V Monze dominovali McLareny

Pondelok, 10 september 2007

Scuderia Ferrari chcela dokázať McLarenom doma na Monze, že úspech v Turecku nebol náhodný. Alonso i Hamilton však boli proti a ich double je pre Ferrari pritvrdý úder.

F. Alonso

Alonso i Hamilton si v talianskej Monze počínali veľmi suverénne a zasadili Scuderii Ferrari tvrdý úder v podobe dvojnásobného víťazstva na jeho domácej trati. Až taký tvrdý, že prakticky štyri kolá pred koncom seriálu majstrovstiev sveta formule 1 zahatali Massovi i Räikkönenovi cestu k zisku titulu majstra sveta.

Už postavenie na štartovom rošte naznačovalo, ako sa preteky môžu vyvíjať, prípadne aj skončiť. V prvom rade stáli donedávna ešte rozhnevaní kohúti z McLarenu v poradí Alonso a Hamilton, hneď za nimi Massa, ktorého dopĺňal Heidfeld na BMW. Räikkönen stál až v treťom rade vedľa Kubicu na druhom BMW. Obe Ferrari s Massom i Räikkönenom však skvele odštartovali. Poradie Alonso, Massa, Räikkönen však nevydržalo ani po prvú zákrutu. Tvrdý atak Hamiltona mu ešte pred prvou zákrutou prinavrátil stratenú druhú pozíciu, aj keď sa nám videlo, že spôsob, akým to dosiahol, nebol najčistejší. Massa mal pritom kontakt s Hamiltonom a v 11. kole kvôli technickej poruche musel zabočiť do boxov, odkiaľ sa už na trať nevrátil.

Alonso i Hamilton získavali mierny náskok pred Räikkönenom. Takéto poradie sa udržalo až do druhých návštev v boxoch. Ferrari a Räikkönen vsadili na jedno tankovanie, kým oba McLareny mierili do boxov dvakrát. A to vynieslo Räikkönenovi druhú pozíciu za Alonsom, ale pred Hamiltonom. Mladý Angličan bol však tak rýchly, že Räikkönen nemohol odolať jeho tempu – možno aj pre bolesti v krku po sobotňajšej havárii – a Hamilton sa pomerne ľahko dostal pred neho. Oba monoposty BMW-Sauber si držia vyrovnanú výkonnosť a skončili na štvrtom a piatom mieste. O šieste sa tvrdo pobil Nico Rosberg s Kovalainenom a Buttonon, ktorí skončili na dvoch posledných bodovaných miestach. V pretekoch mal haváriu David Coulthard po technickom probléme na svojom monoposte, odchádzal z nej však na pohľad nezranený.

Seriál pretekov F1 pokračuje 16. septembra Veľkou cenou Belgicka v Spa.

Výsledky VC Talianska (53 kôl/306,720 km):

1. F. Alonso Šp./McLaren-Mercedes 1:18:37,81 hod
2. L. Hamilton V. Brit./McLaren-Mercedes + 6,06 s
3. K. Räikkönen Fín./Ferrari + 27,32
4. N. Heidfeld Nem./BMW-Sauber + 56,56
5. R. Kubica Poľ./BMW-Sauber + 1:00,56 min
6. N. Rosberg Nem./Williams + 1:05,81
7. H. Kovalainen Fín./Renault + 1:06,75
8. J. Button V.Brit/Honda +1:12,17
9. M. Webber Austr./Red Bull + 1:15,88
10.R. Barichello Braz./Honda + 116,96

Preteky nedokončili:

D. Coulthard V.Brit/Red Bull
F. Massa Braz./Ferrari

Priebežné poradie jazdcov (po 13 zo 17 pretekov)

1. L. Hamilton 92 bodov
2. F. Alonso 89
3. K. Räikkönen 74
4. F. Massa 69
5. N. Heidfeld 52
6. R. Kubica 33
7. H. Kovalainen 21
8. G. Fisichella 17
9. A. Wurz 13
10. N. Rosberg 12
11. D. Coulthard 8
12. M. Webber 8
13. J. Trulli 7
14. R. Schumacher 5
15. T. Sato 4
16. J. Button 2
17. S.Vettel 1

Pohár konštruktérov:

1. McLaren-Mercedes 166 bodov
2. Ferrari 143
3. BMW-Sauber 86
4. Renault 38
5. Williams-Toyota 25
6. Red-Bull 16
7. Toyota 12
8. Aguri 4
9. Honda 2

Tímu McLaren-Mercedes odrátali body z VC Maďarska.

Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.