Renault sa vracia do F1, preberá Lotus

Štvrtok, 10 december 2015

Doteraz bola francúzska automobilka Renault súčasťou diania vo formule 1 ako dodávateľ motorov, od sezóny 2016 už ako plnohodnotná stajňa. Rozhodol o tom začiatkom decembra tohto roku najvyšší šéf Aliancie Renault-Nissan Carlos Ghosn.

Giancarlo Fisichella 2007 Britain
Renault F1 a taliansky pilot Giancarlo Fisichella v roku 2007 na VC Veľkej Británie

Carlos Ghosn, ktorý je zároveň predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Renaultu rozhodol, že Renault sa v sezóne 2016 vráti do formuly 1 s vlastným tímom. Podľa Ghosna Renault so 40 ročnými skúsenosťami vo vrcholovom motoristickom športe je ikonickou značkou v F1 a má v úmysle hrať aktívnu rolu v ďalšom rozvoji tohto športu.

Ghosn svojim rozhodnutím vstúpiť do sveta kolotoča F1 potvrdil špekulácie o tom, že značka Renault sa definitívne vráti do formuly 1. Továrenský tím Renault nahradí doterajší Lotus, ktorý v F1 končí kvôli finančným ťažkostiam.

Viac informácií o vstupe Renaultu do formuly 1 zatiaľ nie sú známe. Renault ich má oznámiť v januári 2016, dva mesiace pred prvými pretekmi sezóny. Renault musí riešiť otázku pohonného agregátu, pretože Lotus v tejto sezóne používal motor od Mercedesa. Tiež jazdecké obsadenie, keďže Lotus sedlali jazdci Romain Grosjean a Pastor Maldonado.

Renault bol do seriálu majstrovstiev sveta F1zapojený takmer 40 rokov. V roku 1997 predstavil Renault revolučnú novinku v šampionáte zavedením turbodúchadla. Zúčastnil sa viac ako 600 veľkých cien, vyhral 168 pretekov, získal 12 titulov v Pohári konštruktérov a 11 titulov majstra sveta jazdcov.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.