V Bahrajne Vettel pred Räikkönenom

Pondelok, 22 apríl 2013

Víťazom Veľkej ceny Bahrajnu, štvrtých pretekov seriálu formuly 1 je Sebastien Vettel, ktorý išiel neohrozene za svojím víťazstvom prakticky od začiatku pretekov na okruhu, ktorý leží na západnom pobreží Perského zálivu. Vettel zopakoval svoje víťazstvo spred roka a aj naďalej vedie priebežné poradie v seriáli. Na druhom a treťom mieste sa umiestnili Kimi Räikkönen a Romain Grosjean zo stajne Lotus.

Perez vs Grosjean
Mexičan Perez (vpravo) bol tentoraz tým, kto hneval svojho tímového kolegu Buttona. Nielen s ním zvádzal súboje na ostrie noža. Grosjean si však s ním poradil hladko.

Víťaz sobotňajšej kvalifikácie Nico Rosberg si síce po štarte udržal vedenie, neodolal však už v druhom kole sústavnému ataku Vettela a potom ani Alonsa. Rosberg sa neskôr prepadával a len potvrdil, že Mercedes nemá v pretekoch také tempo, ktoré by mu umožnilo jazdiť na špici vyše 300 kilometrov dlhých pretekoch a v cieli bol až deviaty. Sťažoval si na rýchle opotrebovávanie pneumatík, ktoré podľa jeho slov nedokázali držať monopost a ten sa pretáčal.

Alonso stál na štarte tretí, v rade za Rosbergom, kým druhú priečku okupoval druhý z kvalifikácie - Vettel. Vyzeralo to tak, že súboj o prvenstvo zvedú Vettel s Alonso, pilot Ferrari mal však po použití zadného krídla po predbiehacom manévri problém s jeho vrátením do zavretej polohy, musel do boxov a viac ho už pri predbiehaní nemohol použiť. Viackrát musel navštíviť boxy, čo ho vyradilo z bojov o prvenstvo. V 22. kole bol v boxoch už tretí raz (celkom navštívil body štyrikrát), kým ostatní najviac raz, a to vyradilo Alonsa z bojov o popredné priečky.

Räikkönen nemal dobrú kvalifikáciu a štartoval až z ôsmeho miesta. Dokázal však šetriť pneumatiky, ktoré v Bahrajne robili mnohým jazdcom veľké problémy, a len dve zastávky v boxoch mu ušetrili čas a už v 15. kole sa po prvý raz prebojoval na druhú priečku, definitívne však až v 34. kole, kedy predbehol rýchleho Brita Paul di Restu z tímu Force India. Na Vettela však Räikkönen strácal v tejto chvíli vyše 18 sekúnd. Neskôr túto stratu stiahol na polovicu, na stíhanie Vettela však už bolo neskoro. Druhú priečku si udržal až do cieľa.

Dlho na druhom mieste jazdil prekvapujúco Paul di Resta. V desiatom kole dokonca viedol. V 34. kole sa však pred neho dostal Räikkönen so svojim Lotusom, päť kôl pred koncom pretekov aj Grosjean s rovnakým monopostom. Di Resta si však udržal štvrtú pozíciu a z Bahrajnu odchádzal s najlepším umiestnením vo svojej kariére.

O zlom začiatku víkendu môže hovoriť Austrálčan Mark Webber, ktorý po treste z Číny za kolíziu s Francúzom Vergnem a za výmenu prevodovky v kvalifikácii štartoval do pretekov až posledného miesta. Mark však bojoval a v cieli bol nakoniec siedmy, keď v závere zvádzal boj o piate miesto. V Bahrajne sa nedarilo ani Hamiltonovi. Po kvalifikácii bol ôsmy, v cieli mu patrilo piate miesto.

Vo svojej koži nie sú McLareny. Button nech robí čo robí, želané výsledky to neprináša. V prvej časti pretekov, do prvej zastávky v boxoch, sa Buttom držal okolo piateho miesta, potom však, najmä po boji na ostrie noža s Mexičanom Perezom, svojim tímovým kolegom, kedy už nemohol šetriť pneumatiky podľa svojich predstáv, klesol na desiatu priečku a získal tak jediný bod. Mexičan bol v cieli šiesty za Hamiltonom.

Ak niekto nemal svoj deň, tak to bol tím Ferrari. O Alonsovi a jeho nefungujúcom systéme DRS už bola reč. Nebyť toho, bol by Alonso, ktorý aj bez využitia DRS bol dostatočne rýchly, bol by Španiel bojoval ak nie o víťazstvo, tak určite aspoň o pódiové umiestnenie. Takto bol až ôsmy. Zle sa viedlo aj Massovi na druhom Ferrari, ktorý najprv musel meniť poškodené predné krídlo a potom ešte dvakrát mal defekt pneumatiky. Skončil pätnásty.

Po Bahrajne zvýšil Vettel svoj náskok v priebežnom poradí na desať bodov pred druhým Räikkönenom. Tretí Hamilton stráca už 27 bodov a štvrtý Alonso rovných tridsať. Piaty je Webber so stratou 45 bodov a šiesty Massa stráca 47 bodov.

Seriál formuly 1 pokračuje piatym dielom Veľkou cenou Španielska. Tá je na programe 12. mája na okruhu v Barcelone.

Výsledky Veľkej ceny Bahrajnu

1. Sebastian VettelNem./Red Bull1:36:00,498 hod
2. Kimi RäikkönenFín./Lotus+9,1 s
3. Romain GrosjeanFranc./Lotus+19,51
4. Paul di RestaV. Brit./Force India+21,73
5. Lewis HamiltonV. Brit./Mercedes+35,23
6. Sergio PerezMex./McLaren+35,97
7. Mark WebberAustr./Red Bull+37,25
8. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari+37,58
9. Nico RosbergNem./Mercedes+41,13
10. Jenson ButtonV. Brit./McLaren+46,63

Priebežné pradie jazdcov (po 4 podujatiach z 19)

1. Sebastian Vettel77 bodov
2. Kimi Räikkönen67
3. Lewis Hamilton50
4. Fernando Alonso47
5. Mark Webber32
6. Felipe Massa30
7. Romain Grosjean26
8. Paul di Resta20
9. Nico Rosberg14
10. Jenson Button13

Priebežné pradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Red Bull109 bodov
2. Lotus93
3. Ferrari77
4. Mercedes64
5. Force India26
6. McLaren23
7. Torro Rosso7
8. Sauber5
Perez vs Grosjean Raikkonen-Jill Jones-Vettel-Grosjean V Bahrajne po štarte
Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5