Singapur: Alonso víťazí, Webber vedie

Pondelok, 27 september 2010

Pätnáste preteky seriálu formuly 1na okruhu Marina Bay v Singapure vyhral Fernando Alonso pred Sebastianom Vettelom a vedúcim jazdcom seriálu Markom Webberom. Lewis Hamilton po kolízii s Webberom preteky nedokončil. Austrálčan Webber po Singapure zvýšil svoj náskok v priebežnom hodnotení na jedenásť bodov na Alonsa a na dvadsať bodov na Hamiltona, ktorý pykal za jazdeckú chybu už po druhý raz. Vyjde tak nový majster sveta z dvojice Webber-Alonso?

Rubens Barrichello
Barrichello (v strede), jazdec Williamsu, dozrel ako víno. O radosť zo šiesteho miesta v cieli sa Brazílčan podelil s Britom Buttonom a krajanom Brunom Sennom

Do skončenia seriálu zostáva odjazdiť ešte štvoro pretekov a nádej na zisk titulu má ešte päť jazdcov. Okrem Webbera a Alonsa zostáva v hre napriek dvom nedokončeným pretekom aj Hamilton, ďalej Vettel, ktorý stráca na lídra Webbera 21 bodov, ale aj minuloročný majster Button, ktorý zaostáva o 25 bodov. Majstrom sveta sa už určite nestane Massa, aj keď teoretická šanca existuje, reálna je však nulová.

V nočných pretekoch na mestskom okruhu v Singapure využil Alonso pole position z kvalifikácie a zvíťazil systémom štart – cieľ. Po tom, čo si dokázal ustrážiť vedúcu pozíciu po prvú zákrutu, nedal Vettelovi, ktorú jazdil za ním v závese až po cieľovú čiaru, žiadnu šancu na predbehnutie. Za nimi na treťom mieste jazdil Hamilton.

Po Liuzziho havárii v 3. kole vyšlo na trať bezpečnostné vozidlo a Webber sa ako jediný z jazdcov prvej desiatky rozhodol pre výmenu pneumatík. Keď potom bezpečnostné vozidlo v 5. kole znovu uvoľnilo trať, Webber začal svoju stíhaciu jazdcu a prebíjal sa postupne dopredu. Keď po ataku Kobayashiho na Schumachera zostal Japonec stáť na trati, safety car musel znovu na trať. Predchádzajúca výmena pneumatík jazdcov z čela pretekov a prítomnosť bezpečnostného vozidla pomohli Webberovi dostať sa na tretiu priečku.

Na čele jazdili Alonso s Vettelom, tretí Webber. Keď potom štvrtý Hamilton zaútočil na Webbera, na chvíľu sa dostal pred neho, ale vo výjazde zo zákruty došlo ku kontaktu, Hamilton zostal stáť s poškodeným monopostom a cieľ už nevidel. Do cieľa sa už poradie nemenilo: Vyhral Alonso pred Vettelom a Webberom. Button, Rosberg a Barrichello skončili za nimi na štvrtom, piatom a šiestom mieste.

Siedmy skončil Kubica, ktorý predvádzal najkrajšie predbiehacie manévre po tom, ako zašiel neplánovane do boxov pre nové pneumatiky. Ôsmy v cieli bol Sutil, deviaty Hülkenberg a desiaty Massa. Neskoršia penalizácia pre Sutila a Hülkenberga pre krátenie si trate v "šikane" spôsobila, že jury ich potrestala penalizáciou 20 sekúnd. Massa tak postúpil z desiateho na ôsme miesto, Sutil klesol na deviate a Hülkenberg na desiate miesto.

Najbližšie seriál formuly 1 pokračuje 10. októbra v Japonsku na okruhu Suzuka.

Výsledky

1. Fernando AlonsoFerrari1:57:53,579
2. Sebastian VettelRed Bull+0,2 s
3. Mark WebberRed Bull+ 29,1 s
4. Jenson ButtonMcLaren+ 30.3
5. Nico RosbergMercedes+ 49.3
6. Rubens BarrichelloWilliams+ 56.1
7. Robert KubicaRenault+ 1:26,5 min
8. Felipe MassaFerrari+ 1:53,3
9. Adrian SutilForce India+ 2:02,4 *
10. Nico HülkenbergWilliams+ 2:12,8 *
11. Vitaly PetrovRenault- 1 kolo
12. Jaime AlguersuariRoro Rosso- 1 kolo
13. Michael SchumacherMercedes- 1 kolo
14. Sebastien BuemiToro Rosso- 1 kolo
15. Lucas di GrassiVirgin- 2 kolá
16. Heikki KovalainenLotus- 3 kolá

* čas po dodatočnej penalizácii za krátenie si dráhy v "šikane" (+ 20 sekúnd)

Preteky nedokončili

  • Timo Glock - Virgin
  • Nick Heidfeld - Sauber
  • Lewis Hamilton - McLaren
  • Christian Klien - HRT
  • Kamui Kobayashi - Sauber
  • Bruno Senna - HRT
  • Jarno Trulli - Lotus
  • Vitantonio Liuzzi - Force India

Priebežné poradie jazdcov (po 15 z 19 podujatí)

1. Mark Webber202 bodov
2. Fernando Alonso191
3. Lewis Hamilton182
4. Sebastian Vettel181
5. Jenson Button177
6. Felipe Massa128
7. Nico Rosberg122
8. Robert Kubica114
9. Adrian Sutil47
10. Michael Schumacher46
1. Rubens Barrichello39
12. Kamui Kobayashi21
13. Vitaly Petrov19
14. Nico Hulkenberg17
15. Vitantonio Liuzzi13
16. Sebastien Buemi7
17. Pedro de la Rosa6
18. Jaime Alguersuari3
19. Heikki Kovalainen0
20. Karun Chandhok0
21. Lucas di Grassi0
22. Jarno Trulli0
23. Bruno Senna0
24. Timo Glock0
25. Sakon Yamamoto0
26. Nick Heidfeld0

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. RBR-Renault383
2. McLaren-Mercedes359
3. Ferrari319
4. Mercedes GP168
5. Renault133
6. Force India-Mercedes60
7. Williams-Cosworth56
8. BMW Sauber-Ferrari27
9. STR-Ferrari10
10. Lotus-Cosworth0
11. HRT-Cosworth0
12. Virgin-Cosworth0

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.