V Abú Dhabí vyhral Hamilton, majstrom je Rosberg

Nedeľa, 27 november 2016

Až Veľká cena Abú Dhabí, posledné preteky seriálu majstrovstiev sveta formuly 1 mali rozhodnúť, ktorý z dvoch jazdcov tímu Mercedes sa stane novým majstrom sveta pre rok 2016. Či ním bude priebežný líder seriálu Nico Rosberg, alebo jeho prenasledovateľ Lewis Hamilton. Hamilton síce v Abú Dhabí zvíťazil, ale Rosberg skončil hneď za ním a to mu stačilo na získanie premiérového titulu majstra sveta. Tretí v cieli bol jazdec Ferrari Sebastian Vetel.

Nico Rosberg
Nico Rosberg získal s mercedesom v Abú Dhabí svoj premiérový titul majstra sveta

Napätie, ktoré panovalo od VC Brazílie spred dvoch týždňov od pretekov v Sau Paulo, povolilo až na úplnom konci 55 kola pretekov v Abú Dhabí, po posledných metroch dramatických pretekov. Ešte ani v poslednom kole nebolo isté, či si Nico Rosberg udrží druhé miesto, alebo či neklesne na štvrté, ktoré by znamenalo, že majstrom sveta sa stane Hamilton a doterajšiemu lídrovi seriálu Rosbergovi by zostali len oči pre plač.

Ešte pár zákrut pred cieľom na druhého Rosberga vehementne útočil Vettel a nebezpečenstvo pre kandidáta na titul hrozilo aj zo strany Holanďana Verstappena, ktorý bol hneď za Vettelom. Pár zákrut pred cieľom to vyzeralo, že Vettel sa dostane pred Rosberga, ale ten si pozíciu udržal a cieľom prešiel za Hamiltonom na druhom mieste a v tom momente bol už istým majstrom sveta. Ak by však bol v cieli štvrtý, titul by získal Hamilton.

Hamilton chcel titul a tak robil v týchto pretekoch všetko pre to, aby pri jeho víťazstve pred Rosbergom skončili najmenej dvaja ďalší jazdci. Aj preto spomaľoval preteky, na ktorých jazdil od samotného štartu. Dúfal, že ak sa Vettel alebo Verstappen či Ricciardo dotiahnu na druhého Rosberga, môže sa stať, že sa dostanú pred neho a Hamilton by získal svoj štvrtý titul. Nestalo sa a Nico Rosberg napodobnil svojho otca z roku 1982, keď ako rodený Fín získal na monoposte Williams svoj jediný titul.

Sebastianovi Vettelovi išlo v týchto pretekoch tiež o veľa. Aby si udržal priebežné štvrté miesto, musel v Abú Dhabí skončiť pred Verstappenom. O štvrté miesto išlo aj Verstappenovi, ktorý do tímu Red Bull prešiel z Toro Rosso v priebehu sezóny po štyroch absolvovaných pretekoch. Priebežné piate miesto Verstappena mu v prípade, že v Abú Dhabí porazí Vettela a zlikviduje jeho päťbodový náskok, štvrtý bude on a Vettel až piaty. Vettel však v závere pretekov urputne zabojoval. Najprv jeho útoku neodolal Ricciardo a potom ani Verstappen. Vettel skončil tretí a v seriáli je štvrtý. Štvrtý v Abú Dhabí skončil Verstappen, piaty Ricciardo a šiesty Räikkönen.

Veľký boj bol o ďalšie miesta v prvej desiatke. Siedmy skončil Nico Hülkenberg, ale o poradí na ďalších troch priečkach rozhodovali desatiny sekúnd. Ôsmy nakoniec bol Sergio Perez, deviaty Felipe Massa, ktorý absolvoval svoje posledné preteky vo formule 1. Pre Fernanda Allonsa na McLarene zostal nakoniec len jeden bod za desiate miesto a jeho tímový partner Brit Jenson Button odstúpil z pretekov už v 11. kole po tom, ako na obrubníku poškodil pravý záves svojho predného kolesa. Button podobne ako Massa sa v Abú Dhabí lúčil so seriálom F1.

Výsledky Veľkej ceny Abú Dhabí

1. Lewis HamiltonV. Brit./Mercedes1:38.04,013 hod
2. Nico RosbergNem./Mercedes0,439 s
3. Sebastian VettelNem./Ferrari0,843
4. Max VerstappenHol./Red Bull1,685
5. Daniel RicciardoAustr./Red Bull5,315
6. Kimi RäikkönenFín./Ferrari18,816
7. Nico HülkenbergNem./Force India50,114
8. Sergio PerezMex./Force India58,776
9. Felipe MassaBraz./Williams59,436
10. Fernando AlonsoŠpan./McLaren59,896
11. Romain GrosjeanFranc./Haas1:14,777 min
12. E.GutierrezMex./Haas1:35,113
13. Esteban OconFranc./Manor- 1 kolo
14. Pascal WehrleinNem./Manor- 1 kolo
15. Marcus EricssonŠvéd./Sauber- 1 kolo
16. Felipe NasrBraz./Sauber- 1 kolo
17. Jolyon PalmerV. Brit./Renault- 1 kolo

Preteky nedokončili

  • Carlos Sainz - Špan./Toro Rosso
  • Daniil Kvjat - Rus./Toro Rosso
  • Jenson Button - V. Brit./McLaren
  • Valtteri Bottas - Fín./Williams
  • Kevin Magnussen - Dán./Renault

Konečné poradie jazdcov v seriáli majstrovstiev sveta (po 21 pretekoch)

1. Nico Rosberg385 bodov
2. Lewis Hamilton380
3. Daniel Ricciardo256
4. Sebastian Vettel212
5. Max Verstappen204
6. Kimi Räikkönen186
7. Sergio Perez101
8. Valtteri Bottas85
9. Nico Hulkenberg72
10. Fernando Alonso54
11. Felipe Massa53
12. Carlos Sainz46
13. Romain Grosjean29
14. Daniil Kvyat25
15. Jenson Button21
16. Kevin Magnussen7
17. Felipe Nasr2
18. Jolyon Palmer1
19. Pascal Wehrlein1
20. Stoffel Vandoorne (Hol./McLaren)1
21. Esteban Gutierrez0
22. Marcus Ericsson0
23. Esteban Ocon0
24. Rio Haryanto (Indonez/Manor)0

Konečné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Mercedes765 bodov
2. Red Bull468
3. Ferrari398
4. Force India173
5. Williams138
6. McLaren76
7. Toro Rosso63
8. Haas29
9. Renault8
10. Sauber2
11. Manor1

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.