Hamilton - víťaz VC Kanady

Pondelok, 14 jún 2010

Brit Lewis Hamilton na McLarene triumfoval na Veľkej cene Kanady, v poradí ôsmom podujatí seriálu majstrovstiev sveta formuly 1 a zopakoval tak svoje víťazstvo spred dvoch týždňov v Istanbule. Druhý skončil jeho tímový kolega a krajan Jenson Button, čím monoposty McLaren potvrdili svoju dobrú výkonnosť a spoľahlivosť. Tretí v cieli bol jazdec stajne Ferrari, Španiel Fernando Alonso. Víťazstvom, trinástym v kariére, sa bývalý majster sveta dostal na čelo priebežného hodnotenia seriálu.

VC Kanady
Lewis Hamilton zopakoval na VC Kanady svoj úspech z roku 2007 a znovu zvíťazil

Formula 1 sa počas posledného víkendu presunula na severoamerický kontinent na okruh v Montreale, kde sa konala Veľká cena Kanady. Po ročnej prestávke zavinenej nedoplatkami pre Bernie Ecclestona sa tak preteky F1 vrátili znovu do Kanady na okruh Gillesa Villeneuva.

Na kanadskú Veľkú cenu určite najradšej spomína sedemnásobný majster sveta Michael Schumacher, ktorý tu sedemkrát vyhral. Po prvý raz v roku 1994 a naposledy v roku 2004. Posledným víťazom v roku 2008 bol Poliak Kubica, rok predtým tu zvíťazil Brit Hamilton. Po výhre spred dvoch týždňov v Istanbule chcel bývalý majster sveta tento úspech zopakovať aj v Kanade.

V Kanade nechýbal ani Michael Schumacher, ktorý sa po troch rokoch vrátil na svetové okruhy. Na ďalšie víťazstvo však ťažko mohol pomýšľať, pretože strieborné monoposty nie sú zatiaľ víťazne naladené, skôr možno povedať, že sú dosť pomalé. Michaelovi tentoraz nevyšla ani kvalifikácia, keď na štartovom rošte mu patrila až 13. priečka. Ani v samotných pretekoch nebol úspešnejší a v cieli ho klasifikovali až na nebodovom 11. mieste, keď ešte krátko pred cieľom jazdil na ôsmej pozícii.

Reparát z Turecka chcel zložiť v Kanade tím Red Bull, ktorý v Istanbule prišiel o jasné dvojité víťazstvo. Tam jeho piloti Vettel a Webber mali vzájomnú kolíziu, po ktorej Vettel odstúpil a Webber síce pokračoval, ale v cieli bol až tretí. Jazdci prišli o body do priebežného hodnotenia o titul majstra sveta a Red Bull až o 28 bodov do Pohára konštruktérov.

Kvalifikáciu vyhral Hamilton pred Webberom, Vettelom, Alonsom, Buttonom, Liuzzim, Massom a Kubicom. Veľkým prekvapením kvalifikácie bolo šieste miesto Liuzziho na monoposte Force India, sklamaním zasa desiate a trináste miesto Rosberga a Schumachera.

Víťaz kvalifikácie Hamilton práve v Kanade v roku 2007 zvíťazil – po prvý raz v kariére v F1.

Mladý jazdec McLarenu si chcel zaspomínať na svoj prvý životný triumf a tak už od štartu jazdil tak, aby si predsavzatie zvíťaziť splnil. Ako sa potom Hamilton po pretekoch vyjadril, rýchla trať mu vyhovovala, nedopustil sa na ťažkej trati žiadnej chyby a cieľ zvíťaziť si splnil. Button , tímový spolujazdec Hamiltona, bol cieli druhý a tak po Turecku slávil tím McLaren druhé double v rade. Tretí Alonso zachraňoval česť značky Ferrari. Vettel a Webber nestačili na McLareny ani na Alonsov Ferrari a do cieľa prišli na štvrtom a piatom mieste.

Na tohtoročnú Kanadu nebude spomínať v dobrom Brazílčan Massa, druhý jazdec Ferrari, ktorý mal v prvom kole kolíziu, potom dostal 20sekundovú penalizáciu (v pitlane mu namerali prekročenie rýchlosti), a aby toho nebolo dosť, po náraze zozadu do pomalšieho Schumachera si poškodil predné krídlo a v cieli ho klasifikovali až na 15. mieste.

Najbližším podujatím seriálu formuly 1 bude Veľká cena Európy 27. júna v španielskej Valencii.

Výsledky Veľkej ceny Kanady

1. Lewis HamiltonMcLaren1:33:53.456 hod
2. Jenson ButtonMcLaren+ 2,2 s
3. Fernando AlonsoFerrari9,2
4. Sebastian VettelRed Bull37,8
5. Mark WebberRed Bull39,2
6. Nico RosbergMercedes56
7. Robert KubicaRenault57,3
8. Sebastien BuemiSTR- 1 kolo
9. Vitantonio LiuzziForce India- 1 kolo
10. Adrian SutilForce India- 1 kolo
11. Michael SchumacherMercedes- 1 kolo
12. Jaime AlguersuariSTR- 1 kolo
13. Nico HulkenbergWilliams- 1 kolo
14. Rubens BarrichelloWilliams- 1 kolo
15. Felipe MassaFerrari- 1 kolo
16. Heikki KovalainenLotus- 2 kolá
17. Vitalij PetrovRenault- 2 kolá
18. Karun ChandhokHRT- 4 kolá
19. Lucas di GrassiVirgin- 5 kôl

Preteky nedokončili

  • Timo Glock Virgin riadenie
  • Jarno Trulli Lotus brzdy
  • Pedro de la Rosa Sauber motor
  • Bruno Senna HRT prevodovka
  • Kamui Kobajaši Sauber kolízia

Najrýchlejšie kolo

Robert Kubica - 1:17,178 min.

Poradie jazdcov (po 8 z 19 pretekov)

1. Lewis Hamilton109 bodov
2. Jenson Button106
3. Mark Webber103
4. Fernando Alonso94
5. Sebastian Vettel90
6. Nico Rosberg74
7. Robert Kubica73
8. Felipe Massa67
9. Michael Schumacher34
10. Adrian Sutil23
11. Vitantonio Liuzzi12
12. Rubens Barrichello7
13. Vitalij Petrov6
14. Sebastien Buemi5
15. Jaime Alguersuari3
16. Nico Hülkenberg1
16. Kamui Kobajaši

Pohár konštruktérov

1. McLaren215 bodov
2. Red Bull193
3. Ferrari161
4. Mercedes108
5. Renault79
6. Force India35
7.-8. Williams8
7.-8. Toro Rosso8
9. Sauber1

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.