Na mokrom Hungaroringu víťazstvo Buttona

Nedeľa, 31 júl 2011

Daždivé počasie na Veľkej cene Maďarska na okruhu Hungaroring pri Budapešti sľubovala dramatické preteky. Stalo sa. Víťaz kvalifikácie Sebastian Vettel nevyužil svoju siedmu tohtoročnú pole position a aj keď v priebehu pretekov to vyzeralo, že sa nedostane ani na pódium, nakoniec skončil druhý za víťazným Jensonom Buttonom a pred Fernandom Alonsom, ktorý obsadil tretiu priečku.

Jenson Button
Jenson Button zvíťazil v daždivej Veľkej cene Maďarska na okruhu Hungaroring

Po sobotňajšej kvalifikácii to vyzeralo na možnú spanilú jazdu lídra priebežného poradia a aktuálneho majstra sveta Vettela a jeho Red Bullu, keďže na Hungaroringu sa na technickom okruhu len ťažko predbieha. Avšak dažďové kvapky vznášajúce sa na trať maďarského formulového okruhu miešali karty počas celých pretekov. Aj preto nevyhral Vettel, ani Hamilton či Alonso, ktorí v priebehu pretekov mali na víťazstvo veľké šance. S veľkou istotou a rozvahou jazdiaci Button bol napokon tým, kto vystúpil na najvyšší stupienok a tešil sa z víťazstva. Zopakoval tak svoj úspech z roku 2006, kedy na Hungaroringu zvíťazil. Zaujímavosťou je, že aj vtedy tu pršalo.

Jenson Button si tak po Veľkej cene Kanady pripísal druhé tohtoročné víťazstvo a vyrovnal sa počtom víťazstiev svojmu tímovému kolegovi Hamiltonovi, ktorý tento rok zvíťazil v Číne a Nemecku. Jedno víťazstvo má Alonso, avšak až šesťkrát si pocit z víťazstva vychutnával Vettel, ktorý po maďarskej veľkej cene, aj keď tu skončil iba druhý, zvýšil svoj náskok v priebežnom poradí na druhého Webbera zo 77 bodov na 85 bodov. Webberovi sa v Maďarsku nie veľmi darilo a v cieli obsadil až 5. miesto za Hamiltonom.

Apropo Hamilton – v Maďarsku mohol byť celkom blízko k víťazstvu. Dvakrát viedol, ale nič z toho nevyťažil. Najprv v 5. kole predbehol vedúceho Vettela a na čele bol aj ku koncu pretekov. Vtedy viedol do 47. kola, kedy začalo znovu pršať, Hamilton po šmyku stratil vedenie a na čelo pretekov sa dostal Button. Ešte predtým však Hamilton urobil zlé rozhodnutia pri výmene kolies, keď si dal prechodné pneumatiky. Vzápätí sa musel vrátiť do boxov a obul si hladké s mäkkou zmesou. Pykal aj za jazdeckú chybu, keď po šmyku sa na trati nebezpečne otáčal, za čo dostal trest v podobe prejazdu boxovou uličkou. Aj tak však môže ďakovať všemohúcemu, že nakoniec bol v cieli štvrtý.

Chýb sa nevyvarovali na mokrej trati ani ďalší favoriti. Pár neplánovaných šmykov mali aj Vettel, Alonso, Massa, Webber i ďalší, čo značne ovplyvnilo ich umiestnenie v cieli. Peknú a vyrovnanú jazdu na mokrej trati predvádzal Michael Schumacher, ani on sa však nevyhol jazdeckej chybe a doplatil na nezohriate pneumatiky a z pretekov po šmyku musel odstúpiť. Horúce chvíle prežil Nick Heidfeld, keď jeho Renault po výjazde z boxov začal horieť a jazdec musel z kokpitu unikať kade ľahšie.

Najmenej jazdeckých chýb urobil Button, ktorý sa najmä vďaka tomu dostal v 47. kole na čelo pretekárskeho pola, udržiaval si tam náskok do desiatich sekúnd, ktorý v závere už len umne kontroloval. Button je však známy aj tým, že dokáže šetriť pneumatiky, čo mu pomohlo aj teraz v Maďarsku, kde zaslúžene zvíťazil.

Seriál majstrovstiev sveta formuly 1 bude mať teraz dlhšiu prestávku a pokračovať bude až 28. augusta Veľkou cenou Belgicka na okruhu Spa-Francorchamps.

Výsledky VC Maďarska (70 kôl, 306,630 km)

1. Jenson ButtonV. Brit./McLaren1:46:42,337 hod
2. Sebastian VettelNem./Red Bull+0:03,588 s
3. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari+0:19,819
4. Lewis HamiltonV. Brit./McLaren+0:48,338
5. Mark WebberAus./Red Bull+0:49,742
6. Felipe MassaBraz./Ferrari+1:23,176 min
7. Paulo di RestaV. Brit./Force India- 1 kolo
8. Sebastien BuemiŠvaj./Toro Rosso- 1 kolo
9. Nico RosbergNem./Mercedes- 1 kolo
10. Jaime AlguersuariŠpan./Toro Rosso- 1 kolo
11. Kamui KobayashiJap./Sauber- 1 kolo
12. Vitalij PetrovRus./Renault- 1 kolo
13. Rubens BarrichelloBraz./Williams- 2 kolá
14. Adrian SutilNem./Force India- 2 kolá
15. Sergio PerezMex./Sauber- 2 kolá
16. Pastor MaldonadoVen./Williams- 2 kolá
17. Timo GlockNem./Virgin- 4 kolá
18. Daniel RicciardoAus./HRT- 4 kolá
19. Jerome D'AmbrosioBelg./Virgin- 5 kôl
20. Vitantonio LiuzziTal./HRT- 5 kôl

Preteky nedokončili

  • Jarno Trulli - Tal./Lotus
  • Nick Heidfeld - Nem./Renault
  • Michael Schumacher - Nem./Mercedes
  • Heikki Kovalainen - Fín./Lotus

Najrýchlejšie kolo

  • Felipe Massa - 1:23,415 min

Priebežné poradie jazdcov (po 11 z 19 pretekov)

1. Sebastian Vettel234 bodov
2. Mark Webber149
3. Lewis Hamilton146
4. Fernando Alonso145
5. Jenson Button134
6. Felipe Massa70
7. Nico Rosberg48
8. Nick Heidfeld34
9.-10. Vitalij Petrov32
9.-10. M. Schumacher32
11. Kamui Kobayashi27
12. Adrian Sutil18
13. Jaime Alguersuari10
14. Sébastien Buemi12
15.-16. Sergio Perez8
15.-16. Paul Di Resta8
17. Rubens Barrichello4

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Red Bull383 bodov
2. McLaren280
3. Ferrari215
4. Mercedes80
5. Renault66
6. Sauber35
7. Force India26
8. Toro Rosso22
9. Williams4

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.
vw-id3
Podľa zahraničných médií sa nemecký koncern Volkswagen chystá vyrábať elektrické modely, ktoré by svojou nízkou cenou mohli v Európe pre európskych zákazníkov konkurovať čínskym modelom, alebo aj modelom ako Dacia Spring. Nové cenovo prístupnejšie elektromobily by sa na trh mohli dostať v roku 2027. Volkswagen na túto cestu nastupuje sám, bez kooperácie s inou automobilkou, aj keď pôvodne ako o partnerovi uvažoval, že by ním mohol byť francúzsky Renault. Už základný model uvažovaného elektromobilu od Volkswagenu bude obsahovať štandardy používaných technológií, kvalitu a dizajn, ktoré nemecký výrobca aplikuje na svojich modeloch.
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring