V Brazílii vyhral Vettel, o titule rozhodne Abú Zabí

Pondelok, 08 november 2010

Víťazom predposlednej Veľkej ceny Brazílie na okruhu Interlagos sa stal Sebastian Vettel na monoposte Red Bull. Druhý skončil druhý pilot Red Bullu Mark Webber. Až tretí v cieli bol líder predbežného poradia Fernando Alonso na červenom monoposte Ferrari. V boji o titul sa v Brazílii nerozhodlo a konečné riešenie prinesie tak až posledné tohtoročné podujatie v Abú Zabí, ktoré sa pôjde o necelý týždeň. V Brazílii sa však predsa len rozhodlo o jednom celkovom víťazovi, keď Pohár konštruktérov už definitívne patrí rakúskej stajni Red Bull.

Sebastian Vettel
Sebastian Vettel vyhral v Brazílii a je to už jeho štvrté tohtoročné víťazstvo vo formule 1

Kvalifikáciu vyhral síce nečakane nováčik v tohtoročnom seriáli F1, nemecký jazdec Hülkenberg, ale ďalšie dva posty na štartovom rošte patrili jazdcom Red Bullu Vettelovi a Webberovi, ktorí dominovali aj vo voľných tréningoch. Štvrté miesto obsadil Hamilton a až piate patrilo aktuálnemu lídrovi Alonsovi. Poslední štyria menovaní boli aj najhorúcejšími kandidátmi na titul majstra sveta spolu s Buttonom, ktorý mal len malé šance a ktorému sa v kvalifikácii príliš nedarilo a do prvej desiatky sa nedostal.

Hneď po štarte sa rozpútal tuhý boj o čelo pretekárskeho pola. Vettel sa už v prvej zákrute dostal na čelo pelotónu pred Hülkenberga. Tretí jazdil Webber, štvrtý Hamilton a až piaty bol Alonso. Po niekoľkých kolách a jazdeckých chybách Hülkenberga a Hamiltona sa Alonso dostal na tretiu priečku a nové poradie na čele bolo: Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Hülkenberg a šiesty Schumacher. Massa, ktorý mal pomáhať Alonsovi a oberať o body súperov, sa prepadol dozadu a s jeho podporou Alonso rátať nemohol.

Nádej na zmenu poradia bola minimálna. Chýbal čo len náznak, že by napríklad Vettel prepustil vedenie tímovému kolegovi Webberovi, ktorý by si tak v prípade víťazstva vytvoril lepšiu východiskovú pozíciu v boji o titul pred Alonsom pre poslednými pretekmi. V strede pola jazdil piaty kandidát na titul Button. Ale kým Massa mal problémy pri výmene kolies a v priebehu dvoch kôl musel dvakrát do boxov, Brit Button sa dostal na postupne prebojoval na piatu priečku za vedúcu štvoricu Vettel Webber, Alonso a Hamilton. V takomto poradí prešli potom aj cieľom. Na ďalších dvoch miestach skončili jazdci mercedesu Rosberg a Schumacher. Ôsmy v cieli bol víťaz kvalifikácie Hülkenberg, deviaty Poliak Kubica a desiaty Japonec Kobayashi.

Dvojité víťazstvo Red Bullu prinieslo tomuto rakúskemu tímu triumf v podobe predčasného zisku Pohára konštruktérov. Čo však Red Bull teší menej je to, že v priebežnej klasifikácii sú Webber i Vettel stále za Alonsom.

Na čele priebežného poradia jazdcov sa v podstate nič nezmenilo, iné sú len bodové rozdiely medzi trojicou najvážnejších kandidátov na titul, kde vedie Alonso, druhý je Webber (- 8 bodov na Alonsa) a tretí Vettel (- 15 bodov). Ak by sa majstrom sveta mal stať Webber, musel by v Abu Dabí vyhrať a Alonso by musel byť horší ako druhý. Ak by vyhral Vettel a Webber by bol druhý, mali by zhodný počet bodov, ale Alonsovi by na titul stačilo ešte aj piate miesto v cieli.

Stať sa môže všeličo, ale s istotou možno už teraz povedať, že posledné preteky budú určite dramatické a zaujímavé, že až v nich sa rozhodne o novom majstrovi sveta, a že najväčšie šance získať titul má, ak sa nič mimoriadne nestane, Alonso. Druhé najväčšie šance má Webber a až potom Vettel. Šance Hamiltona sú iba teoretické, Buttona žiadne. Rozuzlenie prinesú však až samotné preteky v Abú Zabí 14. novembra.

Veľká cena Brazílie (Interlagos, 71 kôl, 305,909 km)

1. Sebastian VettelNem./Red Bull1:33:11,803 h
2. Mark WebberAustr./Red Bull+ 4,243s
3. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari6,807
4. Lewis HamiltonV. Brit./McLaren14,634
5. Jenson ButtonV. Brit./McLaren15,593
6. Nico RosbergNem./Mercedes35,3
7. Michael SchumacherNem./Mercedes43,4
8. Nico HülkenbergNem./Williams-1 kolo
9. Robert KubicaPoľ./Renault-1 kolo
10. Kamui KobayashiJap./Sauber-1 kolo
11. Jaime AlguersuariŠpan/Toro Rosso-1 kolo
12. Adrian SutilNem./Force India-1 kolo
13. Sebastien BuemiŠvajč./Toro Rosso-1 kolo
14. Felipe MassaBraz./Ferrari-1 kolo
15. Vitalij PetrovRus./Renault-1 kolo
16. Rubens BarrichelloBraz./Williams-1 kolo
17. Nick HeidfeldNem./Sauber-1 kolo
18. Heikki KovalainenFín./Lotus-2 kolá
19. Jarno TrulliTal./Lotus-2 kolá
20. Timo GlockNem./Virgin-2 kolá
21. Bruno SennaBraz./Hispania-2 kolá
22. Christian KlienRak./Hispania-6 kôl

Preteky nedokončili

  • Vitantonio Liuzzi - Tal./Force India
  • Lucas di Grassi - Braz./Virgin

Priebežné poradie jazdcov

1. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari246 bodov
2. Mark WebberAustr./Red Bull238
3. Sebastian VettelNem./Red Bull231
4. Lewis HamiltonV. Brit./McLaren222
5. Jenson ButtonV. Brit./McLaren199
6. Felipe MassaBraz./Ferrari143
7. Nico RosbergNem./Mercedes130
8. Robert KubicaPoľ./Renault126
9. Michael SchumacherNem./Mercedes72
10. Rubens BarrichelloBraz./Williams47
11. Adrian SutilNem./Force India47
12. Kamui KobayashiJap./Sauber32
13. Nico HülkenbergNem./Williams22
14. Vitantonio LiuzziTal./Force India21
15. Vitalij PetrovRus./Renault19
16. Sebastien BuemiŠvajč./Toro Rosso8
17. Pedro de la RosaŠpan./Sauber6
18. Nick HeidfeldNem./Sauber6
19. Jaime AlguersuariŠpan./Toro Rosso3

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Red Bull469 bodov
2. McLaren421
3. Ferrari389
4. Mercedes202
5. Renault145
6. Williams69
7. Force India68
8. Sauber44
9. Toro Rosso11

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.