Po víťazstve Leclerca v Monze Taliansko hore nohami

Pondelok, 09 september 2019

Tak dramatické preteky formula 1 už dávno nezažila. Fantastické divadlo sa odohrávalo práve v kolíske motoristického športu, v Taliansku, na Monze, v rodiskovej krajine Enza Ferrariho, ktorého meno má aj včerajší víťazný monopost v kokpite s 21-ročným Monačanom Charlesom Leclercom.

1-Ferrari-Leclerc

Leclerc položil základ svojho víťazstva už v kvalifikácii, ktorá mala viac ako komický záver, keď na záverečné rýchle kolo vyčkávalo a taktizovalo všetkých desať monopostov tretej časti kvalifikácie. Čakali do záverečných dvoch minút a hľadali si pozície kto za alebo pred koho.

Nakoniec do skončenia vyhradeného času stihli prejsť líniu časomiery len Sainz a Leclerc, ostatní, vrátane oboch mercedesov s Hamiltonom a Bottasom, ktorí tuho bojovali o víťazstvo v kvalifikácii, mohli už iba odstaviť svoje pretekárske náčinie do boxov.

Rýchle kolo si odjazdil len Sainz, ktorému to i tak nepomohlo, pretože čas z predchádzajúcich jázd si nezlepšil. Leclerc v tej chvíli mal istú pole position, teda prvé miesto na štarte z predchádzajúcich jázd, a tak v jazde sa nemusel hnať za lepším časom. Druhé patrilo Hamiltonovi, tretie Bottasovi, vedľa ktoré v druhom rade stál štvrtý z kvalifikácie Vettel. Tretí rad obsadili renaulty s Ricciardom a Hülkenbergom.

2-Leclerc

Celé preteky na Monze boli o tom, či sa mercedesom, resp. Hamiltonovi a Bottasovi podarí dostať pred Ferrari s Leclercom, ktorý odštartoval lepšie ako to Hamilton očakával. Snaha Brita prevziať vedenie nevychádzala, a to ani vtedy keď na rovinkách mohol využiť výhodu otvoreného zadného krídla svojho monopostu. Leclerc a jeho Ferrari mali takú rýchlosť, že Hamiltonovi aj keby sa jeho vrkôčiky na hlave rozplietli, aj to by bolo málo.

Hamilton sa hnal za Leclercom ako ostrý šíp vystrelený z majstrovského luku. To poznačilo jeho pneumatiky a osem kôl pred koncom pretekov neubrzdil nájazd do zákruty, musel prejsť šikanou medzi prekážkami a definitívne stratil šancu poraziť Leclerca.

Mercedes mal však v zálohe ešte Bottasa, ktorého čerstvejšie pneumatiky mohli pomôcť Fínovi predstihnúť Monačana. Tesne pred cieľom sa mu priblížil na necelých osem desatín sekundy, ale cieľ už bol blízko a Ferrari a Leclerc za úžasnej podpory divákov z celého okruhu a miliónov pri TV prijímačoch jasali nekonečnou radosťou. Celé Taliansko bolo v tomto momente na nohách a oslavovalo po deviatich rokoch víťazstvo svojej značky na Monze a druhé Leclercovo v kariére.

Oslavy mohol Talianom osladiť aj Vettel na druhom Ferrari, ale po dvoch hrubých chybách sa radosti Talianov a po Leclercovom víťazstve mohol len prizerať.

Čo Verstappen a Räikkönnen? Holanďan menil kľúčové diely na svojom monoposte, nezašiel žiadny kvalifikačný čas a tak štartoval z posledného miesta. Fín búral v záverečnej časti kvalifikácie a do pretekov štartoval z boxov. Verstappen skončil v pretekoch ôsmy a Räikkönnen pätnásty. Vettel skončil trinásty.

3-Leclerc

Najšťastnejším mužom po pretekoch bol pochopiteľne Charles Leclec. . Tešil sa celý tím a radosť vládla medzi priaznivcami Ferrari v celom Taliansku. Leclerc po pretekoch povedal, že urobil pár chýb, neboli však také, aby mu zabránili zvíťaziť. V ďalších pretekoch sa ich vraj bude musieť vyvarovať. Hamilton neprejavoval nejaké veľké sklamanie, vraj aj bod navyše za najrýchlejšie kolo je cenné v súťaži tímov o Pohár konštruktérov.

Monza ukončila sériu európskych pretekov a formula 1 sa teraz sťahuje na ázijský kontinent. Najbližšie preteky budú 22. septembra, kedy sa bude jazdiť Veľká cena Singapuru.

Výsledky Veľkej ceny Talianska

1.

Charles Leclerc

Mon./Ferrari

1:15:26,665 h



2.

Valtteri Bottas

Fín./Mercedes

0,835 s



3.

Lewis Hamilton

V.Brit./Mercedes

35,199



4.

Daniel Ricciardo

Austr./Renault

45,515



5.

Nico Hülkenberg

Nem./Renault

58,165



6.

Alexander Albon

Thaj./Red Bull

59,315



7.

Sergio Pérez

Mex./Racing Point

1:13,802 min



8.

Max Verstappen

Hol./Red Bull

1:14,492



9.

Antonio Giovinazzi

Tal./Alfa Romeo

- 1 kolo



10.

Lando Norris

V.Brit./McLaren

- 1 kolo



Priebežné poradie jazdcov (po 14 z 21 pretekov)

1.

Lewis Hamilton




284

2.

Valtteri Bottas




221

3.

Max Verstappen




185

4.

Charles Leclerc




182

5.

Sebastian Vettel

Nem.

Ferrari


169

6.

Pierre Gasly

Franc.

Toro Rosso


65

7.

Carlos Sainz

Špan.

McLaren


58

8.

Daniel Ricciardo




34

9.

Alexander Albon




34

10.

Daniil Kvyat

Rus.

Toro Rosso


33

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Mercedes 505 b
2. Ferrari 351
3. Red Bull 266
4. McLaren 83
5. Renault 65
6. Toro Rosso 51
7. Racing Point 46
8. Alfa Romeo 34
9. Haas 26
10. Williams 1

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-EcoTank
Ak ste doteraz napĺňali nádržku ostrekovača svojho auta z plastových fľaší či bandasiek, odteraz sa to môže zmeniť. Zmenu prináša slovenský ekologický vynález EcoTank. Stáva sa v Európe čoraz viac dostupným riešením tankovania kvapaliny do ostrekovačov. Vďaka jeho používaniu na sieťach čerpacích staníc v Európe sa odľahčilo životné prostredie o viac ako 80 ton plastového odpadu. Praktickú a zároveň ekologickú službu môžu využívať vodiči na viac ako 400 inštalovaných stojanoch až v desiatich krajinách Európy a v priebehu najbližších mesiacov pribudnú tri ďalšie trhy. Víziou spoločnosti EcoTank pre tento rok je počet nainštalovaných zariadení viac ako zdvojnásobiť.
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.