Silverston: Räikkönen už tretí raz v sezóne - rozhodla stratégia a zastávky v boxoch

Utorok, 10 júl 2007

Pretekársky okruh v Silverstone je slávny ako samotná formula 1. Vybudovali ho hneď po druhej svetovej vojne a pre Britov sa stal automobilovou legendou. Prvý raz sa na okruhu jazdilo v roku 1948 pred návštevou 150 tisíc divákov. Vtedy ich do hľadiska prilákal najmä hviezdny jazdec Talian Ascari a nové monoposty Maserati.

Veľká cena Veľkej Británie

Tento víkend boli Angličania zvedaví predovšetkým na 22-ročného krajana Lewisa Hamiltona, suveréna tohtoročného seriálu formuly 1, ktorý v ôsmich predchádzajúcich veľkých cenách zakaždým stál na stupňoch víťazov, dvakrát na najvyššom, a s náskokom 12 bodov bol na čele kandidátov na titul majstra sveta. A to ani Angličanov nenecháva chladnými a Hamiltonovi fandí celá Veľká Británia.

Hamilton chcel doma veľmi vyhrať. V tréningu si vyjazdil pole position, aj v pretekoch odštartoval jeho McLaren najlepšie a do prvých boxov aj viedol. Räikkönen, druhý z tréningu, jazdil od štartu za ním, ale svoj Ferrari pred neho dostal až po zastávkach v boxoch, kam ako prvý zamieril Hamilton a Räikkönen až o dve kolá neskôr. Alonso s druhým McLarenom zostal na trati najdlhšie, vytvoril si malý náskok, ktorý ho po návšteve v boxoch vyniesol na prvé miesto. Druhé zastávky znovu menili poradie a do čela sa dostal Räikkönen a prakticky neohrozene mieril k cieľu. Bezpečne zvíťazil pred Alonsom a Hamiltonom, vyhral po tretí raz v sezóne a nadviazal na úspech z Francúzska spred týždňa. Po nepresvedčivých výkonoch z predchádzajúcich veľkých cien sa tak fínsky jazdec znovu dostáva do hry o majstra sveta.

Menej úspešný bol jeho tímový kolega Brazílčan Massa, ktorému tesne pred štartom vypovedal motor. Opakovalo sa zahrievacie kolo a druhý jazdec Ferrari namiesto zo štvrtého miesta štartoval do pretekov z uličky v boxoch. Dravou jazdou sa však Brazílčan rýchle prepracovával dopredu. Piata priečka bola však konečnou zastávkou, keďže ani opakované pokusy dostať sa pred rýchle BMW Poliaka Kubicu neboli úspešné. Massa predviedol vynikajúci výkon, piate miesto bolo v danej situácii maximum, čo mohol dosiahnuť a získané body v konečnom účtovaní na konci sezózy môžu mať cenu zlata.

Veľká cena Veľkej Británie

Výsledky Veľkej ceny Veľkej Británie

1. Kimi Räikkönen Ferrari 1:21:43,074
2. Fernando Alonso McLaren-Mercedes +0:02,459
3. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes +0:39,373
4. Robert Kubica BMW Sauber +0:53,319
5. Felipe Massa Ferrari +0:54,063
6. Nick Heidfeld BMW Sauber +0:56,336
7. Heikki Kovalainen Renault - 1 kolo
8. Giancarlo Fisichella Renault - 1 kolo
9. Rubens Barrichello Honda - 1 kolo
10. Jenson Button Honda RA107 - 1 kolo
11. David Coulthard Red Bull–Renault - 1 kolo
12. Nico Rosberg Williams-Toyota - 1 kolo
13. Alexander Wurz Williams-Toyota - 1 kolo
14. Takuma Sato Super Aguri-Honda - 2 kolá
15. Christian Albers Spyker–Ferrari - 2 kolá
16. Vitantonio Liuzzi Toro Rosso-Ferrari - 6 kôl

Preteky nedokončili:

17. Jarno Trulli Toyota - 15 kol
18. Anthony Davidson Super Aguri-Honda - 23 kol
19. Scott Speed Toro Rosso-Ferrari - 29 kol
20. Ralf Schumacher Toyota - 36 kol
21. Adrian Sutil Spyker–Ferrari - 42 kol
22. Mark Webber Red Bull-Renault - 49 kol

Priebežné výsledky – jazdci

1. L. Hamilton 70
2. F. Alonso 58
3. K. Räikkönen 52
4. F. Massa 51
5. N. Heidfeld 33
6. R. Kubica 22
7. G. Fisichella 17
8. H. Kovalainen 14
9. A. Wurz 8
10. J. Trulli 7
11. N. Rosberg 5
12. T. Sato 4
13. D. Coulthard 4
14. R. Schumacher 2
15. M. Webber 2
16. J. Button 1
17. S. Vettel 1
18. C. Albers 0
19. V. Liuzzi 0
20. S. Speed 0
21. R. Barrichello 0
22. Sutil 0

Priebežné výsledky – tímy

McLaren-Mercedes 128
Ferrari 103
BMW-Sauber 56
Renault 31
Williams 13
Toyota 9
Red Bull 6
Super Aguri 4
Honda 1
Spyker 0
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.