Monza: víťaz Vettel, skvelý Schumacher

Pondelok, 12 september 2011

Monza sľubuje každoročne skvelé preteky. Sú tu úžasní diváci, skvelý okruh i enormná ctižiadostivosť pretekárov vyhrať na Monze. Práve také boli aj včerajšie preteky formuly 1, Veľká cena Talianska, ktorú pomerne suverénne vyhral Sebastian Vettel na Red Bulle pred Britom Buttonom jazdiacim na McLarene a Španielom Alonso na Ferrari.

Schumacher Hamilton
Schumacher a Hamilton zviedli najväčší boj vo svojich doterajších vzájomných súbojoch

Okruh v Monze je výnimočný. Má najrýchlejšie úseky a aj priemerná rýchlosť je najvyššia zo všetkých, na ktorých sa seriál F1 jazdí. Navyše, talianski tifosi dokážu vytvoriť neuveriteľnú atmosféru. Všetci sú "červení", ako ich Ferrari, a svoju náklonnosť a neskrývané fandenie dávajú aj vášnivo najavo. Počas pretekov i po ich skončení.

Už samotný štart sľuboval, že Veľká cena Talianska bude od prvých okamihov nesmierne napínavá. Vettel na prvej pozícii, Hamilton druhý, Button tretí a Alonso štvrtý, také bolo poradie na štartovom rošte v prvých dvoch radoch. Najlepšie odštartoval Alonso, ktorý aj s pomocou trávnika pri trati bol v prvej zákrute-šikane na čele pred Vettelom, Hamiltonom a Schumacherom, ktorý vďaka výbornému štartu poskočil z ôsmeho miesta až na štvrté.

Na trávnik sa však dostal aj Talian Liuzzi, jeho monopost však nabral najprv nesprávny smer a potom bral všetko, čo sa mu postavilo do cesty. Najviac na to doplatili Rosberg a Petrov, ktorých zdemolované monoposty spolu s Talianovým musel z trate odpratávať žeriav, ale aj Barrichello a ďalší. Na trať vyšiel Safety Car a keď po troch kolách opustil trať, začal Vettel veľkú stíhaciu jazdu za Alonsom, ktorý jazdil na čele. Netrvalo dlho a podarilo sa mu dostať sa pred Alonsa, potom neustále zvyšoval svoj náskok a "vydržal" na čele až do cieľa.

Tretí v tom čase jazdil Schumacher, štvrtý Hamilton a piaty Button. Schumacher dlho odolával Hamiltonovi, aj keď bolo vidieť, že Britov monopost je rýchlejší. Britovi pri predbiehaní nepomohol ani systém DRS. Pri jednom z mnohých neúspešných pokusov to však vyšlo Buttonovi a razom sa z piateho miesta dostal na tretie. Neskôr sa pred Schumachera dostal aj Hamilton. V druhej časti pretekov zaútočil Button aj na Alonsa a jazdil na druhom mieste.

Vettel mal pred Buttonom náskok štvrť minúty a to už bol veľký náskok na to, aby mohol pomýšľať na útok na prvé miesto Vettela. Tretí Hamilton jazdil s odstupom približne štyroch sekúnd za Alonsom, ale aj keď dosahoval rýchlejšie časy, dostať sa pred neho sa mu už nepodarilo. A tak poradie Vettel, Button, Alonso, Hamilton a Schumacher sa potom až po cieľ nemenilo.

Šiesty v cieli bol Massa, ktorý mal už vo štvrtom kole pretekov nezavinenú kolíziu s Webberom. Práve po nej Webber namiesto toho, aby zašiel do boxov vymeniť si poškodené predné krídlo, nezvládol bez neho rýchlosť, keďže mu chýbal prítlak na predné kolesá, havaroval a do depa musel potom odkráčať po svojich.

Seriál majstrovstiev sveta formuly 1 pokračuje 25. septembra Veľkou cenou Singapuru.

Výsledky VC Talianska (53 kôl, 306,720 km)

1. Sebastian VettelNem./Red Bull1:20:46,172 hod
2. Jenson ButtonV. Brit./McLaren+ 9,590 s
3. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari+ 16,909
4. Lewis HamiltonV. Brit./McLaren+ 17,417
5. Michael SchumacherNem./Mercedes+ 32,677
6. Felipe MassaBraz./Ferrari+ 42,993
7. Jaime AlguersuariŠpan./Toro Rosso- 1 kolo
8. Paulo di RestaV. Brit./Force India- 1 kolo
9. Bruno SenaBraz./Renault- 1 kolo
10. Sebastien BuemiŠvaj./Toro Rosso- 1 kolo
11. Pastor MaldonadoVen./Williams- 1 kolo
12. Rubens BarrichelloBraz.úWilliams- 1 kolo
13. Heikki KovalainenFín./Lotus- 2 kolá
14. Jarno TrulliTal./Lotus- 2 kolá
15. Timo GlockNem./Virgin- 2 kolá

Preteky nedokončili

  • Vitantonio Liuzzi - Tal./HRT
  • Nico Rosberg - Nem./Mercedes
  • Vitalij Petrov - Rus./Renault
  • Jerome D'Ambrosio - Belg./Virgin
  • Mark Webber - Aus./Red Bull
  • Adrian Sutil - Nem./Force India
  • Kamui Kobayashi - Jap./Sauber-Ferrari
  • Sergio Perez - Mex./Sauber
  • Daniel Ricciardo - Aus./HRT

Priebežné poradie jazdcov (po 13 z 19 pretekov)

1. Sebastian Vettel284 bodov
2. Fernando Alonso172
3. Jenson Button167
4. Mark Webber167
5. Lewis Hamilton158
6. Felipe Massa82
7. Nico Rosberg56
8. Michael Schumacher52
9. Nick Heidfeld34
10. Vitalij Petrov34

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Red Bull451 bodov
2. McLaren325
3. Ferrari254
4. Mercedes108
5. Renault70
6. Force India36
7. Sauber35
8. Toro Rosso29
9. Williams5

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.