Hungaroring prial Hamiltonovi

Utorok, 28 júl 2009

Veľkú cenu Maďarska v pretekoch formuly 1 na okruhu Hungaroring vyhral prekvapujúco Lewis Hamilton na monoposte McLaren Mercedes. Za ním na druhom mieste prešiel cieľom Kimi Räikkönen a tretí skončil Mark Webber.

Räikkonen, Hamilton ako víťaz a Weber
Räikkonen, Hamilton ako víťaz a Weber – netradičná zostava na stupni víťazov

Možno viac ako o Hamiltonovom víťazstve sa na Veľkej cene Maďarska hovorilo o ťažkej nehode, ktorá v kvalifikácii pretekov stretla Felipe Massu. Pilot Ferrari utrpel v druhej časti kvalifikácie zranenie z odlietavajúcej kovovej časti monopostu Rubensa Barrichellu, spôsobila Massovi tržnú ranu na tvári, otras mozgu a zlomeninu lebečnej kosti. Na štart tak nastúpilo v nedeľu len 19 monopostov, na ktoré čakalo 70 okruhov kľukatej trate Hungaroringu.

Kvalifikáciu vyhral Fernando Alonso, po prvý raz odvtedy, čo sa znovu vrátil do tímu Renault. Podarilo sa mu získať pole position s ľahkým monopostom a podľa všetkého s nie najlepšou stratégiou troch predpokladaných zastávok v boxoch. Vedľa Alonsa stál na štarte Vettel, za nimi Webber a Hamilton, Rosberg a Kovalainen, Räikkönen a Button, Nakajima, Buemi a ďalší. Barrichello stál na štarte na pozícii číslo 13. A keďže kvalifikácia nevyšla ani Butonovi, bolo jasné, že monoposty Brawn GP nebudú hrať prvé husle.

Alonzo aj najlepšie odštartoval, za neho sa zaradili Webber, Hamilton a Räikkönen. Vettel si neudržal pozíciu a prepadol sa dozadu až Kovalainena. Hamilton sa potom v piatom kole dostal pred Webbera na druhé miesto a dal sa stíhať vedúceho Alonsa. Ten v 12. kole zamieril do boxov, po výjazde znovu na trať mal problém s pneumatikou na pravom prednom kolese, ktoré mu vzápätí aj odletelo. Smoliar Alonso sa pomaly "doplazil" do boxov, vyšiel znovu na trať, potom však z pretekov odstúpil.

štart veľkej ceny Maďarska
Boj o pozície po štarte skrývajú v sebe náboj napätia, ale nebezpečenstvo z havárie

Hamilton prevzal jeho vedúcu pozíciu, ktorú si udržal až do cieľa. O ďalšie miesta bojovali Webber a Räikkönen, ktorí si neskôr svoje pozície vymenili. Räikkönen si druhé miesto udržal až do cieľa, Webber prišiel do cieľa tretí. Za ním potom Kavalainen a Rosberg. Šiesty bol pilot Toyoty Timo Glock, siedmy Button na Brawne GP. Posledné bodované miesto patrilo druhej Toyote s jazdcom Trullim. Desiatku uzatvárali Nakajima na Williamse a druhý jazdec Brawnu GP Barrichello.

Výsledky Veľkej ceny Maďarska

1. Lewis HAMILTONMcLaren-Mercedes1:38:23,876 hod
2. Kimi RAIKKONENFerrari+11,529 s
3. Mark WEBBERRed Bull16,886
4. Nico ROSBERGWilliams26,967
5. Heikki KOVALAINENMcLaren-Mercedes34,392
6. Timo GLOCKToyota35,237
7. Jenson BUTTONBrawn-Mercedes55,088
8. Jarno TRULLIToyota+1:08,172 min
9. Kazuki NAKAJIMAWilliams+1:08,774
10. Rubens BARRICHELLOBrawn-Mercedes+1:09,256
11. Nick HEIDFELDBMW Sauber+1:10,612
12. Nelson PIQUETRenault+1:11,512
13. Robert KUBICABMW Sauber+1:14,046
14. Giancarlo FISICHELLAForce India- 1 kolo
15. Jamie ALGUERSUARIToro Rosso- 1 kolo
16. Sebastien BUEMIToro Rosso- 1 kolo

Preteky nedokončili

  • A. Sutil
  • F. Alonso
  • S. Vettel

Priebežné poradie jazdcov

1. J.BUTTON70 bodov
2. M.WEBBER51,5
3. S.VETTEL47
4. R.BARRICHELLO44
5. N.ROSBERG25,5
6. J.TRULLI22,5
7. F.MASSA22
8. L.HAMILTON19
9. K.RAIKKONEN18
10. T.GLOCK16
11. F.ALONSO13
12. H.KOVALAINEN9
13. N.HEIDFELD6
14. S.BUEMI3
15. R.KUBICA2
16. S.BOURDAIS2

Priebežné poradie tímov

1. BRAWN GP114 b.
2. RED BULL98,5
3. FERRARI40
4. TOYOTA38,5
5. McLAREN28
6. WILLIAMS25,5
7. RENAULT13
8. BMW SAUBER8
9. TORO ROSSO5

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.