Rosberg vyhral frenetické preteky v Spa-Francorchamps

Pondelok, 29 august 2016

Dramatické a dosť rozhárané preteky formule 1 o Veľkú cenu Belgicka na okruhu Francorchamps, trináste podujatie seriálu majstrovstiev sveta, vyhral jednoznačným spôsobom štart cieľ jazdec Mercedesu Nico Rosberg pred Danielom Ricciardom na monoposte Red Bull a druhým jazdcom Mercedesu Lewisom Hamiltonom, ktorý po penalizáciách za technické úpravy motora štartoval z predposledného miesta.

1 Rosberg - Hamilton
Aj takúto podobu môže mať oslava úspechu po víťazstve Nica Rosberga a treťom mieste druhého jazdca mercedesu Lewisa Hamiltona na belgickom okruhu Spa-Francorchamps

Jazdec Mercedesu Nemec Nico Rosberg vyhral po prvý raz v kariére Veľkú cenu Belgicka formule 1 a znížil náskok lídra seriálu a tímového partnera Brita Lewise Hamiltona, ktorý v pretekoch obsadil tretie miesto a okrem víťazného Rosberga skončil pred ním len Austrálčan Daniel Ricciardo na monoposte Red Bull.

Hamilton ťažil v týchto pretekoch najprv z kolízie belgického rodáka Verstappena s jazdcami Ferrari Kimi Räikkönenom a Vettelom už v prvej zákrute po štarte. Vettel na vonkajšej stope nenechal dostatok miesta tímovému partnerovi Räikkönenovi, ktorého monopost poškodil predné krídlo Verstappena a všetci traja museli do boxov na opravy svojich monopostov.

Hamiltonovi pomohlo aj prerušenia pretekov po pomerne ťažkej havárii Kevina Magnussena v 6. kole, keď vyšlo na trať bezpečnostné vozidlo a následne preteky kvôli náročnejšej oprave zvodidiel približne na 15 minút prerušili. Magnussen našťastie vystúpil z trosiek monopostu bez cudzej pomoci a vážnejšieho zranenia.

2 Havária Magnussena
Zdecimovaný monopost Renault po škaredej havárii dánskeho pilota Kevina Magnussena

Rosberg išiel za víťazstvom suverénnym spôsobom a bez najmenšieho zaváhania. Napriek tomu však v cieli mohol byť sklamaný, keďže asi nepredpokladal, že tretí v cieli bude Hamilton. Znížil síce Britov náskok z 19 na 9 bodov, Hamilton sa však udržal na líderskej pozícii priebežného poradia.

Hamilton štartujúci z predposledného miesta bol už vo štvrtom kole na 11. mieste. Pred ním jazdil Fernando Alonso, ktorý síce štartoval z posledného miesta, ale vďaka raketovému štartu postúpil na desiate. Dve kolá po reštarte pretekov poskočil Alonso na štvrté a Hamilton na piate miesto, ale v 12 kole sa Brit prebojoval pred Španiela na štvrtú priečku. Problémy s malou výdržou pneumatík prinútili Hamiltona až dvakrát zájsť do boxov, takže stíhať Rosberga a bojovať o víťazstvo už nemal kedy a Rosberg prišiel do cieľa s náskokom 14,1 sekundy pred Ricciardom a 27,6 sekundy pred Hamiltonom.

Alonso a jeho McLaren sa v Belgicky ukázali v dobrom svetle, napriek tomu Nemec Hülkenberg a Mexičan Perez na monopostoch Force India, ale aj Vettel na Ferrari boli rýchlejší, takže Alonso bol v cieli až siedmy. I to však naznačuje, že mobilizácia v Honde (motor) i samotnom McLarene (zmeny v manažmente) prinášajú prvé ovocie. Ešte lepší ako Alonso mohol byť druhý jazdec McLarenu Brit Button, jeho monopost však po ním nezavinenej kolízii skončil nepojazdný v boxoch.

3 Jenson Button
Britský pilot Jenson Button po vydarenej kvalifikácii a štarte z ôsmeho miesta nedokončil preteky vinou iného jazdca, ktorý mu škodil jeho McLaren

Režisérom frenetických pretekov bol holandský mladíček narodený v Belgicku Max Verstappen. V 18 rokoch až prehnane tvrdý (a aj dosť neskúsený) jazdec a na svoj vek viac ako sebavedomý. On si pri kolízii v prvej zákrute po štarte vraj bránil len svoju pozíciu, a ak si Räikkönen myslí niečo iné, je to jeho problém!

V 13. kole sa títo dvaja znovu stretli, tentoraz v súboji o 14. miesto. Räikkönen oznamoval do tímového rádia, že Verstappen nejazdí defenzívnu stopu, ale zakaždým reaguje na jeho smer jazdy keď sa ho chystá predbehnúť. Mladý Holanďan štartoval do pretekov z druhej priečky a je historicky najmladším jazdcom stojaci v prvom rade. Tipovalo sa, že Verstappen by mohol preteky v Belgicku aj vyhrať. Sám sa však pripravil o túto šancu a v cieli bol až jedenásty, zato Räikkönen deviaty.

Seriál formuly 1 pokračuje Veľkou cenou Talianska na okruhu v Monze už 4. septembra.

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.