Renault predstavil monopost pre sezónu 2018

Streda, 21 február 2018

Renault sa v roku 2016 po dlhšej odmlke vrátil do seriálu formuly 1 a v uplynulom roku usilovne pracoval na zdokonaľovaní a vylepšení svojho monopostu. V týchto dňoch tím Renault Sport Formule One predstavuje svoj nový monopost R.S.18 pre sezónu 2018.

1 Renault R.S.18
Renault vstúpi do novej sezóny seriálu majstrovstiev sveta F1 s novým monopostom R.S.18 s cieľom bojovať aj o víťazstvá, neskôr aj o titul

Monopost Renault R.S.18 stojí na treťom podvozku od návratu tímu Renault Sport Formule One do F1. Je výsledkom postupného zdokonaľovania konceptov vyvinutých počas sezóny 2017. Zahŕňa zdokonalenú koncepciu zavesenia a odpruženia kolies, lepšiu aerodynamiku a väčší aerodynamický prítlak. V R.S.18 je už známa povinná nová kokpitová ochrana, nazývaná "halo" a nová profilovaná krytka motora, ktorá je v súlade s technickými predpismi z roku 2018.

Na vývoji monopostu R.S.18 sa podieľali tímy v Enstone z Veľkej Británie a Viry z Francúzska. V Enstone dosiahli významné zlepšenia najmä na aerodynamike vďaka superpočítaču CFD a aerodynamickému tunelu a na novej "dyno" prevodovke.

Pohonnou jednotkou monopostu Renault R.S.18 je preplňovaný vidlicový motor V6 s objemom 1,6 litra s priamym vstrekovaním benzínu. Valce vidlicového motora V6 zvierajú uhol 90°, má štyri ventily na valec, vŕtanie 80 mm a zdvih 53 mm.

Na monoposte Renault zmenili aj lakovanie karosérie. Pri pohľade zboku dominuje čierna farba, spredu žltá.

Renault verí, že v tohtoročnom seriáli F1 sa priblíži k cieľu víťaziť v pretekoch a neskôr bojovať aj o titul. Tím Renault Sport Formule One tiež verí, že v novej sezóne vylepší minuloročné šieste miesto v Pohári konštruktérov.

Pilotovať formulové vozy Renault R.S.18 budú aj v nastávajúcej sezóne Nico Hülkenberg a Carlos Sainz, ktorých od 26. februára do 1. marca čaká prvý test v Barcelone. Testovacími jazdcami sú Artem Markelov a Jack Aitken.

1 Renault R.S.18 2 Renault R.S.18 3 Renault R.S.18 4 Renault R.S.18
Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.