V Monze dominovali McLareny

Pondelok, 10 september 2007

Scuderia Ferrari chcela dokázať McLarenom doma na Monze, že úspech v Turecku nebol náhodný. Alonso i Hamilton však boli proti a ich double je pre Ferrari pritvrdý úder.

F. Alonso

Alonso i Hamilton si v talianskej Monze počínali veľmi suverénne a zasadili Scuderii Ferrari tvrdý úder v podobe dvojnásobného víťazstva na jeho domácej trati. Až taký tvrdý, že prakticky štyri kolá pred koncom seriálu majstrovstiev sveta formule 1 zahatali Massovi i Räikkönenovi cestu k zisku titulu majstra sveta.

Už postavenie na štartovom rošte naznačovalo, ako sa preteky môžu vyvíjať, prípadne aj skončiť. V prvom rade stáli donedávna ešte rozhnevaní kohúti z McLarenu v poradí Alonso a Hamilton, hneď za nimi Massa, ktorého dopĺňal Heidfeld na BMW. Räikkönen stál až v treťom rade vedľa Kubicu na druhom BMW. Obe Ferrari s Massom i Räikkönenom však skvele odštartovali. Poradie Alonso, Massa, Räikkönen však nevydržalo ani po prvú zákrutu. Tvrdý atak Hamiltona mu ešte pred prvou zákrutou prinavrátil stratenú druhú pozíciu, aj keď sa nám videlo, že spôsob, akým to dosiahol, nebol najčistejší. Massa mal pritom kontakt s Hamiltonom a v 11. kole kvôli technickej poruche musel zabočiť do boxov, odkiaľ sa už na trať nevrátil.

Alonso i Hamilton získavali mierny náskok pred Räikkönenom. Takéto poradie sa udržalo až do druhých návštev v boxoch. Ferrari a Räikkönen vsadili na jedno tankovanie, kým oba McLareny mierili do boxov dvakrát. A to vynieslo Räikkönenovi druhú pozíciu za Alonsom, ale pred Hamiltonom. Mladý Angličan bol však tak rýchly, že Räikkönen nemohol odolať jeho tempu – možno aj pre bolesti v krku po sobotňajšej havárii – a Hamilton sa pomerne ľahko dostal pred neho. Oba monoposty BMW-Sauber si držia vyrovnanú výkonnosť a skončili na štvrtom a piatom mieste. O šieste sa tvrdo pobil Nico Rosberg s Kovalainenom a Buttonon, ktorí skončili na dvoch posledných bodovaných miestach. V pretekoch mal haváriu David Coulthard po technickom probléme na svojom monoposte, odchádzal z nej však na pohľad nezranený.

Seriál pretekov F1 pokračuje 16. septembra Veľkou cenou Belgicka v Spa.

Výsledky VC Talianska (53 kôl/306,720 km):

1. F. Alonso Šp./McLaren-Mercedes 1:18:37,81 hod
2. L. Hamilton V. Brit./McLaren-Mercedes + 6,06 s
3. K. Räikkönen Fín./Ferrari + 27,32
4. N. Heidfeld Nem./BMW-Sauber + 56,56
5. R. Kubica Poľ./BMW-Sauber + 1:00,56 min
6. N. Rosberg Nem./Williams + 1:05,81
7. H. Kovalainen Fín./Renault + 1:06,75
8. J. Button V.Brit/Honda +1:12,17
9. M. Webber Austr./Red Bull + 1:15,88
10.R. Barichello Braz./Honda + 116,96

Preteky nedokončili:

D. Coulthard V.Brit/Red Bull
F. Massa Braz./Ferrari

Priebežné poradie jazdcov (po 13 zo 17 pretekov)

1. L. Hamilton 92 bodov
2. F. Alonso 89
3. K. Räikkönen 74
4. F. Massa 69
5. N. Heidfeld 52
6. R. Kubica 33
7. H. Kovalainen 21
8. G. Fisichella 17
9. A. Wurz 13
10. N. Rosberg 12
11. D. Coulthard 8
12. M. Webber 8
13. J. Trulli 7
14. R. Schumacher 5
15. T. Sato 4
16. J. Button 2
17. S.Vettel 1

Pohár konštruktérov:

1. McLaren-Mercedes 166 bodov
2. Ferrari 143
3. BMW-Sauber 86
4. Renault 38
5. Williams-Toyota 25
6. Red-Bull 16
7. Toyota 12
8. Aguri 4
9. Honda 2

Tímu McLaren-Mercedes odrátali body z VC Maďarska.

Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.