V Maďarsku sa z víťazstva radoval Ricciardo

Pondelok, 28 júl 2014

Volá sa Daniel Ricciardo, pochádza z Austrálie, jazdí formulu 1 za Red Bull kam prišiel z Toro Rosso. Teraz vyhral vo veľmi dramatických pretekoch Veľkú cenu Maďarska na Hungaroringu, predtým aj Veľkú cenu Kanady. Na dráhe vyhral aj prvé preteky tohtoročného seriálu doma v Austrálii, kde ho však nie za jeho chybu po pretekoch diskvalifikovali.

Daniel Ricciardo
Daniel Ricciardo z Red Bullu sa teší po triumfe na Veľkej cene Maďarska na Hungaroringu

Približne takto by mohla vyzerať vizitka víťaza včerajších jedenástych pretekov seriálu majstrovstiev sveta formuly 1 na maďarskom Hungaroringu.

Väčšinu pretekov jazdil okolo piateho-šiesteho miesta, bol však od 40 do 55 kola (z celkových 70) aj na čele. Potom si zašiel do boxov po čerstvé pneumatiky so stredne tvrdou zmesou a položil tak základ pre svoje víťazstvo. Hamiltonove i Alonsove pneumatiky mali v tej chvíli za sebou už 15 odjazdených okruhov, takže Ricciardo mal oproti obom súperom obrovskú výhodu.

Päť kôl pred koncom pretekov bol Ricciardo ešte tretí za Alonsom a Hamiltonom, ale na čerstvých pneumatikách a po razantných útokoch sa štyri kolá pred koncom pretekov dostal najprv pred Hamiltona a krátko na to aj pred Alonsa. Hamiltonove a Alonsove pneumatiky mali v tej chvíli za sebou už 25, resp. 26 absolvovaných okruhov. Vtedy už bolo isté, že Ricciardo zvíťazí, otázkou bolo, či si Alonso na opotrebovanejších pneumatikách dokáže udržať druhú pozíciu. Španiel však na Hungaroringu mal skvelý deň a Britovi nedal absolútne žiadnu šancu. Za Ricciardom tak skončil druhý Alonso a tretí Hamilton.

Druhým miestom urobil Fernando Alonso dobrú náladu v stajni Ferrari, hlavne preto, že jazdí na menej konkurencieschopnom monoposte. Zvolil skvelú stratégiu a vydržal s pneumatikami až do cieľa bez poslednej naplánovanej výmeny. Získal pre Ferrari v tomto roku druhé pódium. Uznanie si zasluhuje aj Hamilton, ktorý po štarte z boxov, teda prakticky z posledného miesta, skončil nakoniec tretí.

Víťazom mohol byť však niekto úplne iný ako Ricciardo. Kvalifikáciu vyhral totiž s viac ako pol sekundovým náskokom Nemec Rosberg, líder seriálu. Druhý bol aktuálny majster Nemec Vettel, v druhom rade štarte stáli Fín Bottas a Ricciardo. Hamiltonovi sa v kvalifikácii vznietil monopost, nedokončil ju a štartoval z boxov, podobne ako Magnussen, ktorý havaroval a rozbil svoj monopost.

Na mokrej trati Rosberg aj najlepšie odštartoval a vytvoril si viac ako desaťsekundový náskok. V 9. kole havaroval Švéd Ericsson, na trať vyšiel Safety Car a pretekári zachádzali do boxov vymeniť si prechodné pneumatiky za suché. Rosberg a niektorí ďalší to však nestihli medzi prvými a dopredu išli iní, do čela Ricciardo. Potom však v 23. kole havaroval Perez a na trať znovu vyšlo spomaľovacie auto, zasiahlo znovu do vývinu pretekov a poradie vpredu sa opäť menilo. Dozadu sa znovu prepadol aj Rosberg – aj pre problémy s brzdami.

Trinásť kôl pred koncom menil Rosberg pneumatiky za nové s mäkkou zmesou a zo siedmeho miesta sa vydal na stíhaciu jazdu. Na kolo získaval na ostatných časy od 2,5 do 3 sekúnd (!!!), v poslednom kole sa dotiahol na tretieho Hamiltona, ale dostať sa pred neho sa mu už nepodarilo a skončil štvrtý. Priebežné vedenie v seriáli si však udržal. Pred druhým Hamiltonom má náskok 11 bodov a pred tretím Ricciardom 71 bodov.

Výsledky Veľkej ceny Maďarska

1. Daniel RicciardoAustr./Red Bull1:53:05,058 hod
2. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari+5,2 s
3. Lewis HamiltonV. Brit./Mercedes+5,8
4. Nico RosbergNem./Mercedes+6,3
5. Felipe MassaBraz./Williams+29,8
6. Kimi RäikkönenFín./Ferrari+31,4
7. Sebastian VettelNem./Red Bull+40,9
8. Valtteri BottasFín./Williams+41,3
9. Jean-Eric VergneFranc./Toro Rosso+58,5
10. Jenson ButtonV. Brit./McLaren+1:07,2 min
11. Adrian Sutil Nem./Sauber + 1:08,1
12. Kevin Magnussen Dán./McLaren + 1:8,4
13. Pastor Maldonado Ven./Lotus + 24,0
14. Daniil Kviat Rus./Toro Rosso- 1 kolo
15. Jules Bianchi Franc./Marussia - 1 kolo
16. Max Chilton V. Brit./Marussia- 1 kolo

Preteky nedokončili

Esteban GutierrezMex./Sauber
Kamui KobayashiJap./Caterham
Sergio PerezMex./Force India
Nico HulkenbergNem./Force India
Romain GrosjeanFranc./Lotus
Marcus EricssonŠvéd./Caterham

Priebežné poradie jazdcov (po 11 z 19 podujatí)

1. Nico Rosberg202
2. Lewis Hamilton 191
3. Daniel Ricciardo 131
4. Fernando Alonso 115
5. Valtteri Bottas 95
6. Sebastian Vettel 88
7. Nico Hulkenberg 69
8. Jenson Button 60
9. Felipe Massa 40
10. Kevin Magnussen 37
11. Sergio Perez 29
12. Kimi Raikkonen 17
13. Jean-Eric Vergne 11
14. Romain Grosjean 8
15. Daniil Kvyat 6
16. Jules Bianchi 2
17. Adrian Sutil 0
18. Esteban Gutierrez 0
19. Max Chilton 0
20. Pastor Maldonado 0
21. Marcus Ericsson 0
22. Kamui Kobayashi 0

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Mercedes393 bodov
2. Red Bull219
3. Ferrari142
4. Williams135
5. Force India98
6. McLaren97
7. Toro Rosso 17
8. Lotus 8
9. Marussia 2
10. Caterham 0
11. Sauber0

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.