Rosberg vyhral frenetické preteky v Spa-Francorchamps

Pondelok, 29 august 2016

Dramatické a dosť rozhárané preteky formule 1 o Veľkú cenu Belgicka na okruhu Francorchamps, trináste podujatie seriálu majstrovstiev sveta, vyhral jednoznačným spôsobom štart cieľ jazdec Mercedesu Nico Rosberg pred Danielom Ricciardom na monoposte Red Bull a druhým jazdcom Mercedesu Lewisom Hamiltonom, ktorý po penalizáciách za technické úpravy motora štartoval z predposledného miesta.

1 Rosberg - Hamilton
Aj takúto podobu môže mať oslava úspechu po víťazstve Nica Rosberga a treťom mieste druhého jazdca mercedesu Lewisa Hamiltona na belgickom okruhu Spa-Francorchamps

Jazdec Mercedesu Nemec Nico Rosberg vyhral po prvý raz v kariére Veľkú cenu Belgicka formule 1 a znížil náskok lídra seriálu a tímového partnera Brita Lewise Hamiltona, ktorý v pretekoch obsadil tretie miesto a okrem víťazného Rosberga skončil pred ním len Austrálčan Daniel Ricciardo na monoposte Red Bull.

Hamilton ťažil v týchto pretekoch najprv z kolízie belgického rodáka Verstappena s jazdcami Ferrari Kimi Räikkönenom a Vettelom už v prvej zákrute po štarte. Vettel na vonkajšej stope nenechal dostatok miesta tímovému partnerovi Räikkönenovi, ktorého monopost poškodil predné krídlo Verstappena a všetci traja museli do boxov na opravy svojich monopostov.

Hamiltonovi pomohlo aj prerušenia pretekov po pomerne ťažkej havárii Kevina Magnussena v 6. kole, keď vyšlo na trať bezpečnostné vozidlo a následne preteky kvôli náročnejšej oprave zvodidiel približne na 15 minút prerušili. Magnussen našťastie vystúpil z trosiek monopostu bez cudzej pomoci a vážnejšieho zranenia.

2 Havária Magnussena
Zdecimovaný monopost Renault po škaredej havárii dánskeho pilota Kevina Magnussena

Rosberg išiel za víťazstvom suverénnym spôsobom a bez najmenšieho zaváhania. Napriek tomu však v cieli mohol byť sklamaný, keďže asi nepredpokladal, že tretí v cieli bude Hamilton. Znížil síce Britov náskok z 19 na 9 bodov, Hamilton sa však udržal na líderskej pozícii priebežného poradia.

Hamilton štartujúci z predposledného miesta bol už vo štvrtom kole na 11. mieste. Pred ním jazdil Fernando Alonso, ktorý síce štartoval z posledného miesta, ale vďaka raketovému štartu postúpil na desiate. Dve kolá po reštarte pretekov poskočil Alonso na štvrté a Hamilton na piate miesto, ale v 12 kole sa Brit prebojoval pred Španiela na štvrtú priečku. Problémy s malou výdržou pneumatík prinútili Hamiltona až dvakrát zájsť do boxov, takže stíhať Rosberga a bojovať o víťazstvo už nemal kedy a Rosberg prišiel do cieľa s náskokom 14,1 sekundy pred Ricciardom a 27,6 sekundy pred Hamiltonom.

Alonso a jeho McLaren sa v Belgicky ukázali v dobrom svetle, napriek tomu Nemec Hülkenberg a Mexičan Perez na monopostoch Force India, ale aj Vettel na Ferrari boli rýchlejší, takže Alonso bol v cieli až siedmy. I to však naznačuje, že mobilizácia v Honde (motor) i samotnom McLarene (zmeny v manažmente) prinášajú prvé ovocie. Ešte lepší ako Alonso mohol byť druhý jazdec McLarenu Brit Button, jeho monopost však po ním nezavinenej kolízii skončil nepojazdný v boxoch.

3 Jenson Button
Britský pilot Jenson Button po vydarenej kvalifikácii a štarte z ôsmeho miesta nedokončil preteky vinou iného jazdca, ktorý mu škodil jeho McLaren

Režisérom frenetických pretekov bol holandský mladíček narodený v Belgicku Max Verstappen. V 18 rokoch až prehnane tvrdý (a aj dosť neskúsený) jazdec a na svoj vek viac ako sebavedomý. On si pri kolízii v prvej zákrute po štarte vraj bránil len svoju pozíciu, a ak si Räikkönen myslí niečo iné, je to jeho problém!

V 13. kole sa títo dvaja znovu stretli, tentoraz v súboji o 14. miesto. Räikkönen oznamoval do tímového rádia, že Verstappen nejazdí defenzívnu stopu, ale zakaždým reaguje na jeho smer jazdy keď sa ho chystá predbehnúť. Mladý Holanďan štartoval do pretekov z druhej priečky a je historicky najmladším jazdcom stojaci v prvom rade. Tipovalo sa, že Verstappen by mohol preteky v Belgicku aj vyhrať. Sám sa však pripravil o túto šancu a v cieli bol až jedenásty, zato Räikkönen deviaty.

Seriál formuly 1 pokračuje Veľkou cenou Talianska na okruhu v Monze už 4. septembra.

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.