V Malajzii monzún prial Alonsovi

Pondelok, 26 marec 2012

Aj v Malajzii vyhrali kvalifikáciu McLareny s Hamiltonom a Buttonom, v pretekoch tamojšej Veľkej ceny však dominoval Fernando Alonso na Ferrari, keď najlepšie zvládol opakovaný štart po prestávke zavinenej silným dažďom. Z druhého miesta v cieli sa radoval Mexičan Sergio Perez, ktorý odsunul Lewisa Hamiltona na tretiu priečku.

Alonso Ferrari
Ferrari a Fernando Alonso najlepšie zvládli daždivú dramatickú Veľkú cenu Malajzie

Po štarte v Malajzii vyzeralo byť všetko jasné, keď čelo jazdeckého pola ovládli oba McLareny. Prvú pozíciu si udržal víťaz kvalifikácie a prvých pretekov v Austrálii Hamilton. V tesnom závese za ním jazdil Button. Tretí z kvalifikácie M. Schumacher stratil svoju pozíciu po tvrdom súboji a kontakte s príliš ambicióznym Francúzom Grosjeanom a prepadol na sedemnáste miesto. Francúz z trinásteho miesta o tri kolá neskôr vyletel do štrkovej zóny a na trať sa už nedokázal vrátiť.

Za vedúcu dvojicu sa zaradili Red Bully s Vettelom a Webberom. V siedmom kole vyšlo na trať bezpečnostné vozidlo, keďže dážď zosilnej a v deviatom vyvesili červenú vlajku a preteky prerušili. Ešte pred prerušením pretekov stihli niektoré tímy vymeniť pneumatiky a urobili dobre, pretože po reštarte sa monoposty zoradili na reštart v poradí, aké mali pred prerušením pretekov. Vďaka tomu bol Mexičan Perez na tretej priečke.

Fernando Alonso1
F. Alonso si užíval v Malajzii už tretie víťazstvo

Po 45minútovej prestávke preteky reštartovali, čo najlepšie využil Alonso. Dostal sa do čela a tam až do cieľa nikoho nepustil. Správne načasovanie návštevy boxov pred prerušením pretekov dalo veľkú šancu Perezovi, ktorý sa v závere dotiahol na Alonsa. Dokonca nebol ďaleko ani od víťazstva, o ktorého ho pripravili jazdecká chyba. Tretie miesto suverénne držal až do cieľa Hamilton.

Štvrtú priečku zaujal jazdec tímu Red Bull Mark Webber po tom, čo Vettel osem kôl pred koncom mal kontakt s Indom Karthikeyanom a po defekte ľavej zadnej pneumatiky bolo zo štvrtého miesto hneď jedenáste. Piaty skončil navrátilec do F1 Kimi Räikkonen, šiesty Bruno Senna, siedmy di Resta, ôsmy nováčik v F1 Francúz Vergne deviaty Hülkenberg a jeden bod za desiate miesto získal Michael Schumacher.

Smolu mal Button, ktorý po šmyku v ľavotočivej zákrute mal kontakt s Ind Karthikeyanom, poškodil si predné krídlo a klesol až na 21. miesto. S rovnakým jazdcom ako Vettel, ale Brit si chybu priznal.

Výsledky Veľkej ceny Malajzie (56 kôl, 310,408 km)

1. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari2:44:51,812 hod
2. Sergio PérezMex./Sauber+2,263 s
3. Lewis HamiltonV. Brit./McLaren+14,591
4. Mark WebberAus./Red Bull+17,688
5. Kimi RäikkönenFín./Lotus+29,456
6. Bruno SennaBraz./Williams+37,667
7. Paul Di RestaV. Brit./Force India+44,412
8. Jean-Eric VergneFranc./Toro Rosso+46,985
9. Nico HülkenbergNem./Force India+47,892
10. Michael SchumacherNem./Mercedes+49,996

Najrýchlejšie kolo

  • Kimi Räikkönen (Fín.) - 1:40,722 min

Priebežné poradie jazdcov (po 2 podujatiach)

1. Fernando Alonso35 bodov
2. Lewis Hamilton30
3. Jenson Button25
4. Mark Webber24
5. Sergio Pérez22
6. Sebastian Vettel18
7. Kimi Räikkönen16
8.-9. Kamui Kobayashi8
8.-9. Bruno Senna8
10. Paul di Resta7

Priebežné poradie tímov - Pohár konštruktérov

1. McLaren55
2. Red Bull42
3. Ferrari35
4. Sauber30
5. Lotus16
6. Force India9

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.