V Singapure Hamilton, Vettel už bez šance

Pondelok, 28 september 2009

Víťazom Veľkej ceny Singapuru sa stal suverénnym spôsobom systémom štart-cieľ Lewis Hamilton pred Timom Glockom a Fernandom Alonsom. Preteky pri umelom osvetlení na mestskom okruhu poskytovali málo priestoru na predbiehanie, čo ubralo na ich dramatickosti. Napriek tomu sa o rozruch postarali jazdci Rosberg, Vettel a Suttil. Prvý pri výjazde z boxov prešiel plnú čiaru, druhý v nej prekročil rýchlosť a tretí spôsobil haváriu a vyradenie Nemca Heidfelda. Rosberg tak v dobre rozbehnutých pretekoch prišiel minimálne o druhé miesto, Vettel možno o víťazstvo a Suttil o dvadsať tisíc dolárov, ktoré mu po pretekoch udelila porota.

L. Hamilton
Šampanské na počesť víťaza L. Hamiltona (vpravo), ale aj T. Glocka a F. Alonsa

Vettel mal poslednú šancu uchovať si nádej na titul majstra sveta. V Singapure však potreboval zvíťaziť, alebo skončiť druhý. Vlastnou chybou sa o ňu pripravil a tak o majstrovi sveta by sa malo rozhodnúť medzi Buttonom a Barrichellom. Sú na čele priebežného poradia - Button má pred Barrichellom 15bodový náskok a pred tretím Vettelom k dobru až 25 bodov, pričom do konca seriálu zostávajú už len tri veľké ceny.

Kvalifikácia však nepriala ani Britovi, ani Brazílčanovi. Button v nej skončil až dvanásty, Barrichello síce piaty a nebyť menšej havárie pri predposlednom rýchlom kole v závere kvalifikácie, mohla byť jeho pozícia na štarte aj lepšia. Už vtedy však bolo jasné, že za výmenu prevodovku sa posunie o päť miest dozadu. Z piateho miesta bolo tak pre Barrichellu desiate, ambiciózny Brazílčan mal však veľmi dobrý štart a poskočil o tri miesta dopredu na siedmu pozíciu. Dlho jazdil aj na piatej priečke a vyzeralo to tak, že zníži Buttonov náskok, keďže Brit jazdil v tom čase za ním. V cieli však bolo poradie opačné, teda Button skončil piaty a Barrichello šiesty, čím si Brit polepšil o jeden bod.

Na čele suverénne jazdil Hamilton, na ktorého sa tlačil Vettel. Trest za prekročenie rýchlosti a prejazd boxovou uličkou ho však odsunul na štvrté miesto a pripravil o šancu byť v hre o titul majstra sveta. Za Hamiltona sa tak dostali Glock a Alonso a v takomto poradí prešli aj cieľom. Za štvrtým Vettelom sa umiestnili Button, Barrichello, Kovalainen a Kubica. Desiatku najlepších uzatvárali Nakadžima a Räikkönen. Fisichellovi, druhému pilotovi Ferrari, trať v Singapure akosi nesadla a skončil až trinásty, pred posledným Liuzzim. Šesť ďalších jazdcov preteky nedokončilo. Medzi nimi aj Mark Webber, ktorý mal problémy s brzdami a práve kvôli nim ľahko havaroval. Pre havárie nedokončili aj Suttil, Heidfeld a Grosjean.

Najbližšie v poradí 15. preteky seriálu majstrovstiev sveta F1 sú na programe už 4. októbra. Jazdí sa Veľká cena Japonska na okruhu Fuji. Seriál uzavrú dve posledné veľké ceny – Brazílie a Abu Dhabi.

Výsledky Veľkej ceny Singapuru (61 kôl, 309,087 km)

1. Lewis HamiltonV. Brit./McLaren1:56:06,337 hod
2. Timo GlockNem./Toyota+9,634 s
3. Fernando AlonsoŠpan./Renault16,624
4. Sebastian VettelNem./Red Bull20,261
5. Jenson ButtonV. Brit./Brawn GP30,015
6. Rubens BarrichelloBraz./Brawn GP31,858
7. Heikki KovalainenFín./McLaren36,157
8. Robert KubicaPoľ./BMW-Sauber55,054
9. Kazuki NakadžimaJap./Williams56,054
10. Kimi RäikkönenFín./Ferrari58,892
11. Nico RosbergNem./Williams59,777
12. Jarno TrulliTal./Toyota+1:13,099 min
13. Giancarlo FisichellaTal./Ferrari+1:19,890
14. Vitantonio LiuzziTal./Force India+1:33,50

Preteky nedokončili

  • Romain Grosjean - Franc./Renault
  • Nick Heidfeld - Nem./BMW-Sauber
  • Adrian Sutil - Nem./Force India
  • Mark Webber - Austr./Red Bull
  • Sebastien Buemi - Švajč./Toro Rosso
  • Jaime Alguersari - Špan./Toro Rosso

Priebežné poradie jazdcov (po 14 zo 17 pretekov)

1. Jenson Button84 b.
2. Rubens Barrichello69
3. Sebastian Vettel59
4. Mark Webber51,5
5. Kimi Räikkönen40
6. Lewis Hamilton37
7. Nico Rosberg30,5
8. Fernando Alonso26
9. Timo Glock24
10. Jarno Trulli22,5
11. Heikki Kovalainen22
12. Felipe Massa22
13. Nick Heidfeld12
14. Robert Kubica9
15. Giancarlo Fisichella8
16. Adrian Sutil5
17. Sebastien Buemi3
18. Sebastien Bourdais2

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Brawn GP153 b.
2. Red Bull110,5
3. Ferrari62
4. McLaren-Mercedes59
5. Toyota46,5
6. Williams30,5
7. Renault po26
8. BMW-Sauber21
9. Force India13
10. Toro Rosso5

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5