Rosberg vyhral frenetické preteky v Spa-Francorchamps

Pondelok, 29 august 2016

Dramatické a dosť rozhárané preteky formule 1 o Veľkú cenu Belgicka na okruhu Francorchamps, trináste podujatie seriálu majstrovstiev sveta, vyhral jednoznačným spôsobom štart cieľ jazdec Mercedesu Nico Rosberg pred Danielom Ricciardom na monoposte Red Bull a druhým jazdcom Mercedesu Lewisom Hamiltonom, ktorý po penalizáciách za technické úpravy motora štartoval z predposledného miesta.

1 Rosberg - Hamilton
Aj takúto podobu môže mať oslava úspechu po víťazstve Nica Rosberga a treťom mieste druhého jazdca mercedesu Lewisa Hamiltona na belgickom okruhu Spa-Francorchamps

Jazdec Mercedesu Nemec Nico Rosberg vyhral po prvý raz v kariére Veľkú cenu Belgicka formule 1 a znížil náskok lídra seriálu a tímového partnera Brita Lewise Hamiltona, ktorý v pretekoch obsadil tretie miesto a okrem víťazného Rosberga skončil pred ním len Austrálčan Daniel Ricciardo na monoposte Red Bull.

Hamilton ťažil v týchto pretekoch najprv z kolízie belgického rodáka Verstappena s jazdcami Ferrari Kimi Räikkönenom a Vettelom už v prvej zákrute po štarte. Vettel na vonkajšej stope nenechal dostatok miesta tímovému partnerovi Räikkönenovi, ktorého monopost poškodil predné krídlo Verstappena a všetci traja museli do boxov na opravy svojich monopostov.

Hamiltonovi pomohlo aj prerušenia pretekov po pomerne ťažkej havárii Kevina Magnussena v 6. kole, keď vyšlo na trať bezpečnostné vozidlo a následne preteky kvôli náročnejšej oprave zvodidiel približne na 15 minút prerušili. Magnussen našťastie vystúpil z trosiek monopostu bez cudzej pomoci a vážnejšieho zranenia.

2 Havária Magnussena
Zdecimovaný monopost Renault po škaredej havárii dánskeho pilota Kevina Magnussena

Rosberg išiel za víťazstvom suverénnym spôsobom a bez najmenšieho zaváhania. Napriek tomu však v cieli mohol byť sklamaný, keďže asi nepredpokladal, že tretí v cieli bude Hamilton. Znížil síce Britov náskok z 19 na 9 bodov, Hamilton sa však udržal na líderskej pozícii priebežného poradia.

Hamilton štartujúci z predposledného miesta bol už vo štvrtom kole na 11. mieste. Pred ním jazdil Fernando Alonso, ktorý síce štartoval z posledného miesta, ale vďaka raketovému štartu postúpil na desiate. Dve kolá po reštarte pretekov poskočil Alonso na štvrté a Hamilton na piate miesto, ale v 12 kole sa Brit prebojoval pred Španiela na štvrtú priečku. Problémy s malou výdržou pneumatík prinútili Hamiltona až dvakrát zájsť do boxov, takže stíhať Rosberga a bojovať o víťazstvo už nemal kedy a Rosberg prišiel do cieľa s náskokom 14,1 sekundy pred Ricciardom a 27,6 sekundy pred Hamiltonom.

Alonso a jeho McLaren sa v Belgicky ukázali v dobrom svetle, napriek tomu Nemec Hülkenberg a Mexičan Perez na monopostoch Force India, ale aj Vettel na Ferrari boli rýchlejší, takže Alonso bol v cieli až siedmy. I to však naznačuje, že mobilizácia v Honde (motor) i samotnom McLarene (zmeny v manažmente) prinášajú prvé ovocie. Ešte lepší ako Alonso mohol byť druhý jazdec McLarenu Brit Button, jeho monopost však po ním nezavinenej kolízii skončil nepojazdný v boxoch.

3 Jenson Button
Britský pilot Jenson Button po vydarenej kvalifikácii a štarte z ôsmeho miesta nedokončil preteky vinou iného jazdca, ktorý mu škodil jeho McLaren

Režisérom frenetických pretekov bol holandský mladíček narodený v Belgicku Max Verstappen. V 18 rokoch až prehnane tvrdý (a aj dosť neskúsený) jazdec a na svoj vek viac ako sebavedomý. On si pri kolízii v prvej zákrute po štarte vraj bránil len svoju pozíciu, a ak si Räikkönen myslí niečo iné, je to jeho problém!

V 13. kole sa títo dvaja znovu stretli, tentoraz v súboji o 14. miesto. Räikkönen oznamoval do tímového rádia, že Verstappen nejazdí defenzívnu stopu, ale zakaždým reaguje na jeho smer jazdy keď sa ho chystá predbehnúť. Mladý Holanďan štartoval do pretekov z druhej priečky a je historicky najmladším jazdcom stojaci v prvom rade. Tipovalo sa, že Verstappen by mohol preteky v Belgicku aj vyhrať. Sám sa však pripravil o túto šancu a v cieli bol až jedenásty, zato Räikkönen deviaty.

Seriál formuly 1 pokračuje Veľkou cenou Talianska na okruhu v Monze už 4. septembra.

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
registraciezap
V máji 2019 sme na Slovensku zaznamenali registrácie nových osobných automobilov s celkovým počtom 9888 automobilov, čo oproti minulému roku s počtom 9674 registrovaných nových osobných automobilov predstavuje nárast o 2,21 %. Registrácie malých úžitkových automobilov kategórie N1dosiahli v máji 2019 počet 858 vozidiel, čo oproti rovnakému mesiacu minulého roka s počtom vozidiel 838 predstavuje nárast o 2,39 % . Po prijatí akčného plánu elektromobility a znovuzavedení podpory na kúpu elektrických a plug-in hybridných automobilov zaznamenali predajcovia zvýšený záujem zákazníkov o tento segment automobilov. Predaj je podmienený reštartom podpory, ktorý zatiaľ detailne ešte nie je známy.
VW a deti
Aj v tomto roku Volkswagen Slovakia prispeje deťom svojich zamestnancov na prázdninové letné tábory. Príspevok na tábor podľa vlastného výberu na Slovensku aj v zahraničí dostane aj tento rok viac ako 600 detí. Vlani takto VW Slovakia odľahčil rozpočty vyše 450 rodinám svojich zamestnancov. Výška príspevku sa pohybuje od 70 do 120 eur pri pobytových táboroch a 10 eur na deň pri denných táboroch. Deti zamestnancov VW Slovakia najčastejšie trávia prázdniny v táboroch na Slovensku. Tradíciou je Volkswagen Slovakia Sommer Camp, ktorý v tomto roku organizuje Nadácia VW Slovakia pre deti zamestnancov v blízkosti bratislavského závodu.Ilustračná snímka – autor VW
Sikyna Kegums 2019
Účastníci seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa z Ruska presťahovali do Lotyšska, kde sa konalo deviate podujatie seriálu a jazdci tak majú za sebou prvú polovicu tohtoročných pretekov. V Lotyšsku sa pretekalo na ich tradičnej pieskovej trati v Kegumse. Slovenský reprezentant Richard Šikyňa jazdiaci v triede MX2 na stroji KTM 250 SFX vo farbách českého JD Gunex si po tomto podujatí pripísal ďalšie 3 body za 18. miesto v prvej jazde. V druhej jazde po páde v úvodnom kole skončil nakoniec 23. Celkovo sa umiestnil na 22. mieste a rovnaká priečka mu patrí so ziskom 49 bodov aj priebežnom hodnotení seriálu. Manažér Peter Kolek: "Richard mal v Kegumse trochu smolu. Nevyhol sa pádu v sobotu v meranom tréningu, ani v nedeľu v druhej jazde. Potom musel sťahovať stratu. Dokázal sa posunúť z posledného na 23. miesto. Škoda, nebyť toho pádu v prvom kole, mohol zabodovať aj v druhej jazde."