Renault sa vracia do F1, preberá Lotus

Štvrtok, 10 december 2015

Doteraz bola francúzska automobilka Renault súčasťou diania vo formule 1 ako dodávateľ motorov, od sezóny 2016 už ako plnohodnotná stajňa. Rozhodol o tom začiatkom decembra tohto roku najvyšší šéf Aliancie Renault-Nissan Carlos Ghosn.

Giancarlo Fisichella 2007 Britain
Renault F1 a taliansky pilot Giancarlo Fisichella v roku 2007 na VC Veľkej Británie

Carlos Ghosn, ktorý je zároveň predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Renaultu rozhodol, že Renault sa v sezóne 2016 vráti do formuly 1 s vlastným tímom. Podľa Ghosna Renault so 40 ročnými skúsenosťami vo vrcholovom motoristickom športe je ikonickou značkou v F1 a má v úmysle hrať aktívnu rolu v ďalšom rozvoji tohto športu.

Ghosn svojim rozhodnutím vstúpiť do sveta kolotoča F1 potvrdil špekulácie o tom, že značka Renault sa definitívne vráti do formuly 1. Továrenský tím Renault nahradí doterajší Lotus, ktorý v F1 končí kvôli finančným ťažkostiam.

Viac informácií o vstupe Renaultu do formuly 1 zatiaľ nie sú známe. Renault ich má oznámiť v januári 2016, dva mesiace pred prvými pretekmi sezóny. Renault musí riešiť otázku pohonného agregátu, pretože Lotus v tejto sezóne používal motor od Mercedesa. Tiež jazdecké obsadenie, keďže Lotus sedlali jazdci Romain Grosjean a Pastor Maldonado.

Renault bol do seriálu majstrovstiev sveta F1zapojený takmer 40 rokov. V roku 1997 predstavil Renault revolučnú novinku v šampionáte zavedením turbodúchadla. Zúčastnil sa viac ako 600 veľkých cien, vyhral 168 pretekov, získal 12 titulov v Pohári konštruktérov a 11 titulov majstra sveta jazdcov.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.