Hockenheimring: Hamilton s dirigentskou paličkou

Štvrtok, 24 júl 2008

Britský pilot formule 1 Lewis Hamilton sa stal víťazom Veľkej ceny Nemecka na okruhu Hockenheimring pred Brazílčanmi NelsonomPiquetom a Felipe Massom. Po Veľkej Británii zvíťazil tak druhý raz za sebou, štvrtý raz v tohtoročnom seriáli a ujal sa aj priebežného vedenia v seriáli majstrovstiev sveta.

McLaren

Tímu Ferrari akoby dochádzal dych. Po dobrých výsledkoch a double víťazstvách v Bahrajne, Španielsku a vo Francúzsku sa videlo, že Ferrari je na koni. Potom prišli kolísavé výkony. Vo Veľkej Británii ani teraz v Nemecku však monoposty z Maranella nestačili na Hamiltonov McLaren a hneval aj druhý McLaren – Kovalainenov. Mali by sme si teda názor na výkonnosť pilotov či monopostov Ferrari a McLaren poopraviť? Možno aj áno, pretože najmä Räikkönen zaostáva za očakávaniami.

Ani Massa v závere pretekov na nemeckom Hockenheimringu nesplnil to, čo možno vedenie tímu od neho čakalo. Piquet junior na Renaulte, ktorý v doterajších pretekoch seriálu ako nováčik žiadny výraznejší úspech nezaznamenal, zrazu dokázal odolať pilotovi a červenému monopostu z Maranella. Pilotovi a stroju, ktorý ašpiruje na titul majstra sveta. Massa nielenže nezlikvidoval Piquetov náskok niekoľkých sekúnd po tom, ako safety car opustil okruh po Glockovej havárii, ale sa mu ani nepriblížil, aby ho mohol ohroziť.

Vedenie stajne Ferrari i samotný Massa zrejme čakali, že Piquet pôjde ešte do boxov, keďže mal za sebou len jedno tankovanie. Malý, resp. žiadny tlak, ktorý by bol mal, ale nevyvíjal Massa na Piqueta, umožnili jazdcovi Renaultu ušetriť nejaký ten litrík paliva a do boxov už nezamieril. Piquet (na štarte až sedemnásty!) tak absolvoval preteky iba na jedno tankovanie a skvelá taktika Renaultu znamenala senzáciu, o akej nikto v Renaulte ani mimo ani len nesníval. Pilot Renaultu bol vďaka tomu v cieli druhý za Hamiltonom a Massa až tretí. U Ferrari zasa pokrivkávala, a to na obe nohy, stratégia. Piquet by pre Massu, ak by ten na neho dravou jazdou zaútočil, nemal byť ťažkým orieškom. A aj keby už Hamiltona neohrozil, mohol možno skončiť druhý a mať do priebežného hodnotenia o dva body viac.

V prvej časti pretekov ani druhý pilot Ferrari Räikkönen nepôsobil ako veľký bojovník. Začal ním byť až v druhej polovici pretekov a aj vďaka tomu mohol byť v cieli šiesty. Ani to síce úradujúceho majstra sveta príliš nectí, ale – keď neprší, aspoň kvapká a aj tri body sa rátajú. V tíme BMW-Sauber to vyzeralo podobne ako u Ferrari. Aspoň pokiaľ ide o výsledky kvalifikácie, postavenie na štarte a potom následne aj v samotných pretekoch. Na dobrý výsledok mal zarobené Poliak Kubica, ale v kvalifikácii neúspešný Heidfeld bol nakoniec tým, kto pre tím BMW-Sauber bral v cieli viac bodov, keď skočil štvrtý pred Kovalainenom a Räikkönenom. Posledné bodované miesta patrili v cieli Kubicovi a Vettelovi, ktorý o svojich jazdeckých kvalitách vysiela stále jasnejšie signály.

Najbližšie preteky seriálu formuly 1 sú na programe 3. augusta, kedy sa pôjde Veľká cena Maďarska na Hungaroringu.

Výsledky Veľkej ceny Nemecka

1. Lewis HamiltonVeľ. Brit./McLaren1:31:20,87 hod
2. Nelon PiquetBraz./Renault+5,59 s
3. Felipe MassaBraz./Ferrari+9,34
4. Nick HeidfeldNem./Sauber+9,82
5. Heikki KovalainenFín./McLaren+12,41
6. Kimi RäikkönenFín./Ferrari+14,48
7. Robert KubicaPoľ./Sauber+22,60
8. Sebastian VettelNem./Toro Rosso+33,28
9. Jarno TrulliTal./Toyota+37,20
10. Nico RosbergNem./Williams+37,66
11. Fernando AlonsoŠpan./Renault+38,62
12. Sebastien BourdaisFranc./Toro Rosso+39,11
13. David CoulthardVeľ. Brit./RedBull+54,97
14. Giancarlo FisichellaTal./Force India+59,09
15. Kazuki NakadžimaJap./Williams+1:00,00 min
16. Adrian SutilNem./Force India+1:09,49
17. Jenson ButtonVeľ. Brit./Honda+1 kolo

Preteky nedokončili

  • Rubens Barrichello (Braz./Honda)
  • Mark Webber (Aus./RedBull)
  • Timo Glock (Nem./Toyota)

Priebežné poradie

1. Lewis Hamilton58 bodov
2. Felipe Massa54
3. Kimi Räikkönen51
4. Robert Kubica48
5. Nick Heidfeld41
6. Heikki Kovalainen28
7. Jarno Trulli20
8. Mark Webber18
9. Fernando Alonso13
10. Rubens Barrichello11
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."