V Singapure Hamilton, Vettel už bez šance

Pondelok, 28 september 2009

Víťazom Veľkej ceny Singapuru sa stal suverénnym spôsobom systémom štart-cieľ Lewis Hamilton pred Timom Glockom a Fernandom Alonsom. Preteky pri umelom osvetlení na mestskom okruhu poskytovali málo priestoru na predbiehanie, čo ubralo na ich dramatickosti. Napriek tomu sa o rozruch postarali jazdci Rosberg, Vettel a Suttil. Prvý pri výjazde z boxov prešiel plnú čiaru, druhý v nej prekročil rýchlosť a tretí spôsobil haváriu a vyradenie Nemca Heidfelda. Rosberg tak v dobre rozbehnutých pretekoch prišiel minimálne o druhé miesto, Vettel možno o víťazstvo a Suttil o dvadsať tisíc dolárov, ktoré mu po pretekoch udelila porota.

L. Hamilton
Šampanské na počesť víťaza L. Hamiltona (vpravo), ale aj T. Glocka a F. Alonsa

Vettel mal poslednú šancu uchovať si nádej na titul majstra sveta. V Singapure však potreboval zvíťaziť, alebo skončiť druhý. Vlastnou chybou sa o ňu pripravil a tak o majstrovi sveta by sa malo rozhodnúť medzi Buttonom a Barrichellom. Sú na čele priebežného poradia - Button má pred Barrichellom 15bodový náskok a pred tretím Vettelom k dobru až 25 bodov, pričom do konca seriálu zostávajú už len tri veľké ceny.

Kvalifikácia však nepriala ani Britovi, ani Brazílčanovi. Button v nej skončil až dvanásty, Barrichello síce piaty a nebyť menšej havárie pri predposlednom rýchlom kole v závere kvalifikácie, mohla byť jeho pozícia na štarte aj lepšia. Už vtedy však bolo jasné, že za výmenu prevodovku sa posunie o päť miest dozadu. Z piateho miesta bolo tak pre Barrichellu desiate, ambiciózny Brazílčan mal však veľmi dobrý štart a poskočil o tri miesta dopredu na siedmu pozíciu. Dlho jazdil aj na piatej priečke a vyzeralo to tak, že zníži Buttonov náskok, keďže Brit jazdil v tom čase za ním. V cieli však bolo poradie opačné, teda Button skončil piaty a Barrichello šiesty, čím si Brit polepšil o jeden bod.

Na čele suverénne jazdil Hamilton, na ktorého sa tlačil Vettel. Trest za prekročenie rýchlosti a prejazd boxovou uličkou ho však odsunul na štvrté miesto a pripravil o šancu byť v hre o titul majstra sveta. Za Hamiltona sa tak dostali Glock a Alonso a v takomto poradí prešli aj cieľom. Za štvrtým Vettelom sa umiestnili Button, Barrichello, Kovalainen a Kubica. Desiatku najlepších uzatvárali Nakadžima a Räikkönen. Fisichellovi, druhému pilotovi Ferrari, trať v Singapure akosi nesadla a skončil až trinásty, pred posledným Liuzzim. Šesť ďalších jazdcov preteky nedokončilo. Medzi nimi aj Mark Webber, ktorý mal problémy s brzdami a práve kvôli nim ľahko havaroval. Pre havárie nedokončili aj Suttil, Heidfeld a Grosjean.

Najbližšie v poradí 15. preteky seriálu majstrovstiev sveta F1 sú na programe už 4. októbra. Jazdí sa Veľká cena Japonska na okruhu Fuji. Seriál uzavrú dve posledné veľké ceny – Brazílie a Abu Dhabi.

Výsledky Veľkej ceny Singapuru (61 kôl, 309,087 km)

1. Lewis HamiltonV. Brit./McLaren1:56:06,337 hod
2. Timo GlockNem./Toyota+9,634 s
3. Fernando AlonsoŠpan./Renault16,624
4. Sebastian VettelNem./Red Bull20,261
5. Jenson ButtonV. Brit./Brawn GP30,015
6. Rubens BarrichelloBraz./Brawn GP31,858
7. Heikki KovalainenFín./McLaren36,157
8. Robert KubicaPoľ./BMW-Sauber55,054
9. Kazuki NakadžimaJap./Williams56,054
10. Kimi RäikkönenFín./Ferrari58,892
11. Nico RosbergNem./Williams59,777
12. Jarno TrulliTal./Toyota+1:13,099 min
13. Giancarlo FisichellaTal./Ferrari+1:19,890
14. Vitantonio LiuzziTal./Force India+1:33,50

Preteky nedokončili

  • Romain Grosjean - Franc./Renault
  • Nick Heidfeld - Nem./BMW-Sauber
  • Adrian Sutil - Nem./Force India
  • Mark Webber - Austr./Red Bull
  • Sebastien Buemi - Švajč./Toro Rosso
  • Jaime Alguersari - Špan./Toro Rosso

Priebežné poradie jazdcov (po 14 zo 17 pretekov)

1. Jenson Button84 b.
2. Rubens Barrichello69
3. Sebastian Vettel59
4. Mark Webber51,5
5. Kimi Räikkönen40
6. Lewis Hamilton37
7. Nico Rosberg30,5
8. Fernando Alonso26
9. Timo Glock24
10. Jarno Trulli22,5
11. Heikki Kovalainen22
12. Felipe Massa22
13. Nick Heidfeld12
14. Robert Kubica9
15. Giancarlo Fisichella8
16. Adrian Sutil5
17. Sebastien Buemi3
18. Sebastien Bourdais2

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Brawn GP153 b.
2. Red Bull110,5
3. Ferrari62
4. McLaren-Mercedes59
5. Toyota46,5
6. Williams30,5
7. Renault po26
8. BMW-Sauber21
9. Force India13
10. Toro Rosso5

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.