Po Kórei novým lídrom Alonso

Pondelok, 25 október 2010

Fernando Alonso na Ferrari sa stal víťazom Veľkej ceny Kórejskej republiky. Druhý skončil Hamilton na McLarene a tretí Felipe Massa na druhom Ferrari. Alonso sa stal prvým historickým víťazom pretekov formuly 1 na kórejskom polostrove a dve podujatia pred koncom seriálu aj novým lídrom šampionátu.

Fernando Alonso
Fernando Alonso na Ferrari je po Veľkej cene Kórey novým lídrom seriálu majstrovstiev sveta formuly 1 a vďaka víťazstvu aj najväčším kandidátom na titul majstra sveta

Mark Weber na monoposte Red Bull, doterajší líder priebežného poradia seriálu formuly 1 a jeden z najvážnejších kandidátov na titul majstra sveta havaroval už v druhom kole po obnovenom ostrom štarte, Sebastian Vettel, druhý jazdec tímu Red Bull a ďalší veľký kandidát na titul odstúpil z pretekov pre poruchu motora z prvého miesta deväť kôl pred koncom. Pozíciu lídra pretekov potom prevzal ďalší potenciálny kandidát na titul, Lewis Hamilton z tímu McLaren, ale ani jemu nebolo súdené v Kórei vyhrať. Po jazdeckej chybe sa dostal pred neho Alonso a vedúcu pozíciu si udržal až do cieľa.

Na premiérovej Veľkej cene Kórejskej republiky na novučičkom okruhu Jeongam miešalo karty počasie. Štart sedemnásteho podujatia seriálu F1 najprv pre hustý dážď a vodu na dráhe odložili o desať minút, potom sa za bezpečnostným vozidlom odjazdili tri kolá. Preteky potom prerušili na celú hodinu. Keď ani potom neprestalo pršať a trať nebola spôsobilá na ostrý štart, prišlo na rad znovu bezpečnostné vozidlo, za ktorým monoposty jazdili až do osemnásteho kola. Keď Safety Car opustil trať, začal sa veľký boj nielen o to, kto sa ako prvý zapíše ako víťaz novej veľkej ceny seriálu majstrovstiev sveta formuly 1, ale najmä o rozhodujúce body do hodnotenia o majstra sveta pre rok 2010.

Keď Safety Car opustil trať, na čele jazdil Vettel, za ním Webber, tretí bol Alonso a štvrtý Hamilton, pred ktorého sa potom dostal jazdec Mercedesu Nico Rosberg. Piaty bol Massa a šiesty Schumacher. Keď Webber začal strácať na Vettela, zrýchlil a to sa mu stalo osudným. Najprv sa dostal do mierneho šmyku, potom stratil kontrolu nad svojim monopostom a narazil do bariéry, ktorá ho vrátila späť na trať. Alonso sa Webberovmu monopostu ešte stihol vyhnúť, ale Rosberg už nie a preteky sa pre oboch skončili.

Hustý dážď a voda na trati vytvárali nebezpečné situácie. Viackrát musel na trať Safety Car. Tých, čo preteky nedokončili, bolo dosť. Buď havarovali po jazdeckej chybe, alebo po vzájomných kolíziách. Napríklad Rus Petrov vo vysokej rýchlosti vyletel z trate a narazil kolmo do bariéry. Monopost bol na mraky, ale jazdcovi sa našťastie nič nestalo a z miesta nehody odkráčal po svojich. Po kolízii, ktorú zavinil pri brzdení Sutil, trafil Buemiho a obaja skončili mimo trať a preteky vzdali. Nedarilo sa ani úradujúcemu majstrovi sveta Britovi Buttonovi, ktorý skončil až dvanásty.

Vydarené preteky absolvoval sedemnásobný majster sveta Michael Schumacher, ktorý po návrate do kolotoča F1 získal najlepšie umiestnenie, keď skončil štvrtý. Pre Kubicu to nevyzeralo dobre, nakoniec však prišiel do cieľa na výbornom piatom mieste. Barrichello na Williamse jazdil dlho za Schumacherom (Mercedes) ako piaty, malá chyba ho však pred koncom pretekov odsunula na siedmu priečku. Pred ním skončil na šiestom mieste Liuzzi. Aj tentoraz bodoval Japonec Kobayashi na Sauberi – skončil ôsmy a jeho tímový kolega Heidfeld hneď za ním ako deviaty. Posledné bodované miesto a ďalší bod do seriálu získal Hülkenberg na druhom Williamse.

Novým lídrom a najbližšie k titulu majstra sveta má Alonso. Vďaka víťazstvu v Kórei a tomu, že Webber ani Vettel nebodovali, má teraz pred druhým Webberom náskok 11 bodov a pred tretím Hamiltonom 21 bodov. Štvrtý Vettel stráca na Alonsa 25 bodov a piaty Button už 42 bodov a má skôr iba teoretickú nádej na titul. Tú však nemá Felipe Massa, ktorý stráca na Alonsa 88 bodov, môže však svojho tímového spolujazdca podporiť tým, že bude brať body Alonsovým súperom.

Formula 1 sa teraz presunie na opačný koniec zemegule – do Brazílie. Tu sa 7. novembra na okruhu v Sao Paulo pôjde predposledné podujatie seriálu. Posledné je na programe 14. novembra v Abu Dhabí. Tu najneskôr budeme poznať aj nového majstra sveta pre rok 2010.

Výsledky Veľkej ceny Kórejskej republiky

1.Fernando AlonsoFerrari2:48:20,81 h
2.Lewis HamiltonMcLaren+14,9 s
3.Felipe MassaFerrari30,8
4.Michael SchumacherMercedes39,6
5.Robert KubicaRenault47,7
6.Vitantonio LiuzziForce India53,5
7.Rubens BarrichelloWilliams+1:09,2 min
8.Kamui KobayashiSauber+1:17,8
9.Nick HeidfeldSauber+1:20,1
10.Nico HulkenbergWilliams+1:20,8
11.Jaime AlguersuariTooro Rosso+1:24,1
12.Jenson ButtonMcLaren+1:29,9
13.Heikki KovalainenLotus- 1 kolo
14.Bruno SennaHRT- 2 kolá
15.Sakon YamamotoHRT- 2 kolá

Preteky nedokončili

  • Adrian Sutil - Force India
  • Sebastian Vettel - Red Bull
  • Vitaly Petrov - Renault
  • Timo Glock - Virgin
  • Sebastien Buemi - Toro Rosso
  • Lucas di Grassi - Virgin
  • Jarno Trulli - Lotus
  • Mark Webber - Red Bull
  • Nico Rosberg - Mercedes

Priebežné poradie jazdcov (po 17 z 19 podujatí)

1. Fernando Alonso231 bodov
2. Mark Webber220
3. Lewis Hamilton210
4. Sebastian Vettel206
5. Jenson Button189
6. Felipe Massa143
7. Robert Kubica124
8. Nico Rosberg122
9. Michael Schumacher66
10. Rubens Barrichello47
11. Adrian Sutil47
12. Kamui Kobayashi31
13. Vitantonio Liuzzi21
14. Vitaly Petrov19
15. Nico Hülkenberg18
16. Sebastien Buemi8
17. Pedro de la Rosa6
18. Nick Heidfeld6
19. Jaime Alguersuari3

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Red Bull426
2. McLaren399
3. Ferrari374
4. Mercedes188
5. Renault143
6. Force India68
7. Williams65
8. Sauber43
9. Toro Rosso11

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.