V Británii víťazí Austrálčan Webber

Pondelok, 12 júl 2010

Boj dvojice jazdcov stajne Red Bull mal svoje pokračovanie aj na Veľkej cene Veľkej Británie na okruhu Siverston. Po "prológu" v tureckom Istambule, keď Sebastian Vettel a jeho austrálsky tímový kolega Mark Webber obrali tím Red Bull o možné dvojité víťazstvo, sa mohlo stať niečo podobné aj v ostrom súboji krátko po štarte na silverstonskom okruhu. Tentoraz však boli jazdci k sebe ohľaduplnejší a história z Turecka sa neopakovala.

Mark Webber
Mark Webber k dvom tohtoročných víťazstvám pridal v anglickom Silverstone tretie

Na štarte stáli Vettel i Webber vedľa seba, v lepšom postavení však bol víťaz kvalifikácie Vettel. Webber však už po kvalifikácii prejavil nespokojnosť s tým, že vedenie stajne uprednostnilo mladšieho kolegu, keď mu na jeho monopost nahodilo "Webberovo" nové predné krídlo s vylepšenou aerodynamikou. Jazdec to tak prezentoval aj novinárom. Nerešpektoval známe: čo sa doma uvarí, malo by sa doma aj zjesť. Isté je, že obaja jazdci patria momentálne medzi najhorúcejších favoritov na titul majstra sveta a majú aj najrýchlejšie monoposty. A tak napätie, ktoré medzi nimi určite je, šéf tímu dostatočne razantne nerieši, alebo ho riešiť nevie.

Napätie sa zrejme vystupňovalo v okamihu, keď na štartovom zariadení zhasli červené svetlá. V tom momente by boli obaja jazdci určite najradšej prešliapli podlahu v mieste plynového pedála až na vozovku. O málo rýchlejší štart mal Austrálčan, mal teda aj právo na voľbu stopy. Zálusk viesť pretekárske pole mal aj Hamilton na McLarene a jeho kontakt s Vettelovým monopostom spôsobil pilotovi Red Bullu defekt pravej zadnej pneumatiky. K defektu pneumatiky prišiel aj pilot Ferrari Massa po kontakte s tímovým spolujazdcom Alonsom. Vettel i Massa museli tak už v prvom kole do boxov na výmenu pneumatík a obaja sa zaradili na koniec pretekárskeho pelotónu.

Na čele jazdil Webber, tesne za ním Hamilton, ktorý sa párkrát aj pokúšal dostať sa do čela, Webber však bol proti a pozíciu vedúceho jazdca si uchránil. Na ďalších miestach jazdili Kubica (Renault), Rosberg (Mercedes), Alonso (klesol z tretieho miesta, ktoré mal na štarte), Barrichello (Williams) a Schumacher (Mercedes). Button (McLaren) sa po zlej kvalifikácii, v ktorej skončil až 14., posunul na ôsmu priečku. Webber si pred Hamiltonom vybudoval postupne vyše šesťsekundový náskok.

Ešte pred polovicou absolvovaných kôl nezvládol predbiehací manéver Alonso a v snahe dostať sa pred Kubicu si podľa traťových komisárov skrátil trať, za čo ho potrestali prejazdom boxovou uličkou. To Španiela odsunulo na štrnáste miesto, takže jemu a stajni Ferrari sa o bodoch mohlo už len snívať. Zle dopadol aj Poliak, keď krátko po tomto incidente odstúpil pre technickú poruchu. Tešil sa však Button, minuloročný majster sveta, ktorý sa dobre zvolenou taktikou s výmenou pneumatík (menil mäkkú zmes za tvrdú až v 22. kole) dostal na štvrtú pozíciu hneď na Rosberga. Vettel sa medzitým predral na 14. priečku.

Úlomky z monopostu de la Rossu spôsobili, že v 28. kole (celkovo sa preteky jazdili na 52 kôl) vyšiel na trať Safety Car, aby ich traťoví maršali odstránili a monoposty sa zoradili do krátkeho vláčika. Profitoval z toho najmä Vettel, ktorý tak vymazal svoju vyše minútovú stratu a po odchode bezpečnostného vozidla z trate bol so svojim rýchlym monopostom znovu v hre o body. Posledných, ktorých dostal za svoj chrbát, boli Schumacher a Sutil. A tak siedme miesto a body do priebežného hodnotenia boli pre Vettela zlatým pokladom vyloveným z hlbín oceánu.

Webber si znovu vytvoril slušný náskok pred druhým Hamiltonom a s najrýchlejším monopostom prešiel cieľom ako suverénny víťaz. Na Vettela na rovnako rýchlom aute sa po zlom začiatku usmialo šťastie aspoň na konci pretekov. Rosberg skončil tretí, Button štvrý, Barrichello piaty a z bodov sa ešte tešili Kobajashi, Vettel, Sutil, Schumacher a desiaty Hülkenberg. Žiadne body sa neušli pre Ferrari, keď Alonso skončil 14. a Massa hneď za ním.

Najbližšie pokračuje seriál majstrovstiev sveta formuly 1 Veľkou cenou Nemecka 25. júla na okruhu Hockenheim.

Výsledky Veľkej ceny Anglicka

1.Mark WebberRed Bull1:24:38.200 hod
2.Lewis HamiltonMcLaren+1,3 s
3.Nico RosbergMercedes21,3
4.Jenson ButtonMcLaren21,9
5.Rubens BarrichelloWilliams31,4
6.Kamui KobayashiSauber32,1
7.Sebastian VettelRed Bull36,7
8.Adrian SutilForce India40,9
9.Michael SchumacherMercedes41,5
10.Nico HulkenbergWilliams42
11.Vitantonio LiuzziForce India42,4
12.Sebastien BuemiTRi47,6
13.Vitalij PetrovRenault59,3
14.Fernando AlonsoFerrari62,3
15.Felipe MassaFerrari67,4
16.Jarno TrulliLotus- 1 kolo
17.Heikki KovalainenLotus- 1 kolo
18.Timo GlockVirgin- 2 kolá
19.Karun ChandhokHRT- 2 kolá
20.Sakon YamamotoHRT- 2 kolá

Preteky nedokončili

  • Jaime Alguersuari - Toro Rosso
  • Pedro de la Rosa - Sauber
  • Robert Kubica - Renault
  • Lucas di Grassi - Virgin

Priebežné poradie jazdcov

1. Lewis Hamilton145 bodov
2. Jenson Button133
3. Mark Webber128
4. Sebastian Vettel121
5. Fernando Alonso98
6. Nico Rosberg90
7. Robert Kubica83
8. Felipe Massa67
9. Michael Schumacher36
10. Adrian Sutil35
11. Rubens Barrichello29
12. Kamui Kobayashi15
13. Vitantonio Liuzzi12
14. Sebastien Buemi7
15. Vitalij Petrov6
16. Jaime Alguersuari3
17. Nico Hulkenberg2

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1.McLaren278 bodov
2.Red Bull249
3.Ferrari165
4.Mercedes126
5.Renault89
6.Force India47
7.Williams31
8.Sauber15
9.Toro Rosso10

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Komentáre
To že je Webber na tom obrázku? Tak ja som potom Číňan!!!
Pridal Andrej v pondelok 26 júla 2010 o 17:16
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."