Po Japonsku mieri Vettel k tretiemu titulu

Pondelok, 08 október 2012

Nemec Sebastian Vettel zvíťazil na Veľkej cene Japonska formuly 1 pred Brazílčanom Felipe Massom a Japoncom Kamui Kobayashim. Keďže líder priebežného poradia Španiel Fernando Alonso preteky nedokončil, Vettel zlikvidoval svoje pomerne veľké bodové manko, priblížil sa Alonsovi na rozdiel štyroch bodov a mieri k tretiemu titulu majstra sveta.

Massa - Paul Monaghan-Vettel-Kobayashi
Stupeň víťazov: Felipe Massu, Paul Monaghan, Sebastian Vettel a Japonec Kobayashi

Do konca seriálu zostáva odjazdiť ešte päť pretekov, ale prevaha monopostov Red Bull naznačuje, že ak im forma vydrží do konca, titul by už po tretí raz mohol patriť tejto rakúskej stajni a získal by ho najpravdepodobnejšie Nemec Vettel. Naznačil to už víťazstvom na predchádzajúcej Veľkej cene Singapuru pred dvoma týždňami i teraz suverénnym triumfom v Japonsku.

Vettelovi vyšla kvalifikácia, na ktorej si vybojoval pole position, dobre odštartoval a keďže ani v pretekoch sa nedopustil žiadnej chyby, víťazstvo patrilo jemu. Mark Webber, druhý muž kvalifikácie a Vettelov tímový kolega, mal menej vydarený štart, navyše mal kolíziu zavinenú Francúzom Grosjeanom, musel do boxov a stíhacia jazda ho vyniesla z 23. miesta "len" na deviate v cieli.

Na rozdiel od Webbera skvelý štart predviedli Massa na Ferrari i Kobayashi na monoposte Sauber. V tomto poradí sa zaradili sa Vettela a vydržalo im to až do cieľa, keď nemecký majster sveta stále zvyšoval svoj náskok a v cieli bol prvý pred Massom o viac ako dvadsať sekúnd a Kobayashim o takmer dvadsaťpäť sekúnd. Veľmi dobrý štart mal aj Brit Button na McLarene, jeho útok na tretieho Kobayashiho v záverečných kolách pretekov už nepriniesol pre Buttona želaný výsledok a cieľom prešiel ako štvrtý. Hneď za ním skončil Buttonov tímový kolega Hamilton a šiesta priečka patrila Fínovi Räikkönenovi.

Brazílčan Massa sa druhým miestom čiastočne rehabilitoval za svoje výkony v sezónach 2011 i v doterajšom priebehu seriálu, keď naposledy stál na pódiu ešte v roku 2010. Dôvod k veľkej radosti, navyše pred domácim publikom, mal Japonec Kobayashi. Tretie miesto a pozícia na stupni víťazov je jeho prvá v kariére formuly 1. Na margo svojho tretieho miesta a účinkovania v seriáli F1 sa vyjadril, že sa mu teší, ale keby nejazdil formulu, pomáhal by otcovi v jeho reštaurácii pripravovať a predávať sushi.

Najväčším smoliarom v Japonsku bol Fernando Alonso, líder seriálu. Veľmi chcel udržať si náskok pred prenasledovateľmi. Pred druhým Vettelom viedol o 29 bodov, stačil však okamih, pár sto metrov od štartovej čiary, a na okruhu v Suzuke skončil. Malý kontakt s Räikkönenom spôsobil defekt pneumatiky na pravom zadnom kolese monopostu Ferrari, ktorý sa stalo neovládateľným. Navyše znamenal koniec v pretekoch i nádejam na možné japonské body.

Podobne vypadol aj Rosberg na mercedese, tiež hneď v úvode pretekov. Lepšie si viedol druhý jazdec mercedesu Michael Schumacher, v kvalifikácii trinásty (Rosberg 15.). Trest z predchádzajúcich pretekov v Singapure ho odsunul na 23. miesto na štarte, do cieľa však dokázal prísť na 11. mieste, ale bez bodov.

Už o týždeň 14. októbra sa na juhokórejskom okruhu Yeongham pôjde 16. diel seriálu, ktorý môže veľa napovedať v boji o titul majstra sveta.

Výsledky Veľkej ceny Japonska

1. Sebastian VettelNem./Red Bull1:28:56,242 hod
2. Felipe MassaBraz./Ferrari+20,6 s
3. Kamui KobayashiJap./Sauber+24,5
4. Jenson ButtonV. Brit./McLaren+25,0
5. Lewis HamiltonV. Brit./McLaren+46,4
6. Kimi RäikkönenFín./Lotus+50,4
7. Nico HülkenbergNem./Force India+51,1
8. Pastor MaldonadoVenez./Williams+52,3
9. Mark WebberAustr./Red Bull+54,6
10. Daniel RicciardoAustr./Toro Rosso+1:06,9 min
11. Michael SchumacherNem./Mercedes+1:07,7
12. Paul di RestaV. Brit./Force India+1:20,4

Priebežné poradie jazdcov (po 15. podujatiach)

1. Fernando Alonso194 bodov
2. Sebastian Vettel190
3. Kimi Räikkönen157
4. Lewis Hamilton152
5. Mark Webber134
6.Jenson Button131
7.Nico Rosberg93
8.Romain Grosjean82
9.Felipe Massa69
10. Sergio Perez66
11. Kamui Kobayashi50
12. Paul di Resta44

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Red Bull324 bodov
2. McLaren283
3. Ferrari263
4. Lotus239
5. Mercedes136
6. Sauber116
7. Force India81
8. Williams58
9. STR15

Autor: J. Goldberger
Foto: formula 1
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5