V Bahrajne Vettel pred Räikkönenom

Pondelok, 22 apríl 2013

Víťazom Veľkej ceny Bahrajnu, štvrtých pretekov seriálu formuly 1 je Sebastien Vettel, ktorý išiel neohrozene za svojím víťazstvom prakticky od začiatku pretekov na okruhu, ktorý leží na západnom pobreží Perského zálivu. Vettel zopakoval svoje víťazstvo spred roka a aj naďalej vedie priebežné poradie v seriáli. Na druhom a treťom mieste sa umiestnili Kimi Räikkönen a Romain Grosjean zo stajne Lotus.

Perez vs Grosjean
Mexičan Perez (vpravo) bol tentoraz tým, kto hneval svojho tímového kolegu Buttona. Nielen s ním zvádzal súboje na ostrie noža. Grosjean si však s ním poradil hladko.

Víťaz sobotňajšej kvalifikácie Nico Rosberg si síce po štarte udržal vedenie, neodolal však už v druhom kole sústavnému ataku Vettela a potom ani Alonsa. Rosberg sa neskôr prepadával a len potvrdil, že Mercedes nemá v pretekoch také tempo, ktoré by mu umožnilo jazdiť na špici vyše 300 kilometrov dlhých pretekoch a v cieli bol až deviaty. Sťažoval si na rýchle opotrebovávanie pneumatík, ktoré podľa jeho slov nedokázali držať monopost a ten sa pretáčal.

Alonso stál na štarte tretí, v rade za Rosbergom, kým druhú priečku okupoval druhý z kvalifikácie - Vettel. Vyzeralo to tak, že súboj o prvenstvo zvedú Vettel s Alonso, pilot Ferrari mal však po použití zadného krídla po predbiehacom manévri problém s jeho vrátením do zavretej polohy, musel do boxov a viac ho už pri predbiehaní nemohol použiť. Viackrát musel navštíviť boxy, čo ho vyradilo z bojov o prvenstvo. V 22. kole bol v boxoch už tretí raz (celkom navštívil body štyrikrát), kým ostatní najviac raz, a to vyradilo Alonsa z bojov o popredné priečky.

Räikkönen nemal dobrú kvalifikáciu a štartoval až z ôsmeho miesta. Dokázal však šetriť pneumatiky, ktoré v Bahrajne robili mnohým jazdcom veľké problémy, a len dve zastávky v boxoch mu ušetrili čas a už v 15. kole sa po prvý raz prebojoval na druhú priečku, definitívne však až v 34. kole, kedy predbehol rýchleho Brita Paul di Restu z tímu Force India. Na Vettela však Räikkönen strácal v tejto chvíli vyše 18 sekúnd. Neskôr túto stratu stiahol na polovicu, na stíhanie Vettela však už bolo neskoro. Druhú priečku si udržal až do cieľa.

Dlho na druhom mieste jazdil prekvapujúco Paul di Resta. V desiatom kole dokonca viedol. V 34. kole sa však pred neho dostal Räikkönen so svojim Lotusom, päť kôl pred koncom pretekov aj Grosjean s rovnakým monopostom. Di Resta si však udržal štvrtú pozíciu a z Bahrajnu odchádzal s najlepším umiestnením vo svojej kariére.

O zlom začiatku víkendu môže hovoriť Austrálčan Mark Webber, ktorý po treste z Číny za kolíziu s Francúzom Vergnem a za výmenu prevodovky v kvalifikácii štartoval do pretekov až posledného miesta. Mark však bojoval a v cieli bol nakoniec siedmy, keď v závere zvádzal boj o piate miesto. V Bahrajne sa nedarilo ani Hamiltonovi. Po kvalifikácii bol ôsmy, v cieli mu patrilo piate miesto.

Vo svojej koži nie sú McLareny. Button nech robí čo robí, želané výsledky to neprináša. V prvej časti pretekov, do prvej zastávky v boxoch, sa Buttom držal okolo piateho miesta, potom však, najmä po boji na ostrie noža s Mexičanom Perezom, svojim tímovým kolegom, kedy už nemohol šetriť pneumatiky podľa svojich predstáv, klesol na desiatu priečku a získal tak jediný bod. Mexičan bol v cieli šiesty za Hamiltonom.

Ak niekto nemal svoj deň, tak to bol tím Ferrari. O Alonsovi a jeho nefungujúcom systéme DRS už bola reč. Nebyť toho, bol by Alonso, ktorý aj bez využitia DRS bol dostatočne rýchly, bol by Španiel bojoval ak nie o víťazstvo, tak určite aspoň o pódiové umiestnenie. Takto bol až ôsmy. Zle sa viedlo aj Massovi na druhom Ferrari, ktorý najprv musel meniť poškodené predné krídlo a potom ešte dvakrát mal defekt pneumatiky. Skončil pätnásty.

Po Bahrajne zvýšil Vettel svoj náskok v priebežnom poradí na desať bodov pred druhým Räikkönenom. Tretí Hamilton stráca už 27 bodov a štvrtý Alonso rovných tridsať. Piaty je Webber so stratou 45 bodov a šiesty Massa stráca 47 bodov.

Seriál formuly 1 pokračuje piatym dielom Veľkou cenou Španielska. Tá je na programe 12. mája na okruhu v Barcelone.

Výsledky Veľkej ceny Bahrajnu

1. Sebastian VettelNem./Red Bull1:36:00,498 hod
2. Kimi RäikkönenFín./Lotus+9,1 s
3. Romain GrosjeanFranc./Lotus+19,51
4. Paul di RestaV. Brit./Force India+21,73
5. Lewis HamiltonV. Brit./Mercedes+35,23
6. Sergio PerezMex./McLaren+35,97
7. Mark WebberAustr./Red Bull+37,25
8. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari+37,58
9. Nico RosbergNem./Mercedes+41,13
10. Jenson ButtonV. Brit./McLaren+46,63

Priebežné pradie jazdcov (po 4 podujatiach z 19)

1. Sebastian Vettel77 bodov
2. Kimi Räikkönen67
3. Lewis Hamilton50
4. Fernando Alonso47
5. Mark Webber32
6. Felipe Massa30
7. Romain Grosjean26
8. Paul di Resta20
9. Nico Rosberg14
10. Jenson Button13

Priebežné pradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Red Bull109 bodov
2. Lotus93
3. Ferrari77
4. Mercedes64
5. Force India26
6. McLaren23
7. Torro Rosso7
8. Sauber5
Perez vs Grosjean Raikkonen-Jill Jones-Vettel-Grosjean V Bahrajne po štarte
Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
Benzina-Slovensko
Od polovice roku 2019 je na Slovensku v prevádzke prvá čerpacia stanica, ktorá nesie značku Benzina a patrí do koncernu Orlen. V dohľadnom čase plánuje Benzina otvoriť ešte ďalších sedem staníc. Nové čerpacie stanice budú v priestoroch prevzatých od súkromného prevádzkovateľa a renovované tak, aby poskytovali najlepší zákaznícky servis a tiež široký výber nepalivových produktov. Nové čerpacie stanice Benzina by mali začať na Slovensku svoju prevádzku v najbližších týždňoch. Celú transakciu podmieňuje schválenie Protimonopolného úradu SR. Na Slovensku je v súčasnosti v prevádzke približne 900 čerpacích staníc a takmer polovicu z nich prevádzkujú tri najväčšie spoločnosti.
Cvrček
Majstrovstvá Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu majú staronového absolútneho víťaza, keď druhýkrát po sebe sa ním stal Věroslav Cvrček ml. z tímu L Racing na vozidle Škoda Fabia RS 2000. Sériou jasných víťazstiev v tejto sezóne zabezpečil titul pre seba a tím L. Racing. Titul majstra Slovenska spečatil počas uplynulého víkendu na Pezinskej Babe v pretekoch Todos Cena Slovenska 2019. Do konca sezóny ostáva odjazdiť ešte preteky na Ostrej Lúke.
Škoda-Kamiq-Monte-Carlo
Mladoboleslavská automobilka nadväzuje na úspešnú súťažnú históriu značky, tentoraz s novým mestským SUV Škoda Kamiq a pokračuje v tradícii športovo-lifestylovo výbavových variantov Monte Carlo. Mladoboleslavská automobilka nadväzuje na úspešnú súťažnú históriu značky, tentoraz s novým mestským SUV Škoda Kamiq a pokračuje v tradícii športovo-lifestylovo výbavových variantov Monte Carlo.Nový športový variant Monte Carlo vystrojila česká automobilka dynamickými čiernymi dizajnovými prvkami. Vrcholový výbavový stupeň modelu Kamiq bude k dispozícii so všetkými motormi tohto modelového radu. K zákazníkom sa prvé vozidlá dostanú koncom roka 2019. Debutovať bude už o dva dni na medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.Nový športový variant Monte Carlo vystrojila česká automobilka dynamickými čiernymi dizajnovými prvkami. Vrcholový výbavový stupeň modelu Kamiq bude k dispozícii so všetkými motormi tohto modelového radu. K zákazníkom sa prvé vozidlá dostanú koncom roka 2019. Debutovať bude už o dva dni na medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.