V Malajzii vyhral Ricciardo, Hamiltonovi horel motor

Pondelok, 03 október 2016

Brit Lewis Hamilton vyhral na Veľkej cene Malajzie v sobotu kvalifikáciu a v nedeľňajších pretekoch, do ktorých z prvej pozície na štarte odštartoval najlepšie, dlho viedol a každý kto preteky sledoval v hľadisku na okruhu Sepang i diváci pri televízoroch na celom svete boli presvedčení, že aktuálny majster sveta dovedie svoj mercedes v pätnástych pretekoch seriálu formule 1 víťazne do cieľa. Pätnásť kôl pred koncom pretekov mu vyšľahli z motora plamene a pre Hamiltona to znamenalo koniec pretekov.

1 Hamilton
Hamilton po tom, ako mu plamene zachvátili motor jeho monopostu, v Sepangu skončil

Hamiltonov najväčší súper v boji o tohtoročný titul majstra sveta Rosberg aj keď z druhej pozície na štarte neodštartoval zle, nevytvoril si však do prvej zákruty aspoň malý náskok, aby potom nemusel tvrdo bojoval s Holanďanom Verstappenom, Austrálčanom Ricciardom, ale aj s krajanom Vettelom. Práve s ním mal kontakt, dostal sa do hodín a prepadol sa až na chvost pretekárskeho pola. Horšie na tom bol Vettel, ktorý s odtrhnutým závesom ľavého predného kolesa musel z pretekov odstúpiť.

Rosberg pokračoval ďalej v pretekoch s nepoškodeným monopostom . Jeho stíhacia jazda ho vyniesla už v šiestom kole z celkových 56 na 13. miesto. V 19. kole bol už šiesty a 17 kôl pred koncom pretekov po tvrdom a nešetrnom prebiehaní a kontakte s Fínom Räikkönenom sa prebojoval na štvrté miesto. Keď potom v nasledujúcom kole začal Hamiltonovi horieť motor, Rosberg sa ocitol na treťom mieste.

2 Incident v 1. zákrute
Rosbergove "hodiny" po kontakte s Vettelom. Vettel ako vinník po kolízii odstúpil, keď záves jeho ľavého predného kolesa sa odtrhol a preteky sa pre neho skončili.

Incident Rosberga s Räikkönenom hneď riešili športoví komisári a udelili Nemcovi 10sekundovú penalizáciu. Znamenalo to, že ak si Rosberg má udržať pódiové umiestnenie, musí mať pred štvrtým v cieli (zrejme Räikkönenom) náskok viac ako desať sekúnd. Rosberg to dokázal, na stupne víťazov sa postavil on a nie Fín a zvýšil svoj náskok v priebežnom hodnotení seriálu z 8 na 23 bodov.

Veľký boj o víťazstvo medzi Red Bullmi v sedle s Ricciardom a Verstappenom, ktorý deň pred týmito pretekmi oslávil ešte len 19. narodeniny, vyzeral dosť bratovražedne. Ricciardo však nepripustil prekvapenie a pred zrakmi svojich fanúšikov, ktorí merali cestu z Austrálie do Malajzie, zvýšil svoj náskok pred Verstapenom na bezpečný odstup a zvíťazil. Mladý Holanďan skončil druhý.

Verstappen aj tentoraz si slovne dovolil viac ako sa na jeho vek patrí. V pretekoch prostredníctvom tímového rádia si neodpustil uštipačnú poznámku na adresu Vettela, ktorý mladého Holanďana omylom označil za vinníka incidentu z úvodu pretekov a povedal, že je šialenec, resp. šialené! A nebolo to prvé takéto vyjadrenie holandského mladíka, nad ktorým drží ochrannú ruku neoficiálny šéf Red Bullu Dr. Helmut Marko.

3 Verstappen Ricciardo
Ricciardo a Verstappen a ich urputný boj o víťazstvo, ktoré si domov odniesol Austrálčan

Pozornosť v Malajzii si zaslúžil tím McLaren, keď Španiel Alonso skončil siedmy. Na štarte stál na poslednom mieste 22. mieste (podľa Alonsa na 67. mieste, keďže za výmenu komponentov motora ho penalizovali stratou 45 miest na štarte). Je kráľom štartov, keď z 22. miesta bol na konci prvého kola už na 12. meste. Druhý jazdec tímu Brit Button bol v cieli deviaty, takže oba McLareny s motormi Honda skončili po prvý raz v prvej desiatke.

Rosberg je aj po Malajzii lídrom a náskok na Hamiltona má teraz hodnotu 23 bodov. Brit bol v depe veľmi nahnevaný, čo okomentoval slovami: niekto alebo niečo nechce aby som vyhrával, čo Niki Lauda označil za hlúpe a smiešne. Tretí priebežne je Ricciardo (- 84 b), štvrtý Räikkönen, piaty Vettel a šiesty Verstappen.

Najbližšie preteky budú v Japonsku už 9. októbra na okruhu Suzuka.

Výsledky Veľkej ceny Malajzie

1. Daniel RicciardoAustr./Red Bull1:37:12,776 hod
2. Max VerstappenHol./Red Bull+2,443 s
3. Nico RosbergNem./Mercedes+25,516
4. Kimi RäikkönenFín./Ferrari+28,785
5. Valtteri BottasFín./Williams+1:01,582 min
6. Sergio PerezMex./Force India+1:03,794
7. Fernando AlonsoŠpan./McLaren+1:05,205
8. Nico HülkenbergNem./Force India+1:14,062
9. Jenson ButtonV. Brit./McLaren+1:21,816
10. Jolyon PalmerV. Brit./Renault+1:35,466

Priebežné poradie jazdcov (po 16 z 21 podujatí)

1. Nico Rosberg288 bodov
2. Lewis Hamilton (V. Brit./Mercedes)265
3. Daniel Ricciardo204
4. Kimi Räikkönen160
5. Sebastian Vettel (Nem./Ferrari)153
6. Max Verstappen147
7. Valtteri Bottas80
8. Sergio Perez74
9. Nico Hülkenberg50
10. Fernando Alonso42

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Mercedes553 bodov
2. Red Bull359
3. Ferrari313
4. Force India124
5. Williams121
6. McLaren62
7. Toro Rosso47
8. Haas28
9. Renault8
10. Manor1
11. Sauber0

Autor: J. Goldberger
Foto: fomula1
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.