Honda dodá motory pre Red Bull

Pondelok, 25 jún 2018

Honda a Red Bull Racing podpísali dohodu podľa ktorej Honda bude dodávať motory pre tím formuly 1Red Bull Racing. Zmluvu o partnerstve podpísali na dobu dvoch rokov a začne platiť od začiatku sezóny 2019 seriálu majstrovstiev sveta F1.

Honda F1 a Red Bull
Monoposty formuly 1 tímu Red Bull od roku 2019 budú poháňať motory Honda

Ide o samostatnú zmluvu, ktorá nemení zmluvu s Red Bull Scuderia Toro Rosso. Oba tímy spoločnosti Red Bull Racing budú používať identické motory Honda. Vyhlásenie tohto znenia poskytol médiám Christian Horner, šéf tímu Aston Martin Red Bull Racing Team.

K zmluve sa vyjadril aj prezident a zástupca riaditeľa spoločnosti Honda Motor Takahiro Hachigo: "Rozhodli sme sa rozšíriť účasť vo formule 1 od sezóny 2019 aj na druhý tím v rodine Red Bull . S dvomi tímami môžeme získať dvakrát viac údajov ako predtým. Veríme, že spolupráca s firmami Toro Rosso a Red Bull Racing nám umožní priblížiť sa k nášmu cieľu o víťazstvo v pretekoch i majstrovstvách a vybudovať dve silné partnerstvá."

Pozitívne hodnotí krok k spolupráci aj Christian Horner, šéf tímu Red Bull Racing: "Viacročná dohoda s Hondou signalizuje začiatok novej fázy v úsilí Aston Martin Red Bull Racing bojovať nielen o víťazstvá v jednotlivých pretekoch F1, ale aj o tituly zo šampionátu. Veríme, že výsledok spolupráce nám umožní pretekať na vyššej úrovni. Sme si istí, že naše partnerstvo s Hondou je správnym krokom pre náš tím. Tešíme sa, že budeme spolupracovať s Hondou v najbližších rokoch a budeme spolu bojovať o najvyššie méty v F1."

"Partnerstvo s Hondou signalizuje novú éru skupiny Red Bull Group vo formule 1 s tímami Toro Rosso a Red Bull Racing," dodáva Helmut Marko, poradca Red Bull Motorsport.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.