Kanada: víťazí Kubica, double BMW

Streda, 11 jún 2008

Lewis Hamilton si mohol vychutnať kanadské repete. Práve okruh v Montreale odštartoval pred rokom hviezdnu kariéru mladého Brita. Teraz, keď bol jazdec McLarenu blízko k zopakovaniu vlaňajšieho úspechu, zakopol a sám vyradil školáckou chybou z pretekov seba i fínskeho pilota Räikkönena.

Okruh v Montreale

Toľko prekvapení, ako sa ich zrodilo na okruhu Gillesa Villeneuva v Montreale na Veľkej cene Kanady, siedmych pretekoch seriálu majstrovstiev sveta formuly1, sa udeje len málokedy. A je prekvapujúce, že všetky nepríjemné idú na vrub najväčších favoritov Hamiltona a Räikkönena a ich tímov McLaren a Ferrari. Hamilton, najrýchlejší muž kvalifikácie, pri výjazde z pit-lane na konci boxovej uličky narazil do Räikkönena, ktorý tam stál spolu Poliakom pred červeným svetlom.

Hamilton, ktorý pred rokom získal práve v Kanade svoje prvé víťazstvo v F1 a teraz mal po zisku pole position tú najlepšiu šancu zopakovať minuloročný úspech, urobil školácku chybu, keď so zapnutým obmedzovačom rýchlosti akoby sa nepozeral pred seba a naplno "nabral" stojaceho Räikkönena. Angličan tak nevyradil len seba, ale aj fínskeho pilota. Práve v čase, keď do boxov vošiel z pozície vedúceho jazdca, Räikkönen z tretej priečky a Kubica z druhej.

Situácii predchádzal Sutilova havária. Keď sa jeho monopost nedarilo odstrániť, vošiel v 19. kole na trať safety car. To využilo viacero pretekárov a zamierili k boxom na dotankovanie. Najrýchlejšie sa to podarilo Räikkönenovi, hneď za ním mieril na okruh Kubica a až po nich vyrážal od svojich mechanikov Hamilton, ktorý potom narazil zozadu do Räikkönena. A aby toho nebolo málo, do tejto hromady narazil ešte Nico Rosberg. Hamilton a Räikkönen potom vzdali, Kubica s nepoškodeným monopostom pokračoval.

Poliakovi Kubicovi sa tak ponúkla obrovská šanca, ktorú využil a po prvý raz v kariére vyhral veľkú cenu pred svojim tímovým kolegom Heidfeldom a veteránom Davidom Coulthardom. Kubicu, ktorý tu mal pred rokom ťažkú haváriu, posunulo víťazstvo na čelo priebežného hodnotenia majstrovstiev sveta a tím BMW-Sauber získal double. Felipe Massa zachraňoval česť Ferrari. Skončil piaty za Glockom, a nebyť toho, že musel kvôli technickým problémom viac razy navštíviť mechanikov, bol by skončil určite lepšie. Bodovali aj Trulli a Barrichello a Vettel na šiestom, siedmom a ôsmom mieste, kým Kovalainen, druhý jazdec McLarenu, skončil na nebodovanom deviatom mieste. Sklamaný bol Alonso, ktorý mohol byť na pódiu, ale po tom, čo v 41. kole poškodil o múr svoj monopost, musel z pretekov odstúpiť.

Najbližšia veľká cena sa bude jazdiť 22. júna na okruhu Magny Cours vo Francúzsku.

Výsledky

1. Robert KubicaBMW-Sauber1:36:24,447 hod
2. Nick HeidfeldBMW Sauber+0:16,495 s
3. David CoulthardRed Bull+0:23,352
4. Timo GlockToyota TF108+0:42,627
5. Felipe MassaFerrari F2008+0:43,934
6. Jarno TrulliToyota TF108+0:47,775
7. Rubens BarrichelloHonda RA108+0:53,597
8. Sebastian VettelToro Rosso+0:54,120
9. Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes+0:54,433
10. Nico RosbergWilliams+0:57,749
11. Jenson ButtonHonda+1:07,540 min
12. Mark WebberRed Bull+1:11,229
13. Sébastien BourdaisToro Rosso- 1 kolo

Preteky nedokončili

  • 14. Giancarlo Fisichella - Force India
  • 15. Kazuki Nakadžima - Williams
  • 16. Fernando Alonso - Renault
  • 17. Nelson Piquet jr. - Renault
  • 18. Lewis Hamilton - McLaren-Mercedes
  • 19. Kimi Räikkönen - Ferrari
  • 20. Adrian Sutil - Force India

Najrýchlejšie kolo:

  • K. Räikkönen, 1:17,387 min

Priebežné poradie jazdcov

1. R.Kubica42 bodov
2. L.Hamilton38
3. F.Massa38
4. K. Räikkönen35
5. N.Heidfeld28
6. H.Kovalainen15
7. M.Webber15
8. J.Trulli12
9. F.Alonso9
10. N.Rosberg8
11.K.Nakadžima7
12. D.Coulthard6
13. T.Glock5
14. S.Vettel5
15. R.Barrichello5
16. J.Button3
17. S.Bourdais2

Priebežné poradie tímov

1. Ferrari73 bodov
2. BMW-Sauber70
3. McLaren-Mercedes53
4. Red Bull21
5. Toyota17
6. Williams15
7. Renault9
8. Honda8
9. Toro Rosso7

Autor: J. Goldberger
Foto: ilustračné, internet
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.