V Bahrajne triumf Vettela a Lotusov

Pondelok, 23 apríl 2012

Štvrté preteky, štvrtý víťaz, po prvý raz v tomto roku Vettel. Aj aktuálny majster sveta formuly 1 sa dočkal v novej sezóne seriálu majstrovstiev sveta prvého víťazstva. V Bahrajne si počínal suverénne v kvalifikácii, ktorú vyhral, ale v pretekoch, keď od štartu až po cieľ nepustil nikoho pred seba. Druhé a tretie miesto patrilo jazdcom tímu Lotus Räikkonenovi a Grosjeanovi.

Räikkonen - Vettel - Grosjean
Nová zostava na stupni víťazov: druhý Räikkonen, víťaz Vettel a tretí Grosjean

Dlho sa Red Bully a jeho jazdec Vettel, ktorý v celej uplynulej sezóne doslova exceloval, nedokázal v novej sezóne presadiť. Až prišiel Bahrajn, ktorý vlastne pre zlú bezpečnostnú situáciu ani nemusel byť. Práve tu rakúsky tím zabral, približne tak na sedemdesiatpäť percent, keď druhému jazdcovi tímu Markovi Webberovi sa neušlo pódium a skončil tesne pod ním na štvrtej priečke.

Skvelý zápis do výsledkov, priam historický, zaznamenali jazdci tímu Lotus Räikkonen a Grosjean, keď cieľom prešli na druhom a treťom mieste, pričom z rallye navrátivší sa "ľadový muž" Räikkonen útočil na neskoršieho víťaza Vettela. Výmenu pneumatík však v RedBulle zvládli lepšie a pár desiatok sekúnd sa tak rozrástlo na niekoľko sekúnd a tak majster sveta z roku 2007 sa zmieril aj z druhým miestom, prvým pódiovým umiestnením po návrate zo štrkovitých ciest rallye na vyzametané asfaltové.

Historický úspech za tretie miesto zaznamenal Räikkonenov tímový spolujazdec Francúz Grosjean. Obaja jazdci Lotus sa tešili zo svojho umiestnenia, najmä Fín však ľutoval moment, kedy sa v pretekoch mohol dostať pred Vettela, ale nedokázal ho využiť. Ako však po pretekoch povedal, spokojný je, ale trošku aj sklamaný. Jeho mladší tímový kolega prejavil tiež túžbu víťaziť, a povedal to v presvedčení, že sa mu to aj podarí.

Za štvrtým Webberom skončil na piatej priečke víťaz minulých pretekov v Číne. Nevyšla mu kvalifikácia, podobne dopadol aj v pretekoch. Navyše bude sa po pretekoch riešiť jeho správanie voči Hamiltonovi, ktorého vytlačil z trate, ale aj proti Alonsovi. S piatym miestom by však určite bol spokojný druhý jazdec Mercedesa Michael Schumacher, ktorému technika nedovolila v plnej sile absolvovať kvalifikáciu. Ani 18. miesto, ktoré mu patrilo, však nebolo konečné, pretože jeho tím mu menil prevodovku a klesol na 22. miesto. V cieli pretekov bol nakoniec desiaty a pripísal si jeden bod.

McLareny patrili na začiatku sezóny medzi favoritov. Hamilton ani Button si v Bahrajne nijako nepolepšili, skôr naopak. Hamilton ako líder priebežného poradia skončil po problémoch pri výmene pneumatík až ôsmy, Button po poruche diferenciálu štyri kolá pred koncom z pretekov odstúpil.

Radosť v cieli mal zato Paul di Resta za šieste miesto a jeho tím Force India. Vďačia za to najmä len dvom zastávkam v boxoch, kým ostatné tímy išli na tri zastávky. Nespokojnosť môže vládnuť vo Ferrari, keď Alonso bol v cieli až siedmy. Konečne sa aspoň čiastočne uchytil druhý jazdec Ferrari Massa, ktorý po prvý raz bodoval za deviate miesto.

Novým lídrom je Vettel, ktorý poskočil z piateho miesta hneď na prvé. Na druhú priečku klesol z prvej Hamilton a na tretiu postúpil Webber. Buttom spadol na štvrté a Alonso na piate miesto. V Pohári konštruktérov je prvý Red Bull, kým líder McLaren klesol na druhé miesto. Na tretie sa vyšvihol po "malom double" za druhú a tretiu priečku v Bahrajne tím Lotus. Štvrtý je Ferrari a piaty Mercedes.

Seriál formuly 1 bude mať pokračovanie Veľkou cenou Španielska 13. mája.

Výsledky Veľkej ceny Bahrajnu

1. Sebastian VettelNem./Red Bull1:35:10,990 hod
2. Kimi RäikkönenFín./Lotus+3,333 s
3. Romain GrosjeanFranc./Lotus+10,194
4. Mark WebberAus./Red Bull+38,788
5. Nico RosbergNem./Mercedes+55,460
6. Paul di RestaV. Brit./Force India+57,543
7. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari+57,803
8. Lewis HamiltonV. Brit.McLaren+58,984
9. Felipe MassaBraz./Ferrari+1:04,999 min
10. Michael SchumacherNem./Mercedes+1:11,490

Priebežné poradie jazdcov (po 4 podujatiach)

1. Sebastian Vettel53 bodov
2. Lewis Hamilton49
3. Mark Webber48
4. Jenson Button43
5. Fernando Alonso43
6. Nico Rosberg35
7. Kimi Räikkönen34
8. Romain Grosjean23
9. Sergio Perez22
10. Paul di Resta15

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Red Bull101 bodov
2. McLaren92
3. Lotus57
4. Ferrari45
5. Mercedes37
6. Sauber31
7. Williams18
8. Force India17
9. Toro Rosso6
10. Marussia0

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.