Po víťazstve Leclerca v Monze Taliansko hore nohami

Pondelok, 09 september 2019

Tak dramatické preteky formula 1 už dávno nezažila. Fantastické divadlo sa odohrávalo práve v kolíske motoristického športu, v Taliansku, na Monze, v rodiskovej krajine Enza Ferrariho, ktorého meno má aj včerajší víťazný monopost v kokpite s 21-ročným Monačanom Charlesom Leclercom.

1-Ferrari-Leclerc

Leclerc položil základ svojho víťazstva už v kvalifikácii, ktorá mala viac ako komický záver, keď na záverečné rýchle kolo vyčkávalo a taktizovalo všetkých desať monopostov tretej časti kvalifikácie. Čakali do záverečných dvoch minút a hľadali si pozície kto za alebo pred koho.

Nakoniec do skončenia vyhradeného času stihli prejsť líniu časomiery len Sainz a Leclerc, ostatní, vrátane oboch mercedesov s Hamiltonom a Bottasom, ktorí tuho bojovali o víťazstvo v kvalifikácii, mohli už iba odstaviť svoje pretekárske náčinie do boxov.

Rýchle kolo si odjazdil len Sainz, ktorému to i tak nepomohlo, pretože čas z predchádzajúcich jázd si nezlepšil. Leclerc v tej chvíli mal istú pole position, teda prvé miesto na štarte z predchádzajúcich jázd, a tak v jazde sa nemusel hnať za lepším časom. Druhé patrilo Hamiltonovi, tretie Bottasovi, vedľa ktoré v druhom rade stál štvrtý z kvalifikácie Vettel. Tretí rad obsadili renaulty s Ricciardom a Hülkenbergom.

2-Leclerc

Celé preteky na Monze boli o tom, či sa mercedesom, resp. Hamiltonovi a Bottasovi podarí dostať pred Ferrari s Leclercom, ktorý odštartoval lepšie ako to Hamilton očakával. Snaha Brita prevziať vedenie nevychádzala, a to ani vtedy keď na rovinkách mohol využiť výhodu otvoreného zadného krídla svojho monopostu. Leclerc a jeho Ferrari mali takú rýchlosť, že Hamiltonovi aj keby sa jeho vrkôčiky na hlave rozplietli, aj to by bolo málo.

Hamilton sa hnal za Leclercom ako ostrý šíp vystrelený z majstrovského luku. To poznačilo jeho pneumatiky a osem kôl pred koncom pretekov neubrzdil nájazd do zákruty, musel prejsť šikanou medzi prekážkami a definitívne stratil šancu poraziť Leclerca.

Mercedes mal však v zálohe ešte Bottasa, ktorého čerstvejšie pneumatiky mohli pomôcť Fínovi predstihnúť Monačana. Tesne pred cieľom sa mu priblížil na necelých osem desatín sekundy, ale cieľ už bol blízko a Ferrari a Leclerc za úžasnej podpory divákov z celého okruhu a miliónov pri TV prijímačoch jasali nekonečnou radosťou. Celé Taliansko bolo v tomto momente na nohách a oslavovalo po deviatich rokoch víťazstvo svojej značky na Monze a druhé Leclercovo v kariére.

Oslavy mohol Talianom osladiť aj Vettel na druhom Ferrari, ale po dvoch hrubých chybách sa radosti Talianov a po Leclercovom víťazstve mohol len prizerať.

Čo Verstappen a Räikkönnen? Holanďan menil kľúčové diely na svojom monoposte, nezašiel žiadny kvalifikačný čas a tak štartoval z posledného miesta. Fín búral v záverečnej časti kvalifikácie a do pretekov štartoval z boxov. Verstappen skončil v pretekoch ôsmy a Räikkönnen pätnásty. Vettel skončil trinásty.

3-Leclerc

Najšťastnejším mužom po pretekoch bol pochopiteľne Charles Leclec. . Tešil sa celý tím a radosť vládla medzi priaznivcami Ferrari v celom Taliansku. Leclerc po pretekoch povedal, že urobil pár chýb, neboli však také, aby mu zabránili zvíťaziť. V ďalších pretekoch sa ich vraj bude musieť vyvarovať. Hamilton neprejavoval nejaké veľké sklamanie, vraj aj bod navyše za najrýchlejšie kolo je cenné v súťaži tímov o Pohár konštruktérov.

Monza ukončila sériu európskych pretekov a formula 1 sa teraz sťahuje na ázijský kontinent. Najbližšie preteky budú 22. septembra, kedy sa bude jazdiť Veľká cena Singapuru.

Výsledky Veľkej ceny Talianska

1.

Charles Leclerc

Mon./Ferrari

1:15:26,665 h



2.

Valtteri Bottas

Fín./Mercedes

0,835 s



3.

Lewis Hamilton

V.Brit./Mercedes

35,199



4.

Daniel Ricciardo

Austr./Renault

45,515



5.

Nico Hülkenberg

Nem./Renault

58,165



6.

Alexander Albon

Thaj./Red Bull

59,315



7.

Sergio Pérez

Mex./Racing Point

1:13,802 min



8.

Max Verstappen

Hol./Red Bull

1:14,492



9.

Antonio Giovinazzi

Tal./Alfa Romeo

- 1 kolo



10.

Lando Norris

V.Brit./McLaren

- 1 kolo



Priebežné poradie jazdcov (po 14 z 21 pretekov)

1.

Lewis Hamilton




284

2.

Valtteri Bottas




221

3.

Max Verstappen




185

4.

Charles Leclerc




182

5.

Sebastian Vettel

Nem.

Ferrari


169

6.

Pierre Gasly

Franc.

Toro Rosso


65

7.

Carlos Sainz

Špan.

McLaren


58

8.

Daniel Ricciardo




34

9.

Alexander Albon




34

10.

Daniil Kvyat

Rus.

Toro Rosso


33

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Mercedes 505 b
2. Ferrari 351
3. Red Bull 266
4. McLaren 83
5. Renault 65
6. Toro Rosso 51
7. Racing Point 46
8. Alfa Romeo 34
9. Haas 26
10. Williams 1

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1.com
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5