V Číne vyhral Rosberg, Hamilton až siedmy

Pondelok, 18 apríl 2016

Tretie preteky seriálu formuly 1 sa presťahovali bližšie k Európe, do Číny. V čom sa Veľká cena Číny podobala na dve predchádzajúce v Austrálii a Bahrajne, to je meno víťaza, jazdca mercedesu Nico Rosberga. Po prvých dvoch veľkých cenách vyhral aj v Číne na okruhu v Šanghaji a zatiaľ nestratil ani bod. Druhý v cieli bol Sebastian Vettel na Ferrari a tretí Rus Daniil Kvjat na Red Bulle.

Rosberg - Hamilton
Nico Rosberg (vľavo) a Lewis Hamilton, hlavní konkurenti v boji o titul majstra sveta. Rosberg je zatiaľ v tohtoročnom seriáli úspešnejší. Ako na to odpovie Hamilton?

Nemecký pilot Nico Rosberg vyhral kvalifikáciu a potom suverénne ovládol aj preteky a v cieli mal náskok takmer 38 sekúnd pred krajanom Vettelom. Najväčší Rosbergov konkurent a tímový partner v boji o titul Brit Hamilton neabsolvoval pre poruchu motora v úvodnej časti kvalifikácie ani jedno celé kolo a to ho postavilo na štarte na posledné miesto. Navyše krátko po štarte prišiel v kolízii o predný spojler a celkove bol v boxoch až päťkrát, ale aj napriek tomu to dotiahol v cieli na siedme miesto.

V úvode pretekov sa presadil Austrálčan Ricciardo na Red Bulle, ale výbuch pneumatiky na ľavom zadnom kolese jeho monopostu v treťom kole pretekov mu zmaril šancu na pódiové umiestnenie. To sa ponúklo Sebastianovi Vettelovi, ktorý mal na začiatku pretekov tiež problémy po menšej kolízii, ale druhé miesto v cieli a druhý raz v tomto roku na pódiu bolo pre Nemca zaslúžené. Tretí v cieli Rus Kvjat bojoval na začiatku pretekov s tvrdými lakťami, zato efekt v cieli sa dostavil.

Danielovi Ricciardovi sa po smolnom začiatku ušlo v cieli aspoň štvrté miesto a piaty skončil Kimi Räikkönen (Ferrari). Šiesty v cieli bol Brazílčan Felipe Massa (Williams) a za ním na siedmom mieste Lewis Hamilton. O ôsme a deviate miesto sa podelili piloti Toro Rosso Holanďan Verstappen a Španiel Carlos Sainz. Fín Valtteri Bottas (Williams) skončil s jednobodovým ziskom na desiatom mieste.

Naďalej sa nedarí napĺňať očakávania tímu McLaren. Jeho špičkoví jazdci Španiel Alonso a Brit Button, bývalí majstri sveta, márne čakajú na lepšie výsledky, čo i len na bodovaných pozíciách. Alonso bol v Číne dvanásty a Button hneď za ním trinásty. Náznak zlepšenia sa blysol v piatom kole a v ďalších pár nasledujúcich kolách, keď Alonso jazdil druhý za Räikkönenom, ale to bolo dané aj prítomnosťou safety caru po explózii Ricciardovej pneumatiky. Úspešný nebol ani nový americký tím Haas, ktorému vyšli prvé dva preteky a Grosjean bodoval. Teraz v Číne Mexičan Gutierez bol 14. a Francúz Grosjean až 19 – ten aj pričinením kolízie zo začiatku pretekov, keď prišiel o predné krídlo.

Po troch úvodných pretekoch vedie Nico Rosberg s plným počtom 75 bodov. Druhý Hamilton má 39 a tretí Ricciardo 36 bodov. Na ďalších miestach sú Vettel (33 b), Räikkönen (28 b) a Massa (22 b).

Štvrté podujatie seriálu formuly 1 sa bude konať 1. mája na okruhu v Moskve.

Výsledky Veľkej ceny Číny

1. Nico RosbergNem./Mercedes1:38:53,891 hod
2. Sebastian VettelNem./Ferrari+37,776 s
3. Daniil KvjatRus./Red Bull+45,936
4. Daniel RicciardoAus./Red Bull+52,688
5. Kimi RäikkönenFín./Ferrari+1:05,872 min
6. Felipe MassaBraz./Williams+1:15,511
7. Lewis Hamilton V. Brit/Mercedes+1:18,230
8. Max Verstappen Hol./Toro Rosso+1:19,268
9. Carlos SainzŠpan./Toro Rosso+1:24,127
10. Valtteri BottasFín./Williams+1:26,192

Priebežné poradie jazdcov (po 3 z 21 podujatí)

1. Nico Rosberg75 bodov
2. Lewis Hamilton39
3. Daniel Ricciardo36
4. Sebastian Vettel33
5. Kimi Räikkönen28
6. Felipe Massa22
8. Romain Grosjean18
9. Max Verstappen13
10. Valtteri Bottas7
11. Nico Hülkenberg6
12. Carlos Sainz4
13. Stoffel Vandoorne1

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Mercedes114 bodov
2. Ferrari61
3. Red Bull57
4. Williams29
5. Haas18
6. Toro Rosso17
7. Force India6
8. McLaren1

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
Opel-Mokka
Malé SUV nemeckej automobilky Opel Mokka X prichádza teraz v druhej generácii. Svetovú premiéru bude mať vzhľadom na pretrvávajúce opatrenia s koronavírusom iba pred malou skupinou zástupcov médií v v sídle automobilky, v nemeckom Rüsselsheime. Zato však pri počítačoch, notebookoch alebo na smartfónoch ju budú môcť virtuálne sledovať státisíce či milióny ľudí na celom svete. Svetová premiéra sa uskutoční už dnes 22. septembra o 13,00 hodine. Očakávaný nový Opel Mokka X (na snímke Mokka X súčasnej generácie) prestaví najvyšší šéf automobilky Opel Michael Lohscheller. Tlačovú konferenciu bude možné sledovať dnes od 13,00 hod. na YouTube https://www.youtube.com/opel.
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."