Po Japonsku mieri Vettel k tretiemu titulu

Pondelok, 08 október 2012

Nemec Sebastian Vettel zvíťazil na Veľkej cene Japonska formuly 1 pred Brazílčanom Felipe Massom a Japoncom Kamui Kobayashim. Keďže líder priebežného poradia Španiel Fernando Alonso preteky nedokončil, Vettel zlikvidoval svoje pomerne veľké bodové manko, priblížil sa Alonsovi na rozdiel štyroch bodov a mieri k tretiemu titulu majstra sveta.

Massa - Paul Monaghan-Vettel-Kobayashi
Stupeň víťazov: Felipe Massu, Paul Monaghan, Sebastian Vettel a Japonec Kobayashi

Do konca seriálu zostáva odjazdiť ešte päť pretekov, ale prevaha monopostov Red Bull naznačuje, že ak im forma vydrží do konca, titul by už po tretí raz mohol patriť tejto rakúskej stajni a získal by ho najpravdepodobnejšie Nemec Vettel. Naznačil to už víťazstvom na predchádzajúcej Veľkej cene Singapuru pred dvoma týždňami i teraz suverénnym triumfom v Japonsku.

Vettelovi vyšla kvalifikácia, na ktorej si vybojoval pole position, dobre odštartoval a keďže ani v pretekoch sa nedopustil žiadnej chyby, víťazstvo patrilo jemu. Mark Webber, druhý muž kvalifikácie a Vettelov tímový kolega, mal menej vydarený štart, navyše mal kolíziu zavinenú Francúzom Grosjeanom, musel do boxov a stíhacia jazda ho vyniesla z 23. miesta "len" na deviate v cieli.

Na rozdiel od Webbera skvelý štart predviedli Massa na Ferrari i Kobayashi na monoposte Sauber. V tomto poradí sa zaradili sa Vettela a vydržalo im to až do cieľa, keď nemecký majster sveta stále zvyšoval svoj náskok a v cieli bol prvý pred Massom o viac ako dvadsať sekúnd a Kobayashim o takmer dvadsaťpäť sekúnd. Veľmi dobrý štart mal aj Brit Button na McLarene, jeho útok na tretieho Kobayashiho v záverečných kolách pretekov už nepriniesol pre Buttona želaný výsledok a cieľom prešiel ako štvrtý. Hneď za ním skončil Buttonov tímový kolega Hamilton a šiesta priečka patrila Fínovi Räikkönenovi.

Brazílčan Massa sa druhým miestom čiastočne rehabilitoval za svoje výkony v sezónach 2011 i v doterajšom priebehu seriálu, keď naposledy stál na pódiu ešte v roku 2010. Dôvod k veľkej radosti, navyše pred domácim publikom, mal Japonec Kobayashi. Tretie miesto a pozícia na stupni víťazov je jeho prvá v kariére formuly 1. Na margo svojho tretieho miesta a účinkovania v seriáli F1 sa vyjadril, že sa mu teší, ale keby nejazdil formulu, pomáhal by otcovi v jeho reštaurácii pripravovať a predávať sushi.

Najväčším smoliarom v Japonsku bol Fernando Alonso, líder seriálu. Veľmi chcel udržať si náskok pred prenasledovateľmi. Pred druhým Vettelom viedol o 29 bodov, stačil však okamih, pár sto metrov od štartovej čiary, a na okruhu v Suzuke skončil. Malý kontakt s Räikkönenom spôsobil defekt pneumatiky na pravom zadnom kolese monopostu Ferrari, ktorý sa stalo neovládateľným. Navyše znamenal koniec v pretekoch i nádejam na možné japonské body.

Podobne vypadol aj Rosberg na mercedese, tiež hneď v úvode pretekov. Lepšie si viedol druhý jazdec mercedesu Michael Schumacher, v kvalifikácii trinásty (Rosberg 15.). Trest z predchádzajúcich pretekov v Singapure ho odsunul na 23. miesto na štarte, do cieľa však dokázal prísť na 11. mieste, ale bez bodov.

Už o týždeň 14. októbra sa na juhokórejskom okruhu Yeongham pôjde 16. diel seriálu, ktorý môže veľa napovedať v boji o titul majstra sveta.

Výsledky Veľkej ceny Japonska

1. Sebastian VettelNem./Red Bull1:28:56,242 hod
2. Felipe MassaBraz./Ferrari+20,6 s
3. Kamui KobayashiJap./Sauber+24,5
4. Jenson ButtonV. Brit./McLaren+25,0
5. Lewis HamiltonV. Brit./McLaren+46,4
6. Kimi RäikkönenFín./Lotus+50,4
7. Nico HülkenbergNem./Force India+51,1
8. Pastor MaldonadoVenez./Williams+52,3
9. Mark WebberAustr./Red Bull+54,6
10. Daniel RicciardoAustr./Toro Rosso+1:06,9 min
11. Michael SchumacherNem./Mercedes+1:07,7
12. Paul di RestaV. Brit./Force India+1:20,4

Priebežné poradie jazdcov (po 15. podujatiach)

1. Fernando Alonso194 bodov
2. Sebastian Vettel190
3. Kimi Räikkönen157
4. Lewis Hamilton152
5. Mark Webber134
6.Jenson Button131
7.Nico Rosberg93
8.Romain Grosjean82
9.Felipe Massa69
10. Sergio Perez66
11. Kamui Kobayashi50
12. Paul di Resta44

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Red Bull324 bodov
2. McLaren283
3. Ferrari263
4. Lotus239
5. Mercedes136
6. Sauber116
7. Force India81
8. Williams58
9. STR15

Autor: J. Goldberger
Foto: formula 1
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.