Nico Rosberg víťazom VC Nemecka

Pondelok, 21 júl 2014

Aj na Veľkej cene Nemecka formuly 1 zvíťazil monopost mercedes. Tentoraz v sedle s domácim pilotom Nicom Rosbergom. Svoj triumf dosiahol systémom štart/cieľ. Druhý v cieli bol Fín Valteri Bottas na Williamse, tretie miesto patrilo tiež mercedesu v sedle s Britom Hamiltonom, ktorý napriek havárii v kvalifikácii a štartu až z 20. miesta si vybojoval miesto na stupni víťazov.

1 Kolízia Massa - Magnussen
Kolízia Massa – Magnussen sa pre Brazílčana skončila zle – musel z pretekov odstúpiť

Nico Rosberg si na štarte Veľkej ceny Nemecka obhájil najlepšie postavenie na štarte a celkom suverénne si držal prvú pozíciu pred Fínom Bottasom, ktorý štartoval rovnako z prvého radu. Na tretie miesto postúpil Nemec Vettel a na štvrté Španiel Alonso. Boj o ďalšie priečky sa nevyhol kolízii, na ktorú najviac doplatil tretí z kvalifikácie Brazílčan Massa na Williamse.

Felipe Massa mal aj tentoraz obrovskú smolu, keď po kolízii s Dánom Magnussenom jeho monopost urobil kotrmelec cez "strechu" a z pretekov musel odstúpiť, zatiaľ čo Magnussen v pretekoch pokračoval. Stalo sa to už pred prvou zákrutou, iba o voľačo skôr ako na predchádzajúcich pretekoch vo Veľkej Británii, kde Massu vyradil Fín Räikkönen.

2 Dosberg - Niki Lauda
Radosť z víťazstva Rosberga mal aj Niki Lauda, výkonný šéf Mercedes AMG Petronas

Hamilton sa z 20. miesta postupne predieral dopredu a päť kôl po štarte už bol trinásty a v 27. kole z celkových 67 už ôsmy. Rosberg si pritom suverénne držal vedúcu pozíciu, keď pred druhým Bottasom mal po dvoch tretinách odjazdených kôl náskok 17 sekúnd. Alonso sa držal na treťom mieste, postupne sa však pred neho dostali Hamilton, Vettel a štyri kolá pred koncom pretekov aj Ricciardo. Hneď na to si však Alonso vzal piatu priečku od Ricciarda po peknom súboji späť.

Ku koncu pretekov mal Rosberg komfortný náskok dvadsiatich sekúnd a pokojne mieril do cieľa. Hamilton z tretieho miesta tlačil na druhého Bottasa, ten si však svoju pozíciu bez väčších problémov obhájil. Bottas skončil druhý a Hamiltom tretí. Vettel sa na stupne víťazov nedostal a skončil štvrtý, Alonso piaty a Ricciardo šiesty. Fín získal v Nemecku už tretie pódiové umiestnenie a zopakoval svoje druhé miesto zo Silverstonu. Predtým bol v Rakúsku tretí.

3 Alonso - Ricciardo
Alonso a Ricciardo zvádzali v závere pretekov zaujímavý a ostrý súboj o piate miesto

Veľké boje zvádzali jazdci aj o umiestnenie do prvej desiatky, o body do priebežného hodnotenia. Nemec Hülkenberg z tímu Force India za siedme miesto si aj tentoraz pripísal cenné body. Pomaly pribúdajú aj Britovi Buttonovi z McLarenu, ktorý skončil ôsmy. Magnussen aj napriek kolízii s Massom preteky dokončil na deviatom mieste, Mexičan Perez z druhým monopostom Force India bol desiaty.

Jedenáste podujatie seriálu formuly 1 sa pôjde už 27. júla v Maďarsku na Hungaroringu.

Výsledky Veľkej ceny Nemecka

1. Nico RosbergNem./Mercedes1:33:42,914 hod
2. Valtteri BottasFín./Williams+20,789 s
3. Lewis HamiltonV. Brit./Mercedes+22,530
4. Sebastian VettelNem./Red Bull+44,014
5. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari+52,467
6. Daniel RicciardoAustr./Red Bull+52,549
7. Nico HülkenbergNem./Force India+1:04,178 min
8. Jenson ButtonV. Brit./McLaren+1:24,711
9. Kevin MagnussenDán./McLaren- 1 kolo
10. Sergio PerezMex./Force India- 1 kolo
11. Kimi Räikkönen Fín./Ferrari- 1 kolo
12. Pastor Maldonado Venez./Lotus- 1 kolo
13. Jean-Eric Vergne Franc./Toro Rosso- 1 kolo
14. Esteban Gutierrez Mex./Sauber-Ferrari- 1 kolo
15. Jules Bianchi Franc./Marussia- 1 kolo
16. Kamui Kobayashi Jap./Caterham- 1 kolo
17. Max Chilton V. Brit./Marussia- 1 kolo
18. Marcus Ericsson Švéd./Caterham- 1 kolo

Preteky nedokončili

Adrian Sutil Nem./Sauber
Daniil Kviat Rus./Toro Rosso
Romain Grosjean Franc./Lotus
Felipe Massa Braz./Williams

Priebežné poradie jazdcov (po 10 z 19 podujatí)

1. Nico Rosberg190 bodov
2. Lewis Hamilton176
3. Daniel Ricciardo106
4. Fernando Alonso97
5. Valtteri Bottas91
6. Sebastian Vettel82
7. Nico Hulkenberg 69
8. Jenson Button 59
9. Kevin Magnussen 37
10. Felipe Massa 30
11. Sergio Perez 29
12. Kimi Raikkonen 19
13. Jean-Eric Vergne 9
14. Romain Grosjean 8
15. Daniil Kvyat 6
16. Jules Bianchi 2
17. Adrian Sutil 0
18. Esteban Gutierrez 0
19. Max Chilton 0
20. Pastor Maldonado 0
21. Marcus Ericsson 0
22. Kamui Kobayashi 0

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Mercedes366 bodov
2. Red Bull188
3. Williams121
4. Ferrari116
5. Force India98
6. McLaren96
7. Toro Rosso 15
8. Lotus 8
9. Marussia 2
10. Caterham 0
11. Sauber 0

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.