Ricciardo víťazí aj v Belgicku. Tretí raz v sezóne.

Pondelok, 25 august 2014

Dramatickú Veľkú cenu Belgicka v Spa-Francorschamps vyhral prekvapujúco Austrálčan Daniel Ricciardo na Red Bulle pred Nemcom Nicom Rosbergom na monoposte Mercedes a Fínom Valtteri Bottasom z tímu Williams. Austrálčan tak zopakoval svoje víťazstvo z posledných pretekov na Hungaroringu a už po tretí raz v tohtoročnom seriáli F1 sa postavil na najvyšší stupienok.

1 Daniel Ricciardo
Daniel Ricciardo sa v Belgicku veľmi tešil zo svojho tretieho tohtoročného víťazstva

Veľká cena Belgicka formuly 1 bola až priveľmi dramatická a pokiaľ ide o tím mercedes, tak až hektická. V kvalifikáciu oba monoposty nemeckého tímu ukázali až priepastnú prevahu nad zvyškom sveta, teda najmä nad red bullmi, williamsami i ferrari. V pretekoch však svoj kapitál doslova prešustrovali, keď Rosberg ako víťaz kvalifikácie preteky nevyhral a Hamilton z nich po rôznych peripetiách zavinených kolíziou s tímovým partnerom Rosbergom z pretekov odstúpil.

Všetko čo po celých 44 kôl nasledovalo, sa odohralo na štarte a potom v druhom kole. Rosberg nezvládol štart a neudržal si prvú pozíciu z pole position. Pred neho sa dostal Hamilton i Nemec Vettel z Red Bullu. Vettelovi zámer dostať sa ešte aj pred Hamiltona nevyšiel, vyšiel z trate a Rosberg zaujal druhú pozíciu za Hamiltonom. Namiesto toho, aby si lepšie pripravil pozíciu na predbehnutie Hamiltona, zaútočil už v druhom kole, ale na zlom mieste. Došlo ku kontaktu, z ktorého si Hamilton odniesol defekt ľavej zadnej pneumatiky a Rosberg prišiel i časť pravého predného krídla.

2 Hamilton - Rosberg
Lewis Hamilton (vpredu) a Nico Rosberg krátko pred incidentom v druhom kole pretekov

V tej chvíli prišiel tím mercedes o možný double a o veľa bodov do Pohára konštruktérov. Rosberg sa síce dostal na čelo pretekov, ale bolo jasné, že skôr či neskôr musí zájsť na výmenu predného krídla, príde o post vedúceho jazdca a naberie stratu. Najmä preto, ale hlavne pre svoju netrpezlivosť v Belgicku nevyhral. Hamilton po výmene poškodenej pneumatiky zaujal 19. miesto, na lepšie ako 16. sa ani v ďalšom priebehu nedostal a krátko pred koncom z pretekov, tak trochu aj na vlastnú žiadosť, odstúpil.

Už v 13. kole post vedúceho pretekára zaujal Ricciardo z Red Bullu. Dosť mu k tomu pomohol aj partner z tímu Sebastian Vettel, keď v miernej ľavotočivej zákrute takmer vyšiel z trate a Ricciardo sa ľahko dostal pred neho. Austrálčan si potom najmä vďaka skvelej stratégii tímu udržal vedenie až do cieľa. Aj napriek tomu, že Rosberg po nasadení pneumatík s mäkkou zmesou masívne sťahoval vyše dvadsaťsekundový náskok Ricciarda. Keby preteky boli dlhšie o jedno či dve kolá, kto vie, či by Rosbergov rýchly mercedes nebol v cieli pred Red Bullom. Štyridsiate štvrté kolo však preteky ukončilo, čo pre Ricciarda znamenalo už tretie víťazstvo v tejto sezóne.

3 Hamilton
Lewis Hamilton po pretekoch: Nico de facto priznal, že do mňa narazil naschvál

Tretie miesto v cieli patrilo Fínovi Bottasovi na Willamse, už štvrté pódiové umiestnenie v tejto sezóne. Hovorí o tom, že Valtteri to za volantom F1 vie, ale najmä že monoposty Williams s motormi mercedes sú skvele nastavené. Ešte v 40. kole jazdil na tretej pozícii Räikkönen, jeho ferrari sa však neubránilo útoku Bottasa, takže starší a aj skúsenejší Räikkönen sa musel uspokojiť so štvrtou priečkou. Je to však i tak jeho najlepšie umiestnenie od jeho návratu k Ferrari.

Veľký boj o piate miesto zvádzali ku koncu pretekov mladý dánsky nováčik v F1 Kevin Magnussen z tímu McLaren, Alonso z Ferrari, Button z McLarenu a Vettel z tímu Mercedes. Alonso sa dlho pokúšal dostať pred Magnussena, ten si však pozíciu uhájil svojou defenzívnou jazdou. K útoku na piate miesto sa pridali Vettel i Button a táto štvorica zvádzala súboje, ktoré sa v F1 často neopakujú. Nakoniec Alonso skončil z tejto štvorice najhoršie, ako skončil ôsmy. Najlepšie obstál Vettel – bol piaty, Magnussen šiesty a Button siedmy.

Seriál formuly 1 bude pokračovať 7. septembra Veľkou cenou Talianska na okruhu v Monze.

Výsledky Veľkej ceny Belgicka

1. Daniel RicciardoAustr./Red Bull1:24:36,556 hod
2. Nico RosbergNem./Mercedes+3,383 s
3. Valtteri BottasFín./Williams+28,032
4. Kimi RäikkönenFín./Ferrari+36,815
5. Sebastian VettelNem./Red Bull+52,196
6. Kevin MagnussenDán./McLaren+54,262
7. Jenson ButtonV. Brit./McLaren+54,580
8. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari+1:01:162 min
9. PerezMex./Force India+1:04:293
10. KvjatRus./Toro Rosso+1:05:347

Priebežné poradie jazdcov (po 12 z 19 podujatí)

1. Nico Rosberg220 bodov
2. Lewis Hamilton191
3. Daniel Ricciardo156
4. Fernando Alonso119
5. Valtteri Bottas110
6. Sebastian Vettel98
7. Nico Hulkenberg70
8. Jenson Button68
9. Felipe Massa40
10. Kimi Raikkonen39

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Mercedes411 bodov
2. Red Bull254
3. Ferrari158
4. Williams150
5. McLaren105
6. Force India103
7. Toro Rosso19
8. Lotus8
9. Marussia2

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.