberie body Alonsovi. Nestalo sa tak, Alonso skončil druhý a Massa tretí. Skvele jazdil mladý Nemec Sebastian Vettel – skončil štvrtý. Až za ním skončili Button, Liuzzi, Heidfeld a Coulthard.

Výsledky

1. K. Räikkönen Ferrari
2. F. Alonso McLaren-Mercedes +9,8 s
3. F. Massa Ferrari +12,8
4. S. Vettel STR-Ferrari +53,5
5. J. Button Honda +1:08,6
6. V. Liuzzi STR-Ferrari +1:13,6
7. N. Heidfeld BMW +1:14,2
8. D. Coulthard Red Bull-Renault +1:20,7
9. H. Kovalainen Renault +1:21,1
10. M. Webber Red Bull-Renault +1:24,6
11. G. Fisichella Renault +86,6
12. A. Wurz Williams-Toyota +1 kolo
13. J. Trulli Toyota +1 kolo
14. T. Sato Aguri-Honda +1 kolo
15. R. Barrichello Honda +1 kolo
16. N. Rosberg Williams-Toyota +2 kolá
17. S. Yamamoto Spyker-Ferrari +3 kolá

Nedokončili

R. Kubica BMW
L. Hamilton McLaren-Mercedes
R. Schumacher Toyota
A. Sutil Spyker-Ferrari
A. Davidson Super Aguri-Honda

Pribežné poradie

1. L. Hamilton 107
2. F. Alonso 103
3. K. Räikkönen 100
4. F. Massa 86
5. N. Heidfeld 58
6. R. Kubica 35
7. H. Kovalainen 30
8. G. Fisichella 21
9. N. Rosberg 15
10. D. Coulthard 14
11. A. Wurz 13
12. M. Webber 10
13. J. Trulli 7
14. S. Vettel 6
14. J. Button 6
16. R.Schumacher 5
17. T. Sato 4
18. V. Liuzzi 3
19. A. Sutil 1
20. A. Davidson 0
20. S. Yamamoto 0
20. R. Barrichello 0
20. S. Speed 0

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Ferrari 186
2. BMW 94
3. Renault 51
4. Williams-Toyota 28
5. Red Bull 24
6. Toyota 12
7. Toro Rosso-Ferrari 8
8. Honda 6
9. Super Aguri-Honda 4
10.Spyker-Ferrari 1
11.McLaren-Mercedes 0
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.