Silverston: Räikkönen už tretí raz v sezóne - rozhodla stratégia a zastávky v boxoch

Utorok, 10 júl 2007

Pretekársky okruh v Silverstone je slávny ako samotná formula 1. Vybudovali ho hneď po druhej svetovej vojne a pre Britov sa stal automobilovou legendou. Prvý raz sa na okruhu jazdilo v roku 1948 pred návštevou 150 tisíc divákov. Vtedy ich do hľadiska prilákal najmä hviezdny jazdec Talian Ascari a nové monoposty Maserati.

Veľká cena Veľkej Británie

Tento víkend boli Angličania zvedaví predovšetkým na 22-ročného krajana Lewisa Hamiltona, suveréna tohtoročného seriálu formuly 1, ktorý v ôsmich predchádzajúcich veľkých cenách zakaždým stál na stupňoch víťazov, dvakrát na najvyššom, a s náskokom 12 bodov bol na čele kandidátov na titul majstra sveta. A to ani Angličanov nenecháva chladnými a Hamiltonovi fandí celá Veľká Británia.

Hamilton chcel doma veľmi vyhrať. V tréningu si vyjazdil pole position, aj v pretekoch odštartoval jeho McLaren najlepšie a do prvých boxov aj viedol. Räikkönen, druhý z tréningu, jazdil od štartu za ním, ale svoj Ferrari pred neho dostal až po zastávkach v boxoch, kam ako prvý zamieril Hamilton a Räikkönen až o dve kolá neskôr. Alonso s druhým McLarenom zostal na trati najdlhšie, vytvoril si malý náskok, ktorý ho po návšteve v boxoch vyniesol na prvé miesto. Druhé zastávky znovu menili poradie a do čela sa dostal Räikkönen a prakticky neohrozene mieril k cieľu. Bezpečne zvíťazil pred Alonsom a Hamiltonom, vyhral po tretí raz v sezóne a nadviazal na úspech z Francúzska spred týždňa. Po nepresvedčivých výkonoch z predchádzajúcich veľkých cien sa tak fínsky jazdec znovu dostáva do hry o majstra sveta.

Menej úspešný bol jeho tímový kolega Brazílčan Massa, ktorému tesne pred štartom vypovedal motor. Opakovalo sa zahrievacie kolo a druhý jazdec Ferrari namiesto zo štvrtého miesta štartoval do pretekov z uličky v boxoch. Dravou jazdou sa však Brazílčan rýchle prepracovával dopredu. Piata priečka bola však konečnou zastávkou, keďže ani opakované pokusy dostať sa pred rýchle BMW Poliaka Kubicu neboli úspešné. Massa predviedol vynikajúci výkon, piate miesto bolo v danej situácii maximum, čo mohol dosiahnuť a získané body v konečnom účtovaní na konci sezózy môžu mať cenu zlata.

Veľká cena Veľkej Británie

Výsledky Veľkej ceny Veľkej Británie

1. Kimi Räikkönen Ferrari 1:21:43,074
2. Fernando Alonso McLaren-Mercedes +0:02,459
3. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes +0:39,373
4. Robert Kubica BMW Sauber +0:53,319
5. Felipe Massa Ferrari +0:54,063
6. Nick Heidfeld BMW Sauber +0:56,336
7. Heikki Kovalainen Renault - 1 kolo
8. Giancarlo Fisichella Renault - 1 kolo
9. Rubens Barrichello Honda - 1 kolo
10. Jenson Button Honda RA107 - 1 kolo
11. David Coulthard Red Bull–Renault - 1 kolo
12. Nico Rosberg Williams-Toyota - 1 kolo
13. Alexander Wurz Williams-Toyota - 1 kolo
14. Takuma Sato Super Aguri-Honda - 2 kolá
15. Christian Albers Spyker–Ferrari - 2 kolá
16. Vitantonio Liuzzi Toro Rosso-Ferrari - 6 kôl

Preteky nedokončili:

17. Jarno Trulli Toyota - 15 kol
18. Anthony Davidson Super Aguri-Honda - 23 kol
19. Scott Speed Toro Rosso-Ferrari - 29 kol
20. Ralf Schumacher Toyota - 36 kol
21. Adrian Sutil Spyker–Ferrari - 42 kol
22. Mark Webber Red Bull-Renault - 49 kol

Priebežné výsledky – jazdci

1. L. Hamilton 70
2. F. Alonso 58
3. K. Räikkönen 52
4. F. Massa 51
5. N. Heidfeld 33
6. R. Kubica 22
7. G. Fisichella 17
8. H. Kovalainen 14
9. A. Wurz 8
10. J. Trulli 7
11. N. Rosberg 5
12. T. Sato 4
13. D. Coulthard 4
14. R. Schumacher 2
15. M. Webber 2
16. J. Button 1
17. S. Vettel 1
18. C. Albers 0
19. V. Liuzzi 0
20. S. Speed 0
21. R. Barrichello 0
22. Sutil 0

Priebežné výsledky – tímy

McLaren-Mercedes 128
Ferrari 103
BMW-Sauber 56
Renault 31
Williams 13
Toyota 9
Red Bull 6
Super Aguri 4
Honda 1
Spyker 0
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.