Scenár sa opakuje: vyhráva Vettel

Pondelok, 23 máj 2011

Ani piate tohtoročné preteky seriálu majstrovstiev sveta formuly 1 nezmenili svoj doterajší scenár a Veľkú cenu Španielska na okruhu Catalunya vyhral opäť dvadsaťtriročný Nemec Sebastian Vettel na monoposte Red Bull. Je to už jeho štvrté tohtoročné víťazstvo a štrnáste v kariére. Zvýšil tak svoj bodový náskok na čele priebežného poradia v boji o titul majstra sveta.

Sebastian Vettel
Vettel kraľuje tohtoročnému seriálu formuly 1, keď vyhral štyri z piatich pretekov

Vettel vyhral, aj keď v kvalifikácii dominoval jeho stajňový kolega Mark Webber, ktorý si brúsil zuby na svoje prvé tohtoročné víťazstvo a zopakovanie minuloročného úspechu z tohto podujatia. Vettelovi na stupni víťazov asistovali druhý Hamilton a tretí Button, kým Webberovi "prischlo" až štvrté miesto. Piaty skončil Alonso, šiesty Schumacher (najlepšie umiestnenie po návrate do F1), siedmy jeho tímový kolega z Mercedesu Rosberg, ôsmy Heidfeld z Renaultu, deviaty Mexičan Perez zo Sauberu a desiaty jeho stajňový spolujazdec Japonec Kobayashi.

Štart ani tentoraz nevyšiel Austrálčanovi Webberovi a z prvej pozície sa prepadol na tretiu. Najlepšie odštartoval zo štvrtej priečky Fernando Alonso na Ferrari a dostal sa do čela prenasledovaný Vettelom, Hamiltonom a Webberon. Výborným štartom prekvapil Schumacher, ktorý sa z desiateho miesta na štarte prepracoval na šieste. Na viac však jeho Mercedes nemal.

V samotných pretekoch miešali karty zastávky v boxoch a poradie sa každú chvíľu menilo. Takticky veľmi dobre zapracovali v Red Bulle, keď ako prvý zašiel na výmenu pneumatík v desiatom kole Vettel. V 20. kole bol v boxoch druhýkrát. Práve tu sa začalo rodiť jeho neskoršie víťazstvo. Vettel sa dostal do čela a aj keď istý čas jazdil tesne za ním Hamilton, predísť sa mu ho nepodarilo. Ani vtedy, keď cez rádio s tímom komunikoval o nefunkčnom KERSe, čo však mohol byť aj taktický manéver. Malý náskok si Vettel udržal až do cieľa a zvíťazil.

Raritou Veľkej ceny Španielska bolo, že okrem Hamiltova, Buttona a Webbera všetci ostatní jazdci dostali od Vettela jedno kolo, vrátane Alonsa na piatom mieste.

Výsledky Veľkej ceny Španielska (66 kôl, 307,104 km)

1. Sebastian VettelNem./Red Bull 1:39:03,301 hod
2. Lewis HamiltonV. Brit./McLaren +0,630 s
3. Jenson ButtonV. Brit./McLaren +35,597
4. Mark WebberAus./Red Bull +47,966
5. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari -1 kolo
6. Michael SchumacherNem./Mercedes -1 kolo
7. Nico RosbergNem./Mercedes -1 kolo
8. Nick HeidfeldNem./Renault -1 kolo
9. Sergio PérezMex./Sauber -1 kolo
10. Kamui KobajašiJap./Sauber -1kolo
11. Vitalij PetrovRus./Renault -1 kolo
12. Paul Di RestaV. Brit./Force India -1 kolo
13. Adrian SutilNem./Force India -1 kolo
14. Sébastien BuemiŠvaj./Toro Rosso -1 kolo
15. Pastor MaldonadoVen./Williams -1 kolo
16. Jaime AlguersuariŠpan./Toro Rosso -2 kolá
17. Rubens BarrichelloBraz./Williams -2 kolá
18. Jarno TrulliTal./Lotus -2 kolá
19. Timo GlockNem./Virgin -3 kolá
20. Jérome d'AmbrosioBelg./Virgin - 4 kolá
21. Narain KarthikeyanIndia/Hispania - 5 kôl

Preteky nedokončili

  • Vitantonio Liuzzi - Tal./Hispania
  • Heikki Kovalainen - Fín./Lotus
  • Felipe Massa - Braz./Ferrari

Priebežné poradie jazdcov (po 5 z 19 pretekov)

1. Sebastian Vettel 118 bodov
2. Lewis Hamilton 77
3. Mark Webber 67
4. Jenson Button 61
5. Fernando Alonso 51
6. Nico Rosberg 26
7. Nick Heidfeld 25
8. Felipe Massa 24
9. Vitalij Petrov 21
10. Michael Schumacher 14
11. Kamui Kobajaši 9
12. Sébastien Buemi 6
13. Adrian Sutil 2
14. Sergio Pérez 2
15. Paul Di Resta 2

Pohár konštruktérov

1. Red Bull Racing 185
2. McLaren 138
3. Ferrari 75
4. Renault 46
5. Mercedes 40
6. Sauber 11
7. Toro Rosso 6
8. Force India 4

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.