V Monze dominovali McLareny

Pondelok, 10 september 2007

Scuderia Ferrari chcela dokázať McLarenom doma na Monze, že úspech v Turecku nebol náhodný. Alonso i Hamilton však boli proti a ich double je pre Ferrari pritvrdý úder.

F. Alonso

Alonso i Hamilton si v talianskej Monze počínali veľmi suverénne a zasadili Scuderii Ferrari tvrdý úder v podobe dvojnásobného víťazstva na jeho domácej trati. Až taký tvrdý, že prakticky štyri kolá pred koncom seriálu majstrovstiev sveta formule 1 zahatali Massovi i Räikkönenovi cestu k zisku titulu majstra sveta.

Už postavenie na štartovom rošte naznačovalo, ako sa preteky môžu vyvíjať, prípadne aj skončiť. V prvom rade stáli donedávna ešte rozhnevaní kohúti z McLarenu v poradí Alonso a Hamilton, hneď za nimi Massa, ktorého dopĺňal Heidfeld na BMW. Räikkönen stál až v treťom rade vedľa Kubicu na druhom BMW. Obe Ferrari s Massom i Räikkönenom však skvele odštartovali. Poradie Alonso, Massa, Räikkönen však nevydržalo ani po prvú zákrutu. Tvrdý atak Hamiltona mu ešte pred prvou zákrutou prinavrátil stratenú druhú pozíciu, aj keď sa nám videlo, že spôsob, akým to dosiahol, nebol najčistejší. Massa mal pritom kontakt s Hamiltonom a v 11. kole kvôli technickej poruche musel zabočiť do boxov, odkiaľ sa už na trať nevrátil.

Alonso i Hamilton získavali mierny náskok pred Räikkönenom. Takéto poradie sa udržalo až do druhých návštev v boxoch. Ferrari a Räikkönen vsadili na jedno tankovanie, kým oba McLareny mierili do boxov dvakrát. A to vynieslo Räikkönenovi druhú pozíciu za Alonsom, ale pred Hamiltonom. Mladý Angličan bol však tak rýchly, že Räikkönen nemohol odolať jeho tempu – možno aj pre bolesti v krku po sobotňajšej havárii – a Hamilton sa pomerne ľahko dostal pred neho. Oba monoposty BMW-Sauber si držia vyrovnanú výkonnosť a skončili na štvrtom a piatom mieste. O šieste sa tvrdo pobil Nico Rosberg s Kovalainenom a Buttonon, ktorí skončili na dvoch posledných bodovaných miestach. V pretekoch mal haváriu David Coulthard po technickom probléme na svojom monoposte, odchádzal z nej však na pohľad nezranený.

Seriál pretekov F1 pokračuje 16. septembra Veľkou cenou Belgicka v Spa.

Výsledky VC Talianska (53 kôl/306,720 km):

1. F. Alonso Šp./McLaren-Mercedes 1:18:37,81 hod
2. L. Hamilton V. Brit./McLaren-Mercedes + 6,06 s
3. K. Räikkönen Fín./Ferrari + 27,32
4. N. Heidfeld Nem./BMW-Sauber + 56,56
5. R. Kubica Poľ./BMW-Sauber + 1:00,56 min
6. N. Rosberg Nem./Williams + 1:05,81
7. H. Kovalainen Fín./Renault + 1:06,75
8. J. Button V.Brit/Honda +1:12,17
9. M. Webber Austr./Red Bull + 1:15,88
10.R. Barichello Braz./Honda + 116,96

Preteky nedokončili:

D. Coulthard V.Brit/Red Bull
F. Massa Braz./Ferrari

Priebežné poradie jazdcov (po 13 zo 17 pretekov)

1. L. Hamilton 92 bodov
2. F. Alonso 89
3. K. Räikkönen 74
4. F. Massa 69
5. N. Heidfeld 52
6. R. Kubica 33
7. H. Kovalainen 21
8. G. Fisichella 17
9. A. Wurz 13
10. N. Rosberg 12
11. D. Coulthard 8
12. M. Webber 8
13. J. Trulli 7
14. R. Schumacher 5
15. T. Sato 4
16. J. Button 2
17. S.Vettel 1

Pohár konštruktérov:

1. McLaren-Mercedes 166 bodov
2. Ferrari 143
3. BMW-Sauber 86
4. Renault 38
5. Williams-Toyota 25
6. Red-Bull 16
7. Toyota 12
8. Aguri 4
9. Honda 2

Tímu McLaren-Mercedes odrátali body z VC Maďarska.

Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.