Honda F1: nový monopost v nových farbách

Utorok, 05 február 2008

V anglickom Brackley predstavila Honda 29. januára svoj úplne nový monopost RA 108 pre sezónu 2008 v seriáli majstrovstiev sveta formuly 1. Nový šéf tímu Ross Brown verí, že je pripravený tak, aby vrátil Hondu tam, kam patrí, na stupne víťazov.

Honda F1 Honda F1

Predstavenie nasledovalo pár dní po tom, ako nový monopost už neoficiálne vyskúšali piloti Jenson Button a Rubens Barrichello, i nový testovací jazdec Hondy Alex Wurz počas testov v španielskej Valencii. S novým monopostom naznačila Honda svoje plány na rok 2008 i na ďalšie roky. Honda po minuloročnom neúspechu v seriáli majstrovstiev sveta F1 potrebuje v novej sezóne zabodovať, znamená to, byť na stupňoch víťazov.

K tomu jej má dopomôcť aj nový šéf tímu Ross Brown, ktorý v uplynulých rokoch tak úspešne režíroval tím Ferrari. Skvelé pre Hondu a pre Browna by bolo, ak by sa opakovala situácia z roku 2006, keď Jenson Button doviedol monopost Honda do cieľa jedných pretekov na víťaznej pozícii. Po minuloročnej sezóne, v ktorej Honda získala v Pohári konštruktérov dohromady len 6 bodov, by úspešné účinkovanie jazdcov Buttona a Barrichellu v kolotoči F1 bolo tým, na čo v Honde netrpezlivo čakajú.

Honda F1 Honda F1

Ross Brown, nový šéf tímu, sa vyjadril, že aerodynamické riešenie a konštrukcia nového monopostu RA 108 má oproti svojmu predchodcovi úplne odlišnú koncepciu. Motor skonštruovali podľa pravidiel FIA o homologizácii a preto väčšina častí ostala nezmenená. Zmenili však geometriu výfuku a air box. Palivová zmes by teraz mala obsahovať 5,75% biopaliva, a to je práve to, v čom je Honda najviac doma. Nové je aj farebné riešenie: základnou je biela, zelenú farbu zeme a modrú oceánov má monopost na bokoch.

"Naším cieľom pre sezónu 2008 je návrat na pozície, na ktorých sme sa nachádzali v druhej polovici sezóny 2006, keď bojovala Honda o body v každých pretekoch. Až potom budeme mať stabilný základ na dosiahnutie ambicióznejších cieľov," – vyjadril hlavný cieľ Hondy Ross Brown pri uvedení nového monopostu v Brackley.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.