Silverston: Räikkönen už tretí raz v sezóne - rozhodla stratégia a zastávky v boxoch

Utorok, 10 júl 2007

Pretekársky okruh v Silverstone je slávny ako samotná formula 1. Vybudovali ho hneď po druhej svetovej vojne a pre Britov sa stal automobilovou legendou. Prvý raz sa na okruhu jazdilo v roku 1948 pred návštevou 150 tisíc divákov. Vtedy ich do hľadiska prilákal najmä hviezdny jazdec Talian Ascari a nové monoposty Maserati.

Veľká cena Veľkej Británie

Tento víkend boli Angličania zvedaví predovšetkým na 22-ročného krajana Lewisa Hamiltona, suveréna tohtoročného seriálu formuly 1, ktorý v ôsmich predchádzajúcich veľkých cenách zakaždým stál na stupňoch víťazov, dvakrát na najvyššom, a s náskokom 12 bodov bol na čele kandidátov na titul majstra sveta. A to ani Angličanov nenecháva chladnými a Hamiltonovi fandí celá Veľká Británia.

Hamilton chcel doma veľmi vyhrať. V tréningu si vyjazdil pole position, aj v pretekoch odštartoval jeho McLaren najlepšie a do prvých boxov aj viedol. Räikkönen, druhý z tréningu, jazdil od štartu za ním, ale svoj Ferrari pred neho dostal až po zastávkach v boxoch, kam ako prvý zamieril Hamilton a Räikkönen až o dve kolá neskôr. Alonso s druhým McLarenom zostal na trati najdlhšie, vytvoril si malý náskok, ktorý ho po návšteve v boxoch vyniesol na prvé miesto. Druhé zastávky znovu menili poradie a do čela sa dostal Räikkönen a prakticky neohrozene mieril k cieľu. Bezpečne zvíťazil pred Alonsom a Hamiltonom, vyhral po tretí raz v sezóne a nadviazal na úspech z Francúzska spred týždňa. Po nepresvedčivých výkonoch z predchádzajúcich veľkých cien sa tak fínsky jazdec znovu dostáva do hry o majstra sveta.

Menej úspešný bol jeho tímový kolega Brazílčan Massa, ktorému tesne pred štartom vypovedal motor. Opakovalo sa zahrievacie kolo a druhý jazdec Ferrari namiesto zo štvrtého miesta štartoval do pretekov z uličky v boxoch. Dravou jazdou sa však Brazílčan rýchle prepracovával dopredu. Piata priečka bola však konečnou zastávkou, keďže ani opakované pokusy dostať sa pred rýchle BMW Poliaka Kubicu neboli úspešné. Massa predviedol vynikajúci výkon, piate miesto bolo v danej situácii maximum, čo mohol dosiahnuť a získané body v konečnom účtovaní na konci sezózy môžu mať cenu zlata.

Veľká cena Veľkej Británie

Výsledky Veľkej ceny Veľkej Británie

1. Kimi Räikkönen Ferrari 1:21:43,074
2. Fernando Alonso McLaren-Mercedes +0:02,459
3. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes +0:39,373
4. Robert Kubica BMW Sauber +0:53,319
5. Felipe Massa Ferrari +0:54,063
6. Nick Heidfeld BMW Sauber +0:56,336
7. Heikki Kovalainen Renault - 1 kolo
8. Giancarlo Fisichella Renault - 1 kolo
9. Rubens Barrichello Honda - 1 kolo
10. Jenson Button Honda RA107 - 1 kolo
11. David Coulthard Red Bull–Renault - 1 kolo
12. Nico Rosberg Williams-Toyota - 1 kolo
13. Alexander Wurz Williams-Toyota - 1 kolo
14. Takuma Sato Super Aguri-Honda - 2 kolá
15. Christian Albers Spyker–Ferrari - 2 kolá
16. Vitantonio Liuzzi Toro Rosso-Ferrari - 6 kôl

Preteky nedokončili:

17. Jarno Trulli Toyota - 15 kol
18. Anthony Davidson Super Aguri-Honda - 23 kol
19. Scott Speed Toro Rosso-Ferrari - 29 kol
20. Ralf Schumacher Toyota - 36 kol
21. Adrian Sutil Spyker–Ferrari - 42 kol
22. Mark Webber Red Bull-Renault - 49 kol

Priebežné výsledky – jazdci

1. L. Hamilton 70
2. F. Alonso 58
3. K. Räikkönen 52
4. F. Massa 51
5. N. Heidfeld 33
6. R. Kubica 22
7. G. Fisichella 17
8. H. Kovalainen 14
9. A. Wurz 8
10. J. Trulli 7
11. N. Rosberg 5
12. T. Sato 4
13. D. Coulthard 4
14. R. Schumacher 2
15. M. Webber 2
16. J. Button 1
17. S. Vettel 1
18. C. Albers 0
19. V. Liuzzi 0
20. S. Speed 0
21. R. Barrichello 0
22. Sutil 0

Priebežné výsledky – tímy

McLaren-Mercedes 128
Ferrari 103
BMW-Sauber 56
Renault 31
Williams 13
Toyota 9
Red Bull 6
Super Aguri 4
Honda 1
Spyker 0
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.