Hockenheimring: Hamilton s dirigentskou paličkou

Štvrtok, 24 júl 2008

Britský pilot formule 1 Lewis Hamilton sa stal víťazom Veľkej ceny Nemecka na okruhu Hockenheimring pred Brazílčanmi NelsonomPiquetom a Felipe Massom. Po Veľkej Británii zvíťazil tak druhý raz za sebou, štvrtý raz v tohtoročnom seriáli a ujal sa aj priebežného vedenia v seriáli majstrovstiev sveta.

McLaren

Tímu Ferrari akoby dochádzal dych. Po dobrých výsledkoch a double víťazstvách v Bahrajne, Španielsku a vo Francúzsku sa videlo, že Ferrari je na koni. Potom prišli kolísavé výkony. Vo Veľkej Británii ani teraz v Nemecku však monoposty z Maranella nestačili na Hamiltonov McLaren a hneval aj druhý McLaren – Kovalainenov. Mali by sme si teda názor na výkonnosť pilotov či monopostov Ferrari a McLaren poopraviť? Možno aj áno, pretože najmä Räikkönen zaostáva za očakávaniami.

Ani Massa v závere pretekov na nemeckom Hockenheimringu nesplnil to, čo možno vedenie tímu od neho čakalo. Piquet junior na Renaulte, ktorý v doterajších pretekoch seriálu ako nováčik žiadny výraznejší úspech nezaznamenal, zrazu dokázal odolať pilotovi a červenému monopostu z Maranella. Pilotovi a stroju, ktorý ašpiruje na titul majstra sveta. Massa nielenže nezlikvidoval Piquetov náskok niekoľkých sekúnd po tom, ako safety car opustil okruh po Glockovej havárii, ale sa mu ani nepriblížil, aby ho mohol ohroziť.

Vedenie stajne Ferrari i samotný Massa zrejme čakali, že Piquet pôjde ešte do boxov, keďže mal za sebou len jedno tankovanie. Malý, resp. žiadny tlak, ktorý by bol mal, ale nevyvíjal Massa na Piqueta, umožnili jazdcovi Renaultu ušetriť nejaký ten litrík paliva a do boxov už nezamieril. Piquet (na štarte až sedemnásty!) tak absolvoval preteky iba na jedno tankovanie a skvelá taktika Renaultu znamenala senzáciu, o akej nikto v Renaulte ani mimo ani len nesníval. Pilot Renaultu bol vďaka tomu v cieli druhý za Hamiltonom a Massa až tretí. U Ferrari zasa pokrivkávala, a to na obe nohy, stratégia. Piquet by pre Massu, ak by ten na neho dravou jazdou zaútočil, nemal byť ťažkým orieškom. A aj keby už Hamiltona neohrozil, mohol možno skončiť druhý a mať do priebežného hodnotenia o dva body viac.

V prvej časti pretekov ani druhý pilot Ferrari Räikkönen nepôsobil ako veľký bojovník. Začal ním byť až v druhej polovici pretekov a aj vďaka tomu mohol byť v cieli šiesty. Ani to síce úradujúceho majstra sveta príliš nectí, ale – keď neprší, aspoň kvapká a aj tri body sa rátajú. V tíme BMW-Sauber to vyzeralo podobne ako u Ferrari. Aspoň pokiaľ ide o výsledky kvalifikácie, postavenie na štarte a potom následne aj v samotných pretekoch. Na dobrý výsledok mal zarobené Poliak Kubica, ale v kvalifikácii neúspešný Heidfeld bol nakoniec tým, kto pre tím BMW-Sauber bral v cieli viac bodov, keď skočil štvrtý pred Kovalainenom a Räikkönenom. Posledné bodované miesta patrili v cieli Kubicovi a Vettelovi, ktorý o svojich jazdeckých kvalitách vysiela stále jasnejšie signály.

Najbližšie preteky seriálu formuly 1 sú na programe 3. augusta, kedy sa pôjde Veľká cena Maďarska na Hungaroringu.

Výsledky Veľkej ceny Nemecka

1. Lewis HamiltonVeľ. Brit./McLaren1:31:20,87 hod
2. Nelon PiquetBraz./Renault+5,59 s
3. Felipe MassaBraz./Ferrari+9,34
4. Nick HeidfeldNem./Sauber+9,82
5. Heikki KovalainenFín./McLaren+12,41
6. Kimi RäikkönenFín./Ferrari+14,48
7. Robert KubicaPoľ./Sauber+22,60
8. Sebastian VettelNem./Toro Rosso+33,28
9. Jarno TrulliTal./Toyota+37,20
10. Nico RosbergNem./Williams+37,66
11. Fernando AlonsoŠpan./Renault+38,62
12. Sebastien BourdaisFranc./Toro Rosso+39,11
13. David CoulthardVeľ. Brit./RedBull+54,97
14. Giancarlo FisichellaTal./Force India+59,09
15. Kazuki NakadžimaJap./Williams+1:00,00 min
16. Adrian SutilNem./Force India+1:09,49
17. Jenson ButtonVeľ. Brit./Honda+1 kolo

Preteky nedokončili

  • Rubens Barrichello (Braz./Honda)
  • Mark Webber (Aus./RedBull)
  • Timo Glock (Nem./Toyota)

Priebežné poradie

1. Lewis Hamilton58 bodov
2. Felipe Massa54
3. Kimi Räikkönen51
4. Robert Kubica48
5. Nick Heidfeld41
6. Heikki Kovalainen28
7. Jarno Trulli20
8. Mark Webber18
9. Fernando Alonso13
10. Rubens Barrichello11
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.