Rosberg zvíťazil v Suzuke, Hamilton tretí

Pondelok, 10 október 2016

Aj víkend týždeň po Malajzii bol pre nemeckého jazdca formuly 1Nico Rosberga úspešný. Vyhral kvalifikáciu na Veľkú cenu Japonska, sedemnáste podujatie seriálu F1, keď druhý Brit Lewis Hamilton preťal pomyselnú cieľovú čiaru o 82 centimetrov neskôr ako Rosberg, resp. na 5807 metrov dlhom okruhu Suzuka bol Hamilton pomalší od Rosberga o 13 tisícin sekundy. Aj to pomohlo Rosbergovi vyhrať preteky pred Holanďanom Maxom Verstapenom. Tretí v cieli bol Hamiltonom.

1 Nico Rosberg
Víťaz Veľkej ceny Japonska Nico Rosberg sa výhrou priblížil k zisku svojho prvého titulu

Základ víťazstva Rosberga v Japonsku bol na štarte pretekov, keď z prvej pozície veľmi dobre odštartoval, ušiel ostatným a zvíťazil spôsobom štart – cieľ. Štart naopak nevyšiel Hamiltonovi, hneď po ňom sa ocitol na ôsmom mieste a stíhacou jazdou potom napravil chybu zo štartu a skončil tretí. Mohol byť aj druhý, ale v predposlednom kole ho na druhej pozícii jazdiaci Verstappen vytlačil z trate a Hamiltonovi už nezostal čas na úspešný útok na "strieborný" post v cieli.

Po skončení pretekov v Japonsku musel Verstappen na koberček k riaditeľovi pretekov. K situácii, ktorá sa mohla skončiť nepríjemnou kolíziou, resp. aj škaredou haváriou prišlo ku koncu pretekov, keď za druhého Verstappena sa tesne dotiahol Hamilton. Na poslednom spomaľovači okruhu došlo k súboju a Hamitovi neostal priestor prejsť zákrutou, musel ju vynechať a ísť rovno (podobný kúsok vyviedol Verstappen Räikkönenovi na VC Maďarska). Holanďan sa tak previnil proti pravidlám tým, že svojím nevypočítateľným a nebezpečným správaním donútil Hamiltona k chybnému manévru. Prípad budú riešiť stevardi o dva týždne pred pretekmi v americkom Austine.

Nico Rosberg vyhral v Japonsku už tridsiatu kvalifikáciu a jazdí vo veľkej pohode. Vydaril sa mu štart a vyhral už štvrté preteky z posledných piatich. Nevyhral len tie minulý týždeň v Malajzii, kde po nezavinenej kolízii hneď po štarte sa prepadol dozadu a stíhacou jazdou to ešte stihol na stupeň víťazov za tretie miesto. V tejto sezóne vyhral už deväť pretekov.

Výhra v Japonsku posunula Rosberga bližšie k titulu majstra sveta, keď zvýšil svoj náskok pred druhým Hamiltonom na 33 bodov. Do konca seriálu zostáva odjazdiť ešte štvoro pretekov, takže prihodiť sa môže všeličo. Ak však pôjde všetko normálne, 33 bodov náskoku by k zisku prvého titulu pre Rosberga mohlo stačiť.

Mercedesy Rosberga a Hamiltona, ak sa v pretekoch nič mimoriadne nestane, sú prakticky k nezastaveniu a v predstihu získali titul majstra sveta v tímovej súťaží – Pohár konštruktérov. Nedostižné sú v každých pretekoch. Zmeniť to môže len chyba jazdca, alebo technická porucha monopostu. Darí sa aj Red Bullom, čo potvrdil napríklad pred týždňom Ricciardo víťazstvom v Malajzii. A aj Verstappen teraz v Japonsku druhým miestom.

2 Rosberg versus Red Bully
Prenasledovanie Rosbergovho mercedesa monopostami Red Bull z úvodu pretekov

Ferrari výkonnosťou na Red Bully doteraz nestačili. V Japonsku to však bolo iné. Oba Ferrari s Vettelom i Räikköneom mali stáť na štarte v druhom rade hneď za mercedesmi, penalizácie ich však odsunuli o niekoľko miest dozadu. Aj v pretekoch sa Ferrari ukázali ako veľmi silné a nebyť pochybenia pri pit stope, mohol Vettel stáť na stupni víťazov a Hamilton mohol skončiť až štvrtý. V stratégii Ferrari to však nebolo prvé zlé rozhodnutie!

Štvrtým najsilnejším tímom sa ukazuje už dlhšie indický tím Force India s Mexičanom Perezom a Nemcom Hülkenbergom. Hneď za nimi je potom Williams v sedle s Brazílčanom Massom a Fínom Bottasom. McLaren nasadil v Japonsku novú špecifikáciu motorov Honda, od ktorých si tím veľa sľuboval. Zostalo však len pri očakávaniach, keď Alonso skončil 16. a Button bol v cieli na 18. mieste.

Prekvapujúco na týchto šesť tímov nestačí juniorský tím Toro Rosso. Tak Sainz junior ako aj Rus Kvjat nedosahujú dobré výsledky a v bodovaní tímov im patrí až siedme miesto. Od renaultov sa čakali lepšie výsledky, ale nestalo sa a v tejto sezóne sa už ťažko presadia.

Osemnáste preteky seriálu formuly 1 pokračujú 23. októbra Veľkou Cenou USA v Austine.

Výsledky Veľkej ceny Japonska

1. Nico RosbergNem./Mercedes1:26:43,333 hod
2. Max VerstappenHol./Red Bull+4,978 s
3. Lewis HamiltonV. Brit./Mercedes+5,776
4. Sebastian VettelNem./Ferrari+20,269
5. Kimi RäikkönenFín./Ferrari+28,370
6. Daniel RicciardoAustr./Red Bull+33,941
7 Sergio PerezMex./Force India+57,495
8. Nico HulkenbergNem./Force India+59,177
9. Felipe MassaBraz./Williams+1:37,763 min
10. Valtteri BottasFín./Williams+1:98,323
11. Romain GrosjeanFranc./Haas+1:39,254
12. Jolyon PalmerÍr./Renault- 1 kolo
13. Daniil KvyatRus./Toro Rosso- 1 kolo
14. Kevin MagnussenDán./Renault- 1 kolo
15. Marcus EricssonŠvéd./Sauber- 1 kolo
16. Fernando AlonsoŠpan./McLaren- 1 kolo
17. Carlos SainzŠpan./Toro Rosso- 1 kolo
18. Jenson ButtonV. Brit./McLaren- 1 kolo
19. Felipe NasrBraz./Sauber- 1 kolo
20. Esteban GutierrezMex./Haas- 1 kolo
21. Esteban OconFranc./Manor- 1 kolo
22. Pascal WehrleinNem./Manor- 1 kolo

Priebežné poradie jazdcov (po 17 z 21 podujatí)

1. Nico Rosberg313 bodov
2. Lewis Hamilton280
3. Daniel Ricciardo212
4. Kimi Räikkönen170
5.-6. Max Verstappen165
5.-6. Sebastian Vettel165
7. Valtteri Bottas81
8. Sergio Perez80
9. Nico Hulkenberg54
10. Felipe Massa43
11. Fernando Alonso (Špan./McLaren)42
12. Carlos Sainz (Špan./Toro Rosso)30
13. Romain Grosjean (Franc./Haas)28
14. Daniil Kvyat (Rus./Toro Rosso)25
15. Jenson Button (V. Brit./McLaren)19
16. Kevin Magnussen (Dán./Renault)7
17. Jolyon Palmer (Ír./Renault)1
18. Pascal Wehrlein (Nem./Manor)1
19. Stoffel Vandoorne (Belg./McLaren)1
20. Esteban Gutierrez (Mex./Haas)0
21. Marcus Ericsson (Švéd./Sauber)0
22. Felipe Nasr (Braz./Sauber)0
23. Rio Haryanto (Indonéz./Manor)0
24. Esteban Ocon (Franc./Manor)0

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Mercedes593 bodov – istý víťaz
2. Red Bull385
3. Ferrari335
4. Force India134
5. Williams124
6. McLaren62
7. Toro Rosso47
8. Haas28
9. Renault8
10. Manor1
11. Sauber0

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.